Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her med gtx 970 som kan gi tilbakemelding, setter 60 fps forran eyecandy

 

edit; ser at man kan få rundt 60 fps med alt på ultra hvis man skrur av nvidia hairworks og shadows på high gir nesten stabilt 60 fps

 

positivt overrasket.

 

Har en Macbook Pro Retina 15" med eGPU Gtx970, så dette blir bra

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Er som skappt for kontrolleren dette spillet hvertfall, har spilt det i 5-6 timer nå og ps4 kontrolleren passer utmerket til spillet, ellers er UI og menyer veldig bra så er heldigvis ikke knotete uten keyboard som noen rpg er. Jeg har ikke merket noe til lange loade tider da, men har vell bare dødd en gang. Men spiller ikke på vanskeligeste grad heller, gikk for den nest vanskeligeste denne gangen.

 

Ellers er jeg fortsatt på første mappen, men har veldig godt inntrykk av spillet så langt, er vell ikke noe bedre eller dårligere enn jeg forventet. Tror ikke det blir årest spill for min del, men ikke langt unna.

Lenke til kommentar

 

Merkelig, har ikke kommet inn i spillet selv enda, driver på med nedlasting. Får se hvor ille det er, vil helst ikke bruke en kontroll. 

 

Gi tilbakemelding for hvordan det kjører på AMD-kort, siden jeg synes du nevnte at du hadde et sådan (hvilket?), er du snill :)

 

Jeg kjører https://www.komplett.no/asus-radeon-rog-matrix-r9-290x-4gb-gddr5/812895kjøpte kortet tidligere i år. Kjører også 8350 FX 8 Core prosessor, så skal vi se hvordan det her gjør det i The Witcher 3. Jeg lever i frykt. Snart ferdig lastet ned så skal gi tilbakemelding så fort jeg får spilt. 

Lenke til kommentar

Er som skappt for kontrolleren dette spillet hvertfall, har spilt det i 5-6 timer nå og ps4 kontrolleren passer utmerket til spillet, ellers er UI og menyer veldig bra så er heldigvis ikke knotete uten keyboard som noen rpg er. Jeg har ikke merket noe til lange loade tider da, men har vell bare dødd en gang. Men spiller ikke på vanskeligeste grad heller, gikk for den nest vanskeligeste denne gangen.

 

Ellers er jeg fortsatt på første mappen, men har veldig godt inntrykk av spillet så langt, er vell ikke noe bedre eller dårligere enn jeg forventet. Tror ikke det blir årest spill for min del, men ikke langt unna.

Har også hørt at kontroll er det way to go, da det virker som spillet er laget for kontroller til å begynne med.

Blir å teste med en PS4 kontroll selv og så prøve keyboard og mus

Lenke til kommentar

 

Har nå testet i noen timer med PS4 versjonen. Min menig er at jeg hadde det mer moro med Dragon Age Inquisition. Jepp.

 

Over 1 min. loade tid hver gang man dør er faenmeg irriterende.

Jeg angrer på å kjøpe dette spillet pre-order. 2 jævla updates på 2 dager var også veldig rart. 

 

Men for blodfans er vel dette sikkert moro. Jeg som ikke har prøvd 1ern eller 2ern er hvertfall helt uorientert over loren.

 

Hypa opp til himmelen er hvertfall spillet...

Dragon Age: Inquisition der du bruker mye av tiden på å samle ulike planter og du har ikke kontroll over combaten, alt er automatisert. Akkurat det der kan jeg ikke fatte og begripe, du snakker om historien evt da? Gameplayet til Witcher representerer fra øverste skala, mens Dragon Age vil jeg si er langt på bunnen. 

 

 

 

 

Har nå testet i noen timer med PS4 versjonen. Min menig er at jeg hadde det mer moro med Dragon Age Inquisition. Jepp.

 

Over 1 min. loade tid hver gang man dør er faenmeg irriterende.

Jeg angrer på å kjøpe dette spillet pre-order. 2 jævla updates på 2 dager var også veldig rart. 

 

Men for blodfans er vel dette sikkert moro. Jeg som ikke har prøvd 1ern eller 2ern er hvertfall helt uorientert over loren.

 

Hypa opp til himmelen er hvertfall spillet...

Dragon Age: Inquisition der du bruker mye av tiden på å samle ulike planter og du har ikke kontroll over combaten, alt er automatisert. Akkurat det der kan jeg ikke fatte og begripe, du snakker om historien evt da? Gameplayet til Witcher representerer fra øverste skala, mens Dragon Age vil jeg si er langt på bunnen. 

 

Du kan ha full kontroll over combat i DA:I, bare skru av AI på party members og styr alt selv. Pluss at kan virkelig kampsystemet sammenlignes med The Witcher? I Dragon Age styrer man et party på 4 samt det er basert på å bruke spells/abilities. I The Witcher spiller du mer ett type Action RPG, der du må blokkere, dodge osv. 

 

Nå mente jeg story messig. Kamp systemet i W3 er veldig greit.

 

Men nå opplevde jeg nettopp en loading (daua igjen) på over 10min så jeg måtte restarte hele W3. PS4 versjonen er hvertfall bugga å jævelig i enkelte plasser. Men sånn er jo alle spill. Men loade tiden på gjennomsnittelig 1min er til å kaste kontrollen i veggen av. Like før jeg stiller ned vanskelighetsgraden for å slippe det drite.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått juster litt på grafikk innstillingene og får rundt 45-60fps. Ligger for det meste på 55-60fps som er perfekt. En blanding av noe medium og high innstillinger. Spillet ser ihvertfall penere ut en PS4 versjonen og med for det meste av tiden med det dobbelte av fps så er det en no brainer :)

 

Men er skuffa at AMD ikke har kommet med noen drivere. Men det viser seg gang på gang at Nvidia spiser såpass mye av markedet nå at det er på tide å gå tilbake til Nvidia. Skulle aldri ha skiftet over til AMD...et mer bråkete skjermkort har jeg aldri vært borti. 

Lenke til kommentar

Smak og behag det der egentlig. Selv har jeg ikke noen problemer med mus og tastatur, annet en at jeg må spamme dritten ut av escape for å komme meg ut av inventory menyen i blant. Det er noen flere små iffys som dukker opp, men totalt sett så fungere det meste veldig bra.

 

At spill lider av consolitis er noe av det jeg misliker mest av alt. Lister du må scrolle gjennom lange lister med alt for stor font, bla gjennom faner for den minste ting, et inventory som er på mange sider og uoversiktlig til de grader. Hvor ille er The Witcher 3 rammet?

Lenke til kommentar

Spillet mitt lagger noe veldig på normal på en GTX 770, i5 4670k og 8 GB RAM. Vet noen noe om en fiks?

 

Jeg har vel strengt tatt samme ytelse som deg. Men et 7970 som er vel tilsvarende til 770? Prøvd å slå av Nvidia hairworks? Og sett spillet til å være fullskjerm og ikke borderless fullscreen. 

Lenke til kommentar

Da har jeg fått juster litt på grafikk innstillingene og får rundt 45-60fps. Ligger for det meste på 55-60fps som er perfekt. En blanding av noe medium og high innstillinger. Spillet ser ihvertfall penere ut en PS4 versjonen og med for det meste av tiden med det dobbelte av fps så er det en no brainer :)

 

Men er skuffa at AMD ikke har kommet med noen drivere. Men det viser seg gang på gang at Nvidia spiser såpass mye av markedet nå at det er på tide å gå tilbake til Nvidia. Skulle aldri ha skiftet over til AMD...et mer bråkete skjermkort har jeg aldri vært borti. 

Kan du fortelle meg hvorfor det trengs en driver til spillet når det allerede fungerer utmerket på AMD-kort i utgangspunktet?

Det er kun kort fra 900-serien til Nvidia som leverer god ytelse i dette spillet, alle 700-serie kort leverer vesentlig svakere ytelse enn tilsvarende AMD-kort (til tross for at det ikke har kommet en "game-ready" driver for AMD-kortene.)

 

http://www.pcgameshardware.de/The-Witcher-3-PC-237266/Specials/Grafikkarten-Benchmarks-1159196/

Et R9 290 er 40% raskere enn et GTX Titan, mens et stock R9 280X er nesten like kraftig som et fabrikkoverklokket 780 og 5% raskere enn et 770 som er 10% fabrikkoverklokket...

Om dette gir deg lyst til å gå for Nvidia neste gang skjønner jeg ikke logikken din, et GTX 960 bør levere 10% lavere ytelse enn et 770, ikke 20% høyere.

 

Spillet mitt lagger noe veldig på normal på en GTX 770, i5 4670k og 8 GB RAM. Vet noen noe om en fiks?

Skru ned på innstillingene og håp på en driver som leverer skikkelig ytelse for dere med Kepler-baserte skjermkort.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått juster litt på grafikk innstillingene og får rundt 45-60fps. Ligger for det meste på 55-60fps som er perfekt. En blanding av noe medium og high innstillinger. Spillet ser ihvertfall penere ut en PS4 versjonen og med for det meste av tiden med det dobbelte av fps så er det en no brainer :)

 

Men er skuffa at AMD ikke har kommet med noen drivere. Men det viser seg gang på gang at Nvidia spiser såpass mye av markedet nå at det er på tide å gå tilbake til Nvidia. Skulle aldri ha skiftet over til AMD...et mer bråkete skjermkort har jeg aldri vært borti. 

 

Faktisk har alt rotet med NVIDIA i det siste fått meg til å ville holde meg på det røde laget. Mitt Sapphire HD 7970 GHz Ed. har vært ett av de beste kjøpene jeg har gjort når det kommer til grafikkort (ja, det er gammelt, men henger forbløffende godt med i svingene ennå), så kanskje blir det 390x neste...

Lenke til kommentar

 

Kan du fortelle meg hvorfor det trengs en driver til spillet når det allerede fungerer utmerket på AMD-kort i utgangspunktet?

 

 

For å få en driver profil som gir enda bedre ytelse selvfølgelig. Er ganske så vanlig at når et nytt stort AAA spill kommer så kommer også en driver litt før. Siste var GTA5 som ga ihvertfall meg en grei fps boost med den driveren. 

Lenke til kommentar

 

 

Faktisk har alt rotet med NVIDIA i det siste fått meg til å ville holde meg på det røde laget. Mitt Sapphire HD 7970 GHz Ed. har vært ett av de beste kjøpene jeg har gjort når det kommer til grafikkort (ja, det er gammelt, men henger forbløffende godt med i svingene ennå), så kanskje blir det 390x neste...

 

 

Joda det er nok endel ting som skjer i kullisene med Nvidia som kanskje ikke er bra. Men med stadig flere spill som har Nvidia effekter så blåser jeg egentlig i det. Jeg vil ha spill som er pene og det er det eneste jeg bryr meg om...for å være helt ærlig.

 

Og så synes jeg AMD og da ihvertfall det 7970Ghz Edition kortet jeg har nå bråker noe så voldsomt. Og det i en Fractaldesign lyd isolert kasse.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...