Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Tja, ikke godt å si hva det kan være.

Fungerer konsollen godt når du først får bootet den opp riktig, eller viser den fremdeles problemer på noen måte ?

Det mest nærliggende er vel å prøve med en annen harddisk (2,5" SATA III) og så reinstallere systemsoftware fra USB. Dette er rimelig enkelt og krever bare at en drar av høyre topplokk og skrur ut harddisken som er i.

Min PS4 mistet kontakten med kontrolleren av og til, og det viste seg å være en løs antennekabel inni konsollen. Ved å skru opp maskinen var det lett å fikse når man først så problemet. Mulig du har en lignende feil med et eller annet løst og ustabilt i maskinen.

Normalt pleier kjølingen å bli dårligere over tid, så det kan lønne seg med en rens og ny kjølepasta også.

Funker ikke noe av dette hadde jeg bare solgt konsollen som delemaskin og evt kjøpt en annen.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
40 minutes ago, vidor said:

Tja, ikke godt å si hva det kan være.

Fungerer konsollen godt når du først får bootet den opp riktig, eller viser den fremdeles problemer på noen måte ?

Det mest nærliggende er vel å prøve med en annen harddisk (2,5" SATA III) og så reinstallere systemsoftware fra USB. Dette er rimelig enkelt og krever bare at en drar av høyre topplokk og skrur ut harddisken som er i.

Min PS4 mistet kontakten med kontrolleren av og til, og det viste seg å være en løs antennekabel inni konsollen. Ved å skru opp maskinen var det lett å fikse når man først så problemet. Mulig du har en lignende feil med et eller annet løst og ustabilt i maskinen.

Normalt pleier kjølingen å bli dårligere over tid, så det kan lønne seg med en rens og ny kjølepasta også.

Funker ikke noe av dette hadde jeg bare solgt konsollen som delemaskin og evt kjøpt en annen.

 

Ingen problem når den først er oppe å gå nei, alt fungerer da utmerket.

Tviler på jeg har antenneproblemer, da hadde den slitt til normalt også. Når det kommer at kontroll ikke vil koble seg til i oppstart så hjelper det heller ikke å re-sette kontroller eller å koble til med kabel.

Rens har den fått periodisk over årene så der er den grei :)

Den blir med stunden erstattet med en PS5 digital når jeg får tak i en, men vil fortsette å ha PS4 en god stund til uansett :)

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke Ebay. UK-versjonen pleier å ha grei frakt til Norge.

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313&_nkw=DualShock+4+controller&_sacat=0

Edit: Billigste i Norge er 499 inkl gratis frakt fra NetOnNet.

https://www.netonnet.no/art/gaming/spillogkonsoll/playstation/playstation-tilbehor/sony-ps4-dualshock-4-v2-jet-black/237242.15687/

Endret av vidor
Lenke til kommentar
vidor skrev (23 timer siden):

 

Takker, 499 er brukbar pris!

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...

For dem som fremdeles bruker PS4 og sliter med feilmeldingen CE-34878-0 som plutselig dukker opp uten at det er noe spesielt som har skjedd i forkant.

Dette er noe som gjorde at jeg byttet HDD og reinstallerte alt på nytt igjen.

Når dette skjedde på nytt igjen begynte jeg å grave på nytt igjen for å prøve og løse dette litt enklere.

Det viser seg faktisk at PS4 bruker en slags cache som kan lage litt krøll når den blir brukt over tid. Enkleste måten å tømme denne på er å nappe ut strømkabelen i ca 1 minutt (etter først å slå av PS4, ikke sett den i stand-by). Dette tømmer cache og bygger opp en ny når maskinen starter igjen. Dette er faktisk en løsning også på Xbox One som bruker samme konseptet.

Xbox Series og PS5 er også kanskje fiksbar med dette trikset også, men kjenner ikke til detaljene der nå.

Kjekt å vite i alle fall, sånn at en ikke overkompliserer fikseprosessen.

Hvis du helst vil slippe å nappe ut kontakten på PS4 så kan først prøve å holde inne L1 og R1  i 3 sekunder etter at du starter opp spillet du har spilt i det siste med X (fra scratch, ikke resume), så vil cachen for bare det spillet bli rensket.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...