Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Som jeg sa i den andre tråden... hva med den 35 minutter lange gameplay videoen fra 2014? Det er jo ikke en "vertical slice".

 

http://www.gamersyde.com/hqstream_the_witcher_3_wild_hunt_35_minutes_gameplay-32805_en.html

 

 

 

Alt håp er riktignok ikke ute:

 

http://imgur.com/a/PHMR0

 

 

3ahHlw7.jpg

 

http://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hunt-graphics-performance-and-tweaking-guide#config-file-tweaks

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg er veldig enig, når spillet legger opp til at valgene du gjør bærer vekt er det naturlig at kampsystemet reflekterer dette. Shadow of Mordor er i kontrast det meste kjedelige spillet jeg har spilt det siste året nettopp fordi det var så utrolig liten dybde i kampene samt ekstremt dårlig pacing.

 

Det eneste jeg syns er skuffende er at fiendene ikke er i nærheten av å være dødelige nok. Hvis Geralt blir truffet et par ganger er det jo bokstavelig talt bare å drikke swallow eller spise litt mat, dette oppmuntrer ikke til å lære og mestre kampsystemet. Håper det kommer en mod som gjør at Geralt ikke kan spise 5kg kylling samtidig som han slåss mot et beist. Mat burde være begrenset til å kunne spises mens man er utenfor kamp. Eventuelt burde også potions begrenses til konsum under meditasjon.

 

Er det meninga at Swallow skal være en Shit hits the fan potion? For det var skuffende. Den var jo nærmere en time i det første spillet og 10 minutter i det andre og her er det 20 sekunder. Samme med de fleste potions, gir lite mening for meg siden du slåss mye mer her. Selv om du kan drikke potions med et enkelt trykk da, uten og meditere osv. Maten er alt for bra, og så lenge man alltid looter noe så har man alltid mat. Spiller på nest høyeste vanskelighetsgrad og jeg har ikke slitt noe særlig enda. Syns 2ern var mye vanskeligere på en god måte. 

 

 

Akkurat dette med swallow er jeg enig i. Du får faktisk høyere, dog kortere, boost ved å dytte innpå mat enn å bruke swallow. Burde vel vært sånn at Swallow har sterkere effekt enn mat selv om swallow varer noe lenger.

 

Greia med swallow potion er jo at den booster regeneffekten for andre mat items, du broker den å eter litt så stiger det mye fortere. Jeg har gått tom for mat en del ganger senere i spillet, og jeg looter absolutt ALT :)

Lenke til kommentar

Etter å ha sett på noen Witcher streamere skjønner jeg godt hvorfor lokal befolkningen hater Witchere.

 

En Witcher vil uten omtanke gå rett inn i et hus og rundstjele de få eiendelene de stakkars familiene har igjen etter en periode i krig og elendighet. Flere av dem har ikke spist mat på en uke. En Witcher bryr seg ikke en gang om folk er hjemme, han stikker tyvfingra sine ned i sparegrisen til fattigfolk selv om de ser han.

 

Witchere fortjener hver en spyttklyse de får etter seg.

 

 

Min Geralt sliter med penga, men han rundstjeler ihvertfall ikke.

Endret av 1969
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehe.. Rundstjeler ikke selv! :)

 

Bor det folk der, stjeler jeg ikke.. Men, det har vært et par-tre unntak hvor jeg har kikket hva de har, og om jeg fant noe som jeg antok var av større verdi for meg enn for dem, så tok jeg det med meg.. :p

 

 

 

Selv har jeg slått av minimap og hud og fjernet elementer fra kartet som jeg ikke har "funnet enda". Så jeg synes utforskingen er spennende; Plutselig kommer jeg over noe, en hemmelighet, noe farlig, eller noe annet spennende, som jeg ikke visste ville være der siden jeg ikke ser ikoner.. :)

Lenke til kommentar

Har det noe betydning eller leker du bare / RPer alene?, tenker nå på stjele ting fra andre...?

 

Har noen ganger takket nei på reward når jeg har hjulpet noen, har det noe å si egentlig?

 

Har lagt merke til at man får mere XP når man takker nei i enkelte tilfeller. I en quest fikk jeg 300Xp ved å ta penga. Takka jeg nei fikk jeg 500XP.

Lenke til kommentar

 

Har noen ganger takket nei på reward når jeg har hjulpet noen, har det noe å si egentlig?

 

Tror det er endel slike ja, hadde en ganske tidlig der jeg takket nei til betaling, men fikk likevel noe som var mere verdt etterpå.

Lenke til kommentar

Har det noe betydning eller leker du bare / RPer alene?, tenker nå på stjele ting fra andre...?

 

Har noen ganger takket nei på reward når jeg har hjulpet noen, har det noe å si egentlig?

 

Jeg tror det kun har betydning hvor en vakt ser deg.. Jeg bare RP-er alene i grunnen.. :)

 

Men, jeg TROR det har betydning om du tar rewards, eller ikke.. om det er store eller små betydninger, det vet jeg ikke..

 

 

EDIT: Jeg takker som oftest nei til belønning fra fattige folk.. men, har tatt belønning fra Nilfgaardians.. :p

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Jeg stjeler absolutt alt av absolutt alle! Tar mest mulig penger av alle uansett, ikke løye de hater meg nei. Men jeg skal stoppe the hunt, jeg skal drepe alle monstrene som herjer landet, jeg trenger alle middler jeg kan få, ta eller regelrett stjele fra fattige folk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som får GoG versionen av witcher 3 til å kjøre med steam overlay? har prøvd å legge til witcher3.exe i steam bibloteket som en gjør for alle andre spill en vil ha steam overlayen på, men får det ikke til å funke, har og prøvd å adde GoG Galaxy klienten i steam å launchet videre fra den uten at det heller fungerer. Litt frustrerende :hm:

Lenke til kommentar

Jeg venter fremdeles på helg slik at jeg også kan få spilt - inntil den tid samler jeg alle tips og triks jeg kan komme over :)

 

En kollega har spilt en del timer nå og fortalte at han plutselig "ble sendt" til et nytt område i spillet og at han da ikke fikk muligheten til å gå tilbake for å fullføre alle sideoppdragene. Stemmer dette?

 

I så tilfelle bør jo alle sideoppdragene gjøres først slik at man ikke går glipp av noe :) ?

Lenke til kommentar

AMD er salty.

 

AMD says Nvidia’s GameWorks “completely sabotaged” Witcher 3 performance

 

http://arstechnica.co.uk/gaming/2015/05/amd-says-nvidias-gameworks-completely-sabotaged-witcher-3-performance/

Leste den ja, og jeg skjønner AMD sin side av det. Og ordkrigen har vel nå offisielt begynt angående dette spillet. Jeg kan kjøre hairworks på Geralt og spillet kjører fortsatt ok på high / ultra, men hairworks på fullt har jeg ikke mulighet til. Uansett det er en sånn ting som ikke interesserer meg så mye. Er som TressFX i Tomb Raider, utrolig kult hår og alt det der, men legger ikke merke til det når jeg spiller.

Lenke til kommentar

Jeg venter fremdeles på helg slik at jeg også kan få spilt - inntil den tid samler jeg alle tips og triks jeg kan komme over :)

 

En kollega har spilt en del timer nå og fortalte at han plutselig "ble sendt" til et nytt område i spillet og at han da ikke fikk muligheten til å gå tilbake for å fullføre alle sideoppdragene. Stemmer dette?

 

I så tilfelle bør jo alle sideoppdragene gjøres først slik at man ikke går glipp av noe :) ?

Det er bare den første sonen såvidt jeg har sett det. Det er en slik tutorial sone, tror ikke jeg kan gå tilbake dit, men de andre skal være åpen for å reise imellom. Er tross alt noen steder mobs er veldig høy level og man må komme tilbake. 

Lenke til kommentar

 

Jeg venter fremdeles på helg slik at jeg også kan få spilt - inntil den tid samler jeg alle tips og triks jeg kan komme over :)

 

En kollega har spilt en del timer nå og fortalte at han plutselig "ble sendt" til et nytt område i spillet og at han da ikke fikk muligheten til å gå tilbake for å fullføre alle sideoppdragene. Stemmer dette?

 

I så tilfelle bør jo alle sideoppdragene gjøres først slik at man ikke går glipp av noe :) ?

Det er bare den første sonen såvidt jeg har sett det. Det er en slik tutorial sone, tror ikke jeg kan gå tilbake dit, men de andre skal være åpen for å reise imellom. Er tross alt noen steder mobs er veldig høy level og man må komme tilbake. 

 

ok takk, satser på at du har rett :)

Lenke til kommentar

AMD er salty.

 

AMD says Nvidia’s GameWorks “completely sabotaged” Witcher 3 performance

 

http://arstechnica.co.uk/gaming/2015/05/amd-says-nvidias-gameworks-completely-sabotaged-witcher-3-performance/

 

Man kan jo begynne å lure om det er noe fishy business på gang:

 

" Why did CD Projekt Red choose to include HairWorks but not AMD's TressFX? It's entirely possible to include tech from both companies,"

 

&

 

"AMD asked CD Projekt Red if it wanted to put TressFX in the game following the revelation that HairWorks was causing such a large drop in performance, but apparently the developer said 'it was too late..'"

 

Håper for gudsskyld ikke vi sitter igjen med kun Nvidia om noen år, da blir skjermkort dyrt (og uten reell konkurranse, sannsynligvis dårlig)

Lenke til kommentar

 

AMD er salty.

 

AMD says Nvidia’s GameWorks “completely sabotaged” Witcher 3 performance

 

http://arstechnica.co.uk/gaming/2015/05/amd-says-nvidias-gameworks-completely-sabotaged-witcher-3-performance/

 

Man kan jo begynne å lure om det er noe fishy business på gang:

 

" Why did CD Projekt Red choose to include HairWorks but not AMD's TressFX? It's entirely possible to include tech from both companies,"

 

&

 

"AMD asked CD Projekt Red if it wanted to put TressFX in the game following the revelation that HairWorks was causing such a large drop in performance, but apparently the developer said 'it was too late..'"

 

Håper for gudsskyld ikke vi sitter igjen med kun Nvidia om noen år, da blir skjermkort dyrt (og uten reell konkurranse, sannsynligvis dårlig)

 

 

Som om det ikke er dyrt nå? ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for svar. Jeg kjøper nok PS4 kontrollen :-)

Jeg bruker den fordi jeg har PS4, men kanskje noen andre kan svare på om det er lettere med Xbox stikke? Må bruke en del programmer for å få stikka til å fungere på PC. Jeg tror, uten å vite, at det er bedre om du kjøper en Xbox kontroller.

 

 

Evnt en Logitech Wireless kontroller skapt for PC :)

 

Etter min mening bare tull å kjøpe "3 parts" kontrollere og sitte å knote med å få de til å fungere, spesielt når det er billigere å kjøpe en Xbox 360 kontroller med wireless receiver som fungerer 10 ganger bedre. Med den fungerer alle PC spill uten noe som helst oppsett(Selvfølgelig også Witcher 3) - like bra som på xbox 360.

 

 

Jeg endte opp med en X - box kontroller. Fant ut at "plug and play" er å foretrekke fremfor å styre med å få PS4 til å fungere. Takk for gode råd alle sammen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...