Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Håper virkelig UC4 blir noe annet enn et lass med fiender. En god dose nedtoning av dette og litt mer tilnærming feelen man fikk i TLOU når man valgte laveste vanskelighetsgrad for å slippe hordene av zombier.

 

Synes det er litt trist at vanskelighetsgrad defineres som hvor mange fiender som pøses på og hvor mye skade (spoungy) fiende tåler. Er ikke det litt 90-tallish. På tide at nextlevel AI også blir et sterkt prioritert fokusområde i spill og ikke bare et hett tema i tech publikasjoner og vitenskapskretser.

 

EDIT:

"god gode nedtoning" rettet til "god dose nedtoning"

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greia med Uncharted, for meg, er sjarmen! Personene, kommentarene.

 

Spiller ikke det spillet for at det ikke har de beste actionsekvensene eller beste utforskermulighetene.

 

Det er helheten. Koselig actioneventyr og litt flørt, med alle de rette ingrediensene for et knall spill!

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ærlig talt ikke den enorme sytingen altså. Jeg har også prøvd å plukke opp spillet igjen i etterkant uten hell. Jeg vil ikke gå så langt som å kalle det middelmådig fjas. Det blir vel overdrevet. Men hva har skjedd? Det var virkelig en perle før i tiden. Alle anmeldere var jo unisont enige i at dette var veldig veldig bra. Det tyder vel på at spill har blitt bedre med tiden.

 

TLOU har jeg for øvrig aldri likt av samme grunn egentlig. Bare masse zombier. Jeg ender opp med å gå ut av spillet i frustrasjon på det jeg følte var de samme stedene som jeg gjorde det samme på en ny gjennomspilling av Uncharted.

Lenke til kommentar

TLOU er nesten mere lange emo-cutscenes enn spilling. Og når det er spilling er det zombieslakting gjennom en helt lineær sone.

 

Nå har jeg ikke spilt det, men sett en full let's play av spillet (tror det var over 50 halvtimes episoder).

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

TLOU er nesten mere lange emo-cutscenes enn spilling. Og når det er spilling er det zombieslakting gjennom en helt lineær sone.

 

Nå har jeg ikke spilt det, men sett en full let's play av spillet (tror det var over 50 halvtimes episoder).

 

Wow... Det tyder faktisk på at folk har 0 innlevelse i spill :-p

 

Selv ble jeg sugd inn i hendelsene og handlingen i TLOU. På lik linje jeg blir i mange spill. Men er vel noen som alltid henger seg opp i tall (da tenker jeg antall piksler i bildet, antall cutscenes, minutter i cutscenes, hvor mange dialoger A eller B har....). Men for all del :-p

Lenke til kommentar

*snip*

Virker som at det faktum at du tvang deg gjennom en gjennomspilling, farget inntrykket ditt..!

 

Når det er sagt så syntes jeg UC3 var middelmådig. Både teknisk, gameplay-messig, og historiemessig.

 

Det er og blir Uncharted 2 og The Last of Us jeg husker best fra Naughty Dog.

Lenke til kommentar

Håper virkelig UC4 blir noe annet enn et lass med fiender. En god gode nedtoning av dette og litt mer tilnærming feelen man fikk i TLOU når man valgte laveste vanskelighetsgrad for å slippe hordene av zombier.

 

Synes det er litt trist at vanskelighetsgrad defineres som hvor mange fiender som pøses på og hvor mye skade (spoungy) fiende tåler. Er ikke det litt 90-tallish. På tide at nextlevel AI også blir et sterkt prioritert fokusområde i spill og ikke bare et hett tema i tech publikasjoner og vitenskapskretser.

 

Er ikkje alle som gidder å spille viss det blir for vanskelig, da dukker det fort opp syting for alt mulig anna enn egne ferdigheter. Spill i dag er lettare enn på 90-tallet for at fleire skal gidde å kjøpe spilla og faktisk spille di. Uncharted Collection har ein tilnærma mode som det man fekk oppleve med TLoU slik du nevner. Det er Explorer mode og her får du få fiender og dermed meir fokus på historie og oppdagelse. Typisk nok er det få som har testa den modusen.

Lenke til kommentar

 

Håper virkelig UC4 blir noe annet enn et lass med fiender. En god gode nedtoning av dette og litt mer tilnærming feelen man fikk i TLOU når man valgte laveste vanskelighetsgrad for å slippe hordene av zombier.

 

Synes det er litt trist at vanskelighetsgrad defineres som hvor mange fiender som pøses på og hvor mye skade (spoungy) fiende tåler. Er ikke det litt 90-tallish. På tide at nextlevel AI også blir et sterkt prioritert fokusområde i spill og ikke bare et hett tema i tech publikasjoner og vitenskapskretser.

 

Er ikkje alle som gidder å spille viss det blir for vanskelig, da dukker det fort opp syting for alt mulig anna enn egne ferdigheter. Spill i dag er lettare enn på 90-tallet for at fleire skal gidde å kjøpe spilla og faktisk spille di. Uncharted Collection har ein tilnærma mode som det man fekk oppleve med TLoU slik du nevner. Det er Explorer mode og her får du få fiender og dermed meir fokus på historie og oppdagelse. Typisk nok er det få som har testa den modusen.

 

Hvis "ferdigheter" defineres ved hvor mange bølger av spoungyness man orker å bruker timer etter timer på så joda. Etter 150 timer i The Division med utallige runder challenge modes i endgame, som dreiser seg om å knerte bølger på bølger så kan jeg ikke si at spillopplevelsen blir bra/bedre av dette og at hvorvidt man gidder eller ei etterhvert går på "ferdigheter".

 

Men det er klart, det er enklere å lage et spill hvor vanskelighetsgrad ikke går på god AI men "more of the same is harder".

Det er mulig UC4 blir kjøpt og testet i explorer mode, som jeg helt hadde glemt siden det er mange år siden denne serien ble spilt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Å satan nå er jeg glad!

 

Vokste opp med Amiga 500 og et av favoritt spillene mine var Shadow of the Beast. Som endel av dere sikkert vet så kommer det et nytt Shadow of the Beast eksklusivt til PlayStation 4. Det alene er jo grunn nok i seg selv til å bli glad.

 

Men nå viser det seg at det originale spillet også følger med! Og ikke nok med det, men det fantastiske lyd sporet er også inkludert! Hype level 100 achieved! :)

 

Det originale spillet er Amiga originalen som blir kjørt via emulator. Og er det første av forhåpentligvis flere Amiga spill som kan finne veien til PlayStation  :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...