Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

 

Man kunne uten problemer ha skrudd opp prisen, som var lav i utgangspunktet, og kommet med bedre hardware fra første stund.

 

Og da er jeg nesten sikker på at Xbox One hadde vært markedsleder på samme måte som PS4 er det nå. Prisen var nok det som trakk folk til PS4.

 

Xbox One er veldig like første Xboxen da, har den første Xboxen i skapet ennå da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere som fått "Change your password" mail fra Sony? Dette er andre gangen iår jeg får melding om dette uten å bedt om endring. Har fått to stk idag slike som disse, med en klikkbar link fra [email protected]

 

Sony Entertainment Network Password Change Notification

To change the password for your Sony Entertainment Network Account, please click on the following link.

 

 

Password Change Notification

To change the password for your Sony Entertainment Network Account, please click on the following link.

 

 

Kan det være noen som prøver komme inn på PS kontoen min?

Lenke til kommentar

Flere som fått "Change your password" mail fra Sony? Dette er andre gangen iår jeg får melding om dette uten å bedt om endring. Har fått to stk idag slike som disse, med en klikkbar link fra [email protected]

 

Sony Entertainment Network Password Change Notification

 

To change the password for your Sony Entertainment Network Account, please click on the following link.

 

 

Password Change Notification

 

To change the password for your Sony Entertainment Network Account, please click on the following link.

 

 

Kan det være noen som prøver komme inn på PS kontoen min?

godt mulig noen prøver å få tilgang til kontoen din, så sant du ikke har bedt om å skifte passord bør du bare ignorere denne typen epost da den linken somregel tar deg til en falsk side som stjeler infoen din

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Du er vel litt naiv nå tror jeg. Ganske sikker på spill til gamle PS4 kommer til å bli en hakkete opplevelse ganske fort.

Jeg tror du tar feil. Hovedmaskinen for utvikling kommer nok fortsatt til å være Xbox One/PS4, ikke Neo.

 

 

Hvor stor betydning det har får noen andre svare på, men det virker forholdsvis naivt å tro at spillutviklere ikke kommer til å bruke Neo som hovedmaskin for utvikling i all den tid det er den med lengst levetid.

Lenke til kommentar

Tror ganske sikkert at PSVR kommer til begge konsoller,den kommer med egen prosessor for å ta seg av jobben..å det ville vært galskap å gjøre så mange millioner konsoller ubrukelig for VR..Ingen vet hvilken mission NEO har,men jeg tror det er ett resultat av svak maskinvare (åpenbart) som er forårsaket av hastverk,besparelser og undervurdering av 4K..Vi må huske at ps4 er en viktig mediabox også,da er det litt flaut at den ikke støtter 4k tv som er på full fart inn I stua til folket :)

Endret av olliver
Lenke til kommentar

Hvordan blir det med 4K på Neo og Netflix? Må ikke Netflix ha en egen chip for 4K?

 

Ja Netflix vil kreve en egen Netflix chip for 4K. Samme vil HBO, Hulu, Amazon Prime, Viaplay osv. Så det blir mange chiper og dyre enheter etterhvert. Neida, det er snakk om at 4K i Netflix vil kreve standarden HDCP 2.2, som sannsynligvis Neo vil støtte. Det betyr at TV’en også må støtte HDCP 2.2, men det gjør vel stort sett alle 4K TV’er med HDMI 2.0.

Lenke til kommentar

Hvor stor betydning det har får noen andre svare på, men det virker forholdsvis naivt å tro at spillutviklere ikke kommer til å bruke Neo som hovedmaskin for utvikling i all den tid det er den med lengst levetid.

I så fall vil dette berøre Xbox One i enda større grad enn PS4 siden den er hakket dårligere igjen. Jeg ser på det som usannsynlig at de bruker den konsollen som skiller seg mest ut(og har lavest markedsandel) fra de to andre, som hovedmaskin for utvikling.

 

Hva begrunner du levetiden med? Jeg mener ikke levetiden til konsoller er basert på maskinkraft, men introduksjon av neste generasjon. Dette mener ikke jeg er en ny generasjon da det er en PS4 som er laget for å sameksistere med tidligere modell. Når (eller hvis) PS5 kommer vil jo begge de to andre fases ut samtidig da man ikke kan kjøre nye PS5-spill på verken Neo eller PS4. PS4 vil jo til en hver tid kunne kjøre akkurat de samme spillene ettersom Sony nekter noen å utvikle spill som kun kan brukes av Neo.

 

Du kan argumentere for at Sony kan snu på dette, men det tror jeg ikke de har noen interesse av å gjøre. De ville jo utelatt et stort antall kjøpere, og spill er jo som kjent der pengene ligger(ikke i konsollsalg).

 

Vi må huske at ps4 er en viktig mediabox også,da er det litt flaut at den ikke støtter 4k tv som er på full fart inn I stua til folket :)

Jeg tror du overvurderer behovet for 4K. Og PS4 støtter så klart 4K TV-er, men kan ikke levere 4K-signal. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

"Og PS4 støtter så klart 4K TV-er, men kan ikke levere 4K-signal" er det mulig å være så pirkete??selvfølgelig kan den kjøre på 4k tv..im telling you,4k kommer til å skyte I været,etterhvert som dagens flatskjerm streiker en etter en,da blir den erstattet med det nyeste,som er 4K..

Lenke til kommentar

Tror ganske sikkert at PSVR kommer til begge konsoller,den kommer med egen prosessor for å ta seg av jobben..

Ut fra det jeg har forstått, så er den lille boksen som følger med til for å splitte bildesignalet som kommer fra PS4, og sende til både tv og VR-headset. Den oppskalerer også bildefrekvensen som sendes til VR. Bildesignalet ut fra PS4 blir enten 45 eller 60, og det sendes slik det er til tv, mens til VR headsetet blir frekvensen doblet fra 45 til 90, eller 60 til 120, eller ren 90 tvers gjennom. Det brukes en slags "jukseteknikk" for å forbedre frekvensen til VR. Husker ikke hva den teknikken heter, men uansett så er det PS4 som står for så og si hele jobben.

 

Dette gjøres også for at VR skal kunne være en sosial opplevelse, så man enten ser på tv det samme som inne i VR-headsetet, eller ved multiplayer kan man se et bilde på TV og et helt annet inne i VR-headsetet. :)

 

Edit: Video som forklarer litt av det, og snakker mer om PS VR

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...