Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Oppdatering: problemene mine skyldtes at jeg hadde borderless fullscreen i stedet for vanlig. Alt funker nå.

 

Må si meg enig med Lakus, spillet ser nydelig ut på ultra på mitt Gtx 970. Det kjører stabilt 60 fps også, men jeg måtte skru av hair words for å opprettholde, til og med på bare Geralt mistet jeg 10 fps. Men ja, utrolig pen og levende verden så langt, elsker hvordan eldre Geralt ser ut også.

 

Håreffekten er faktisk veldig kul, men ikke verd performancetapet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, er litt i tenkeboksen om jeg skal kjøpe PS4 versjonen også. Har det meste på low og ligger stabilt på 35-40 fps akkurat nå. Ikke dårlig med tanke på at laptopen om kun en måned blir 3 år gammel, så får se hva jeg finner ut. 

 

Helt klart noe av det peneste jeg har spilt på lenge i RPG-sjangeren, kan bare drømme meg til hvordan high/ultra ser ut. Skal sjekke ut i helgen hvordan det ser ut hos lillebrodern på hans PS4, så får jeg ta en avgjørelse etter det. Ny PC blir det om ikke så alt for lenge, men jeg klarer ikke å vente med spillet til da. 

Lenke til kommentar

Spillet virker godt optimalisert her. Det meste på High/Ultra i 1080P med et 780. 1440p og 2160p går ikke like greit, men det er fortsatt ikke uspillbart. Tenkte jeg skulle kjøpe nye skjermkort etter GTAV for 4k spilling, men drøyde det. Nå tror jeg at jeg må investere, fordi spillet ser meget pent ut. Tror spekteret av forskjellige fiender og minibosser er ganske stort. Har likt "boss" kampene så langt.

Lenke til kommentar

Dæven som jeg gleder meg til å komme hjem fra jobb i dag, få ungene i seng, og benke meg foran maskinen!

Jeg måtte innom og teste litt i dag tidlig før jeg leverte ungene på skolen, og det så ekstremt bra ut!

 

Tipper deler av arbeidsdagen kommer til å gå med til å snike innom diverse forum og reddit.

Lenke til kommentar

Hey!

 

Vurderer å kjøpe dette spillet, ble veldig veldig veldig skuffet av 2eren, da de lovte open world og masse fet combat osv. Uansett, jeg har en god pc og en X1 (jeg vil ikke lage en krig). Er dette ett spill jeg kan sitte å kose meg med med håndkontrolleren i hånda, eller "må" ha til pc pga grafikk, styring etc.

Lenke til kommentar

970'en min taklet alt på Ultra + Hairworks. Vet ikke fps men kan ikke være langt unna 60. 

Desverre så fryser spillet hele tiden. Ihvertfall når jeg er i inventory. Er jo standard med pc-spill. Får se om jeg går over til PS4 utgaven istedet når jeg får det i morgen  :grumpy:

 

970 med HairWorks her også.  Helt fint.  Kun en frysning, og det var rett etter tutorial-delen.  Windows 10 TP.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan si noe om hvordan det er å bruke kontroller kontra mus/tastatur på pc versjonen? 

Kan i alle fall si at jeg synes tastatur fungerer fint.  Kamp-kontrollen tar litt tid å like dog, enten det er tastaur ell kontroller, men kanskje mest på tastatur.  I Witcher 2 fant jeg tastatur best da det gir raskere tilgang til alt mulig, men det er veldig behagelig å spille med kontroller også.

Lenke til kommentar

 

 

970'en min taklet alt på Ultra + Hairworks. Vet ikke fps men kan ikke være langt unna 60.

Desverre så fryser spillet hele tiden. Ihvertfall når jeg er i inventory. Er jo standard med pc-spill. Får se om jeg går over til PS4 utgaven istedet når jeg får det i morgen :grumpy:

970 med HairWorks her også. Helt fint. Kun en frysning, og det var rett etter tutorial-delen. Windows 10 TP.
970 klarer ikke alt på ultra med hairworks. Mitt er overklokket, og selv da går det ikke. Det jeg fant ut var at jeg enten måtte skru ned texture detail, terrain og shadows to hakk, eller skru av hairworks totalt, for å få stabil 60 fps.

 

Hvis dere ikke trenger 60 så er det jo fint for dere. Men for oss fps-freaks med 970 er nok ikke hairworks verdt det.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

 

970'en min taklet alt på Ultra + Hairworks. Vet ikke fps men kan ikke være langt unna 60.

Desverre så fryser spillet hele tiden. Ihvertfall når jeg er i inventory. Er jo standard med pc-spill. Får se om jeg går over til PS4 utgaven istedet når jeg får det i morgen :grumpy:

970 med HairWorks her også. Helt fint. Kun en frysning, og det var rett etter tutorial-delen. Windows 10 TP.
970 klarer ikke alt på ultra med hairworks. Mitt er overklokket, og selv da går det ikke. Det jeg fant ut var at jeg enten måtte skru ned texture detail, terrain og shadows to hakk, eller skru av hairworks totalt, for å få stabil 60 fps.

 

Hvis dere ikke trenger 60 så er det jo fint for dere. Men for oss fps-freaks med 970 er nok ikke hairworks verdt det.

 

Jeg har ikke en spesielt kraftig maskin dog. i5 noe + 8 gig ram.  GTX 970. SSD.  Brukte GeForce Experience optimaliseringsinnstillinger + driveren som kom i går.  GeForce experience satte i utgangspunktet HairWorks av, men skrudde det på selv.  Får mellom 30-60 fps, avhengig av hva som skjer.  Stort sett jevnt og meget fint (:  Meget fornøyd med ikke å ha kjøpt PS4-utgangen gitt det som er skrevet om bilderaten der.

Endret av K-nuts
Lenke til kommentar

Kjøpte spillet på Steam også, selv om jeg fikk CE versjonen til PS4 for en stund siden..

 

Men, var relativt billig.. 320 kroner, eller noe.. 

 

Anywho..

 

Synes det var latterlig dårlig at man ikke kan keybinde vekk fra WASD ..!! :(

 

Får vel plugge i en controller.. men, akkurat nå er jeg litt godt i gang på PS4..

Lenke til kommentar

Anbefaler på det sterkeste å skru av Hairworks om du har AMD-kort, det fungerer elendig på AMD-kort.

 

Kepler-eiere har ingen grunn til å være happy her heller: http://www.pcgameshardware.de/The-Witcher-3-PC-237266/Specials/Grafikkarten-Benchmarks-1159196/

 

"Game Ready" :p

 

 

Vedr dette (Mer her: http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/36fdaz/the_witcher_3_wild_hunt_megathread/crdq8rb ), er det noen med 780 kort her som kan si litt om ytelsen? Regner vel med at det er spillbart selv om man har oppdatert til de nyeste drivere?

 

Uansett er det ræva å slutte og støtte forrige gen grafikkort allerede, regner med at de skjønner at de fleste ikke har 9 serien med Maxwell kort enda.

Lenke til kommentar

Har nå testet i noen timer med PS4 versjonen. Min menig er at jeg hadde det mer moro med Dragon Age Inquisition. Jepp.

 

Over 1 min. loade tid hver gang man dør er faenmeg irriterende.

Jeg angrer på å kjøpe dette spillet pre-order. 2 jævla updates på 2 dager var også veldig rart. 

 

Men for blodfans er vel dette sikkert moro. Jeg som ikke har prøvd 1ern eller 2ern er hvertfall helt uorientert over loren.

 

Hypa opp til himmelen er hvertfall spillet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...