Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Jeg sliter med et quest. Det kan virke som om det bugger for meg. Setter det i spoiler, men det er et av de første tavlequestene i spillet.

 

Jeg prøver å bli kvitt noonwraithen fra brønnen i den forlatte lille landsbyen. Fant dagboka og skjønte etter hvert når i døgnet hun dukket opp. Hoppet ned i brønnen for å finne braceleten. Tenkte at jeg nå ville få muligheten til å fighte henne uten at hun stakk av, men neida. Jeg tenkte at det er sikkert mer jeg må oppdage. Saumfarte hele området uten hell. Jeg ble etter hvert så utålmodig at jeg sjekket opp en video av quest, og han som spilte i denne videoen fikk utforska det liket som ligger ved dagboken. Dette liket var aldri markert hos meg og dermed har jeg ikke fått dette sporet som visstnok skal lede bort til tauet på brønnen. Nå har jeg prøvd å loade tilbake ti gaangee, riktignok ikke til FØR jeg fikk questet i utgangspunktet

 

 

Er det jeg som gjør noe feil?

Hadde noe lignende selv, men det ordnet seg.

 

Jeg hoppet som deg ned i brønnen, og fant braceleten. Jeg svømte så ut, og så at minimappet fortsatt viste selve brønnen som interessent. Jeg hoppet derfor ned på nytt, men i det jeg gjorde dette så ble det aktive områder i bygningene rundt brønnen. Jeg mistenker derfor at det er noe proximitygreier. Jeg ville derfor gått inn i husene. EGENTLIG, så er det meningen at man skal finne braceleten helt til sist, da man finner noe papirer som gir deg et historieinnblikk. 

 

 

Tusen takk! Jeg er så nøye på slike ting, så jeg prøver nok å starte questet på nytt nok en gang.

 

Foruten om akkurat dette har spillet gitt meg et veldig bra førsteinntrykk. Jeg digger karakteren Geralt og den unike stemningen i disse spillene. Jeg sliter litt med kontrollen, but that's not on them, that's on me. Var det samme med 2ern. Får unødvendig mye deng av fiender jeg ikke tror jeg skal slite mot overhode fordi jeg trykker på feil knapp til feil tid. Er som å se dama spille. Jeg trykka også på B (hoppeknappen på Xbox) da jeg sto utpå balkongen i starten av spillet og nøyt utsikten. Da var det ikke noe mer utsikt der i gården for å si det sånn.

Har merket noen småbugs, som da jeg skulle gå av hesten og sto inni en annen hest i cutscenen eller da det stå "take" der det ikkev ar noe å ta fordi jeg allerede hadde tatt en item.

Uansett, liker, liker, liker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke lest om dette, men ble vanvittig skuffa når jeg så at det sverdet som gikk for å være det beste stål sverdet i Act 2 i Witcher 2, kun var lvl 3.. 
Itemscaling på vanlige items er forsåvidt greit, men jeg elsker å luske rundt å loote ting, og skuffelsen var litt stor når jeg fant lov lvl relic..
Må nesten kutte ut det nå, så ikke alle relic våpnene blir lvl3 :p

http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/709660360431095795/5BD0C18408912E69AC3B1F5E4AD38862E8F1C031/

Endret av Thombr86
Lenke til kommentar

Er det lov å si at man ikke liker den så klarte åpen verden løsningen i The Witcher 3? For all del alle sideoppdrag som faktisk er noe man finner langs stien der man reiser er veldig bra gjennomført. God dialog, små valg og generelt sett mer enn bare kamp. Men de tinga man kan utforske utenom er jo ikke spennende, det er bare shrines som gir ability points og kanskje en schematic eller to. Føler det er litt sløs, spesielt i en så stor sone som Velen. Er der jeg er nå.

 

Hvorfor skal alle insistere på å lage åpen verden? Er det bare fordi teknologien er der? Er det suksessen til Skyrim? Hvis ikke folk har fulgt med så har jeg Bethesda laget open world spill lenge. Er det bare ment som ekstra dill som folk kan samle? Slik som i DA:I, Assassins Creed osv. Syns ikke det passer, dessverre så blir jeg helt stressa når jeg ikke oppdager alt. Så der løper jeg rundt som en idiot på hesten min og dreper 3 drowners for å trekke ut et shrine. 

Lenke til kommentar

Testet PS4 og PC versjonen om hverandre idag. Og holly mother of God...for en forskjell altså. Alltid vært glad i konsoller men er kanskje på tide jeg innser en gang for alle at jeg ikke lengre er i PS4 og konsoller generelt sin kundegruppe lengre.

 

Mitt 7970 henger litt etter i svingene nå. Kanskje på tide å se på et 980 eller et Titan X kort...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dem skulle ikke ha beveget seg så voldsomt hele tiden. Men justerer en det ned til 30fps så får det et slik film slør som er så populært blant endel. Også beskrevet som grøtete og uklart.Perfekt om en irriterer seg over trær som blåser.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

To spørsmål..

 

1) Jeg sliter litt med å bruke altfor mange penger på å reparere våpen og utstyr. Hva gjør dere med saken? Spiller på nest vanskeligste.

 

2) Får man kkke points ved level 5? Jeg har brukt 5 poeng og har 1 igjen, det er seks.. Hvis jeg skulle fått 2 per level (2, 3, 4 og 5), så burde jeg ha 8 totalt.. Bug??

Lenke til kommentar

To spørsmål..

 

1) Jeg sliter litt med å bruke altfor mange penger på å reparere våpen og utstyr. Hva gjør dere med saken? Spiller på nest vanskeligste.

 

2) Får man kkke points ved level 5? Jeg har brukt 5 poeng og har 1 igjen, det er seks.. Hvis jeg skulle fått 2 per level (2, 3, 4 og 5), så burde jeg ha 8 totalt.. Bug??

Får 1 ability points pr level.

Lenke til kommentar

Og man kan få flere via:

 

 

 

Places of Power. Bare gjør et google søk så finner dere sikkert lokasjonen for de.

 

 

 

Spiller på høyeste vanskelighetsgrad selv og har ikke en gang brukt Alchemy. Signs blir brukt i blant, men ofte glemmer jeg de helt bort fordi jeg ikke har bruk for de. Skade fra hesterygg er også alt for høy, one-hitter nesten fiender som er 2-3 leveler over meg.

Lenke til kommentar

Noen som har hørt noe mer om når disse gratis DLCene kommer? Siste jeg kan finne var at det kommer 2 stk pr uke etter release. Men siste jeg kan finne om det er fra når spillet skulle komme ut i Februar ;p

 

Kom 2stk iforgårs. Temerian Armor Set og Hair og Beard pakke.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å vite hvor man skal dra når det blir 20+ spørsmålstegn overalt, noen ganger er området altfor høy level område men det er vel slik det skal være, utforske osv? =)

 

Så en nevne noe om "open world" - hva er galt med det, det er jo bare positivt? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...