Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

*snip*

 

Hvorfor må jeg bare foretrekke en ting? 

 

Hvem sier at en ikke kan bytte ut PC'n på bildet ditt og ha en Xbox konsoll der isteden? Selv hadde jeg i lang tid et oppsett som på bildet ditt men med en konsoll der i tillegg. Konsoll betyr ikke automatisk stue,sofa og TV. Selv om mange har et slikt oppsett. Jeg tipper Razer sin løsning er designet for å sitte i sofaen med mus & tastatur i fanget. Oppsett som vi har hatt tilgjengelig på PC en stund.

 

Dessuten så har ikke mus & tastatur støte vært på konsoll før slik som Xbox nå åpner opp for det. Så vi har ingen skikkelig sammenlignings grunnlag på hvordan folk vil bruke dette.

 

Det at dem aller fleste Xbox eksklusive spillene finner veien til Microsoft sin andre spill plattform, Windows. Ser ikke jeg på som noe negativt. I motsetning til fks PlayStation så gir Microsoft deg valg muligheter. Du er ikke låst til hva du foretrekker eller har råd til å spille på. Vet det er endel som synes dette er negativt og at spillene burde være låst til Xbox. Dette mener jeg er gammeldags og forbrukerfiendelign tankegang. 

 

Med Play Anywhere så spiller jeg på både Xbox og PC og all progresjon, venner jeg spiller med følger med uavhengig av hvilke system jeg velger å spille på. Det er kjempe kjekt og gir meg som forbruker valgmuligheter utifra hva jeg har lyst å spille på. I sterk kontrast til 100% system eksklusive spill.

 

Så nei jeg velger ikke noe over noe annet. Jeg spiller på flere plattformer og ikke nødvendigvis den plattformen som er sterkest hele tiden men hva jeg har lyst å spille på av flere grunner. 

 

EDIT: Ser du har lagt til litt.

 

"Jeg skjønner at folk flest ikke ønsker å bruke over 10k på slike løsninger, men jeg skjønner ikke hvorfor du som allerede har en bra PC ønsker å spille med mus og tastatur på en Xbox One X."
 
Igjen så er det ikke noe enten eller. Det at jeg vil ha muligheten til å spille med mus og tastatur på Xbox og at jeg synes det er spennende ikke bare for meg selv men for veldig mange spillere betyr ikke at jeg skal kun spille på Xbox fremover. 
Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Burnout Paradise til x360 (ultimate box). Jeg ser det er på listen over Xbox enhanced-spill men at det også har kommet i egen xone-versjon (remastered).

Vil min x360-versjon være enhanced eller må jeg eventuelt kjøpe det på nytt?

 

Generelt sett; er det patcher til gamle spill eller må de kjøpes på nytt i oppgradert versjon?

Lenke til kommentar

Jeg har Burnout Paradise til x360 (ultimate box). Jeg ser det er på listen over Xbox enhanced-spill men at det også har kommet i egen xone-versjon (remastered).

Vil min x360-versjon være enhanced eller må jeg eventuelt kjøpe det på nytt?

 

Generelt sett; er det patcher til gamle spill eller må de kjøpes på nytt i oppgradert versjon?

 

Om du vil spille remastered, så må du kjøpe det på nytt. Men X360 versjonen kommer til å være penere på XONE enn på original X360 konsoll, og ha mer stabil fps..

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ikke helt poenget med dette. Du sverger til konsoll, men nå ønsker du altså at konsollen skal oppføre seg som en PC? Da kan man like gjerne gå for en PC på ekstremt lavt budsjett. De fleste kjøper spillkonsoll for at de foretrekker en sofa fremfor å sitte foran en skrivepult med skjermen i ansiktet. Skal løsningen på Xbox være å drasse med seg mus og tastatur i stua? For å ikke nevne at man nå må fordele spillerne mellom ulike lobbyer for å unngå ubalanse mot de som bruker mus og tastatur, en gruppe som sannsynligvis kommer til å bli svært liten på Xbox. 
 
Dette til tross for at du allerede har en "high-end" PC med GTX 1080. Hva er argumentet for å ikke bruke denne istedet? Microsoft lanserer ikke spill eksklusivt til Xbox, så dette argumentet bortfaller. I dag er det heller ikke enklere å oppnå en solid "stueopplevelse" ved å benytte konsoll foran en PC.
 
Ønsker jeg å spille på PC gjør jeg det slik:
 
PC.jpg
 
 
Ønsker jeg å spille i stua gjør jeg det slik:
 
STUE.jpg
 
Benytter meg av Steam Link til dette, men en kan også bruke HDMI-kabel. Her blir det også valgfritt hvilken løsning jeg ønsker å benytte meg av. Steam input tar seg av resten, og tilpasser spillene til hvilken kontroller jeg foretrekker. Mus/tastatur, XBO-controller, DS4, Switch-kontroller osv.
 
Har også Nvidia Shield til de gangene jeg ønsker å streame fra PC-en til TV-skjermen i 4K og 60 FPS.
 
Ellers er det andre fordeler som å slippe å måtte betale for XBL, og spill er generelt mye billigere enn de er på konsoll. 
 
Jeg skjønner at folk flest ikke ønsker å bruke over 10k på slike løsninger, men jeg skjønner ikke hvorfor du som allerede har en bra PC ønsker å spille med mus og tastatur på en Xbox One X.

 

 

Det glemmer at en konsoll er ekstremt optimalisert og spisset for de få oppgavene den skal gjøre. Mediasenter og spilling. Å gjøre en direkte sammenligning mot PC i den sammenheng blir i beste fall litt kunnskapsløst.

 

Selv på PS2 med nettverkskort og router med oppringt ISDN hadde jeg fordelen av å kunne bruke tastatur og mus.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Støtte for dette på Xbox er for min del knall, kommer ikke til og bruke penger på og skaffe det siden jeg spiller primært bare SP spill på Xbox og MP på PC. Men blir spennende og se at de endelig deler spillerbasen mellom kontroll og tastatur. En av grunnene til jeg har nektet og spille MP på konsoll siste årene. Er ekstremt mange som bruker tastatur på konsoll, kjenner flere. Samtlige nisselue og mener dette ikke er "juks"

Lenke til kommentar

Det glemmer at en konsoll er ekstremt optimalisert og spisset for de få oppgavene den skal gjøre. Mediasenter og spilling. Å gjøre en direkte sammenligning mot PC i den sammenheng blir i beste fall litt kunnskapsløst.

 

Selv på PS2 med nettverkskort og router med oppringt ISDN hadde jeg fordelen av å kunne bruke tastatur og mus.

Klart visse ting er ørlite mer tidskrevende å få til på PC, men det er ikke mye.

Lenke til kommentar

Har noen her sendt inn sin Xbox One (spiller ingen rolle om det er S, X eller original) på garanti service hos Microsoft? Skal sende inn min pga av hardwarefeil, men har blitt litt forvirra av frakten. For på nettsiden for kundestøtte hos MS, under kategorien "service og reparasjon for enhet" står det et punkt i bestillingsinformasjonen at jeg vil bli kontaktet av Schenker innen 2 virkedager for å avtale en pick-up tid av pakken. Mens i en av epostene jeg mottok fra MS, like etter at jeg bestilte servicen står det at jeg kan levere pakken til nærmeste UPS Access Point. Og siden nærmeste Access Point er over 130km unna med kjøring én vei, så vurderte jeg istedet å sende den dit på en alternativ måte hvis jeg må levere den dit.

 

Så det jeg ikke helt skjønner er hva skal jeg følge. Skal jeg vente på at Schenker tar kontakt, eller må jeg levere den til UPS? I såfall, kan jeg sende pakken med Posten fra nærmeste post i butikk til riktig UPS-senter?

Lenke til kommentar

Har noen her sendt inn sin Xbox One (spiller ingen rolle om det er S, X eller original) på garanti service hos Microsoft? Skal sende inn min pga av hardwarefeil, men har blitt litt forvirra av frakten. For på nettsiden for kundestøtte hos MS, under kategorien "service og reparasjon for enhet" står det et punkt i bestillingsinformasjonen at jeg vil bli kontaktet av Schenker innen 2 virkedager for å avtale en pick-up tid av pakken. Mens i en av epostene jeg mottok fra MS, like etter at jeg bestilte servicen står det at jeg kan levere pakken til nærmeste UPS Access Point. Og siden nærmeste Access Point er over 130km unna med kjøring én vei, så vurderte jeg istedet å sende den dit på en alternativ måte hvis jeg må levere den dit.

 

Så det jeg ikke helt skjønner er hva skal jeg følge. Skal jeg vente på at Schenker tar kontakt, eller må jeg levere den til UPS? I såfall, kan jeg sende pakken med Posten fra nærmeste post i butikk til riktig UPS-senter?

Har bestandig levert til nærmeste UPS senter selv.

Lenke til kommentar

Må si at Red Dead Redemption på One, fortsatt ser imponerende bra ut!

Satte meg ned med spillet i går kveld i håp om å bli ferdig med det i tide. Prøvde meg på PS3 utgaven som jeg lånte i sin tid, men horribel FPS og sikkert en del andre spill uten om gjorde at jeg aldri kom skikkelig i gang med det.

 

Veldig bra saker så langt altså, kan nesten ikke se for meg hvor bra det neste spillet vil ta seg ut på dagens hardware!

Lenke til kommentar

Ja det fikk vel en heftig 4K patch og noen andre greier på One? Storkoste meg med RDR når det kom, men jeg ble aldri motivert til å sette meg skikkelig ned å spille ferdig zombie DLCen som kom noe senere. PS3 versjonen var elendig så skjønner godt at den ikke fenget.

 

Får bare håpe at RDR2 faktisk kommer til PC denne gangen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...