Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med fps generelt i spillet :p

 

25-30fps med alt på max.

 

4320x2560 oppløsning da  :ph34r:

 

Det som skuffer meg mest er at det er svært lite cpuload i spillet, iallefall der man starter. Begynnte akkurat å spille :p

 

99% load på begge gpuene, så SLI funker iallefall.

Jepp, virker som om cpu hypen før utgivelse var noe overdrevet... har så å si på ultra minus aa med en core 2quad med 60ish fps :) Passer meg bra siden nyriggen ikke kommer før imorra!

 

Synes at hairworks er en må ha på feature, da er det bedre å fjerne en annen innstilling om man får problemer... Griffin uten va skuffendes

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det å bruke Sun and Stars (regen vitality +10/s når det er dag) og høyere vanskelighetsgrad (Blood and broken bones, f.eks -nest høyeste)?

 

Vil det fungere?

 

Vil det da bli for "lett" føler dere? Ved at man regenererer? At litt av poenget med høyere vanskelighetsgrad forsvinner.. ?

Lenke til kommentar

De har ikke en egen tråd for input virker det som, så det er mye mouselag i menyene om man kjører graphics over det man burde.

Veit ikkje om det er relatert, men det å slå av mouse acceleration gjorde underverk for mouselaggen for min del. Er helt nederst under graphics.

Lenke til kommentar

 

Jeg sliter med fps generelt i spillet :p

 

25-30fps med alt på max.

 

4320x2560 oppløsning da  :ph34r:

 

Det som skuffer meg mest er at det er svært lite cpuload i spillet, iallefall der man starter. Begynnte akkurat å spille :p

 

99% load på begge gpuene, så SLI funker iallefall.

Jepp, virker som om cpu hypen før utgivelse var noe overdrevet... har så å si på ultra minus aa med en core 2quad med 60ish fps :) Passer meg bra siden nyriggen ikke kommer før imorra!

 

Synes at hairworks er en må ha på feature, da er det bedre å fjerne en annen innstilling om man får problemer... Griffin uten va skuffendes

 

 

GTA V bruker 4x mere cpukraft enn Witcher 3. Sier noe om et eller anna :p

 

ca 20% på 8 kjerner ht= off på W3

ca 75-90% på 8 kjerner ht= off på GTA V

Lenke til kommentar

 

 

Jeg sliter med fps generelt i spillet :p

 

25-30fps med alt på max.

 

4320x2560 oppløsning da  :ph34r:

 

Det som skuffer meg mest er at det er svært lite cpuload i spillet, iallefall der man starter. Begynnte akkurat å spille :p

 

99% load på begge gpuene, så SLI funker iallefall.

Jepp, virker som om cpu hypen før utgivelse var noe overdrevet... har så å si på ultra minus aa med en core 2quad med 60ish fps :) Passer meg bra siden nyriggen ikke kommer før imorra!

 

Synes at hairworks er en må ha på feature, da er det bedre å fjerne en annen innstilling om man får problemer... Griffin uten va skuffendes

 

 

GTA V bruker 4x mere cpukraft enn Witcher 3. Sier noe om et eller anna :p

 

ca 20% på 8 kjerner ht= off på W3

ca 75-90% på 8 kjerner ht= off på GTA V

 

GTAV har jeg kun på ps4, men project cars krever hverfall noe vanvittig i visse scenario! :D

 

KAn nevnes at på withcer har jeg har sann 80-90% på alle 4 kjerner og 99% på gpu så ganske bra ballansert sann sett

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Med alt på max så kjører jeg gjennomsnittlig 40 fps (1080p), ikke galt. CPU'en stresses nesten ikke i det hele tatt. Skrudd ned på små ting som alltid skaper mye fps drop og fått det til og ligge mellom 50 - 60 hele tiden. Ligger cirka på 50 i kamp. Så relativt fornøyd. Spillet ser ganske bra ut, litt utvannet på noen steder. 

 

Syns gameplayet er ok så langt, ikke noe mer. Kontrollene er helt horrible, men etter og ha fått rebinda alt så er jeg fornøyd. Ikke kommet lenger enn til den første sonen, og gjort noen contracts der. Får spille litt til før senga. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Sett bort ifra den evige, ironiske diskusjonen ang. at pc er så mye bedre enn konsoll osv...(..."det lagger(!!)...fps(!!)...funker ikke(!!)....)

Er det ike kjedelig at nok et spill innen denne størrelsen nok en gang skaper masse frustrasjon på pc-spillere i oppstarten? Det må jo føles utrolig trøttsom? :)

 

Beklager at jeg sikkert irriterer en del av dere nå men jeg må bare...(konsoll-spiller)...tråden var veldig mye mer spennende før spillet kom ut enn det den er nå :hrm: ..

 

Er dere fornøyde med selve spillet så langt, dere som har fått det til å fungere glatt?

Er vanvittig spent på hvordan det er - må selv vente helt til helga før jeg får muligheten til å starte opp på X-one.. :ohmy: ..

Lenke til kommentar

5 timer og er akkurat ute av prologen... this gun take sum time...

 

i5 4670

16GB RAM

GTX970 SLI

1440p

 

Har ikke FPS-telleren på skjermen 99% av tiden, men med alt på maks (utenom deaktivert Hairworks) har den aldri vært under 40 de gangene jeg har tittet på den. For det meste mellom 50-60.

Lenke til kommentar

Er det ike kjedelig at nok et spill innen denne størrelsen nok en gang skaper masse frustrasjon på pc-spillere i oppstarten? Det må jo føles utrolig trøttsom? :)

 

Kjenner ikke igjen problemstillingen. Såvidt jeg har fått med meg har da lanseringen gått ganske så silkemykt?

Lenke til kommentar

Hvordan er det å bruke Sun and Stars (regen vitality +10/s når det er dag) og høyere vanskelighetsgrad (Blood and broken bones, f.eks -nest høyeste)?

 

Vil det fungere?

 

Vil det da bli for "lett" føler dere? Ved at man regenererer? At litt av poenget med høyere vanskelighetsgrad forsvinner.. ?

Spiller på nest-høyeste vanskelighetsgrad og opplever spillet som så enkelt at jeg ikke har brydd meg med å oppgradere gear eller farme XP-poeng selv etter 10 timer. Poenget med høyere vanskelighetsgrader er jo å gi bedre innlevelse i spillet, en Witchers liv skal være hardt, men Geralt er jo åpenbart tøffere enn de tøffe og hardere enn de harde.

Lenke til kommentar

 

Er det ike kjedelig at nok et spill innen denne størrelsen nok en gang skaper masse frustrasjon på pc-spillere i oppstarten? Det må jo føles utrolig trøttsom? :)

 

Kjenner ikke igjen problemstillingen. Såvidt jeg har fått med meg har da lanseringen gått ganske så silkemykt?

 

ok? Da beklager jeg og jeg har misforstått en del :)

Har lest kjapt gjennom de 2-3 siste sidene her og følte meg var tilbake til Diablo3-tiden :)

 

Har jeg noe å glede meg til da? sitter og småskjelver fordi jeg ikke får spilt.. :confused:

Lenke til kommentar

Sett bort ifra den evige, ironiske diskusjonen ang. at pc er så mye bedre enn konsoll osv...(..."det lagger(!!)...fps(!!)...funker ikke(!!)....)

Er det ike kjedelig at nok et spill innen denne størrelsen nok en gang skaper masse frustrasjon på pc-spillere i oppstarten? Det må jo føles utrolig trøttsom? :)

 

Beklager at jeg sikkert irriterer en del av dere nå men jeg må bare...(konsoll-spiller)...tråden var veldig mye mer spennende før spillet kom ut enn det den er nå :hrm: ..

 

Er dere fornøyde med selve spillet så langt, dere som har fått det til å fungere glatt?

Er vanvittig spent på hvordan det er - må selv vente helt til helga før jeg får muligheten til å starte opp på X-one.. :ohmy: ..

Spiller på en maskin fra 2008 eller der omkring(skjerkort er last gen) å det går supert med hairworks og ultra!

LIte frustrasjon her i gården, men veldig stor spilleglede med xbox kontroll, stort bilde og kongelyd :)

Lenke til kommentar

ok? Da beklager jeg og jeg har misforstått en del :)

Har lest kjapt gjennom de 2-3 siste sidene her og følte meg var tilbake til Diablo3-tiden :)

 

Har jeg noe å glede meg til da? sitter og småskjelver fordi jeg ikke får spilt.. :confused:

 

 

Ja, altså, det kan godt hende jeg har gått glipp av en ting eller to her, men jeg har ikke inntrykk av at dette spillet sliter noe særlig. Det er et par her og der som har diverse problemer, som med alle andre spill. men ikke noe spesielt. Igjen, det er såklart bare hva jeg har sett, men likevel. Internett ble skuffet da downgraden var et faktum, men jeg tror ikke noen er sinte pga spillet ikke fungerer. Utenom de vanlige prosentene da som sagt. 

Lenke til kommentar

 

Sett bort ifra den evige, ironiske diskusjonen ang. at pc er så mye bedre enn konsoll osv...(..."det lagger(!!)...fps(!!)...funker ikke(!!)....)

Er det ike kjedelig at nok et spill innen denne størrelsen nok en gang skaper masse frustrasjon på pc-spillere i oppstarten? Det må jo føles utrolig trøttsom? :)

 

Beklager at jeg sikkert irriterer en del av dere nå men jeg må bare...(konsoll-spiller)...tråden var veldig mye mer spennende før spillet kom ut enn det den er nå :hrm: ..

 

Er dere fornøyde med selve spillet så langt, dere som har fått det til å fungere glatt?

Er vanvittig spent på hvordan det er - må selv vente helt til helga før jeg får muligheten til å starte opp på X-one.. :ohmy: ..

Spiller på en maskin fra 2008 eller der omkring(skjerkort er last gen) å det går supert med hairworks og ultra!

LIte frustrasjon her i gården, men veldig stor spilleglede med xbox kontroll, stort bilde og kongelyd :)

 

 

 

 

ok? Da beklager jeg og jeg har misforstått en del :)

Har lest kjapt gjennom de 2-3 siste sidene her og følte meg var tilbake til Diablo3-tiden :)

 

Har jeg noe å glede meg til da? sitter og småskjelver fordi jeg ikke får spilt.. :confused:

 

 

Ja, altså, det kan godt hende jeg har gått glipp av en ting eller to her, men jeg har ikke inntrykk av at dette spillet sliter noe særlig. Det er et par her og der som har diverse problemer, som med alle andre spill. men ikke noe spesielt. Igjen, det er såklart bare hva jeg har sett, men likevel. Internett ble skuffet da downgraden var et faktum, men jeg tror ikke noen er sinte pga spillet ikke fungerer. Utenom de vanlige prosentene da som sagt. 

 

Takk :) Høres bra ut! Leste bare en enorm mengde "tall-koder" ang. fixes for å få optimalisert utstyret. Fort gjort at det blir sett "negativt" i mine øyne (har forøvrig veldig dårlig syn..) :)

 

Godt å høre at jeg har noe å glede meg til! Det blir en fantastisk helg, bena på bordet, alle lys av, whisky-flaska spretta og telefonen AV :) ...og døra låst...og bilen gjemt på baksiden av huset....(..deaktivere ringeklokka..)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen her med gtx 970 som kan gi tilbakemelding, setter 60 fps forran eyecandy

 

edit; ser at man kan få rundt 60 fps med alt på ultra hvis man skrur av nvidia hairworks og shadows på high gir nesten stabilt 60 fps

 

positivt overrasket.

 

Har en Macbook Pro Retina 15" med eGPU Gtx970, så dette blir bra

 

Obs obs en laptop har ikke den samme grafikk kortet som en stasjonær som regel står det GTX970M som betyr at det er et laptop kort. I praksis betyr det at den er svakere enn en normal GTX970. Søk opp GTX970M og se hvor den ligger iforhold til ytelse til andre grafikk kort.

 

Snip

Rimelig heftig setup.

 

Tenkte det var en grei måte å få "desktop" ytelse i en bærbar. "Problemet" er jo at det bare funker med laptoper med thunderbolt, og det er det nesten bare macbooker som har og noen få svindyre windows maskiner.

 

Macbooken er grei til og fra jobb osv, samt reise. Så kan man komme hjem å plugge i thunderbolt kabelen hvis man vil game. Billigere også enn å kjøpe en dedikert gaming rig og en laptop. Og så er det greit å ha med seg når man skal bort. Bare en PSU + gpu case med kort.

 

Eneste flaskehalsen kan være CPUen men heldigvis er den ihvertfall quad core, så bør ikke være altfor mye.

 

Forresten, her er det en som kjører Titan Z SLI som eGPU, så har man penger er det ingen begrensinger :p

 

post-209627-0-36943200-1432076035_thumb.jpg

post-209627-0-07146100-1432076046_thumb.jpg

 

Men nok off topic. Vakke meninga å skrive om dette her.

 

 

---------

 

 

Helt anna greie, noen her med 21:9 monitor som spiller Wticher 3? Hvordan funker det?

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...