Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte nettopp One S, og har lyst til å flytte savegames fra 360 til One S. Forstår det slik at det bare kan gjøres via Cloud, som fordrer at man har gold. Det har jeg ikke. 

 

Men jeg har et par 2-dagers Gold trials som jeg puncha inn, men 360`n insisterer likevel på at jeg må kjøpe gold ab. før jeg får lagret til Cloud? Er det slik at disse trials kodene ikke åpner for å lagre til cloud den tiden du har trial?

 

Takk for svar. 



Kjøpte nettopp One S, og har lyst til å flytte savegames fra 360 til One S. Forstår det slik at det bare kan gjøres via Cloud, som fordrer at man har gold. Det har jeg ikke. 

 

Men jeg har et par 2-dagers Gold trials som jeg puncha inn, men 360`n insisterer likevel på at jeg må kjøpe gold ab. før jeg får lagret til Cloud? Er det slik at disse trials kodene ikke åpner for å lagre til cloud den tiden du har trial?

 

Takk for svar. 

 

Fant ut av det - https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/5s1315/unable_to_move_saved_games_to_cloud_with_gold/



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Kjøpte Xbox One X +3 spill(FH7, FH4 og FIFA 19) for 4190,- hos elkjøp nå. Ganske bra deal.

 

https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoll/XONEX1TBFH4/xbox-one-x-1-tb-fh4-og-fm7-spillpakke?scid=Pricecomparison2989_5_False

 

Takk for anbefalingen! Slo til på tilbudet. Må jo ha en konsoll når RDR2 kommer og jeg liker bilspill på storskjerm. Fifa derimot går rett på finn for en billig penge.

 

edit: kjøpte også ps3 for RDR1 da det kom ut men jeg spilte det aldri ferdig :p

Endret av sureup
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Til min store glede fungerte det utmerket med FH4 og Nvidia Gameshield, 1440p og stabilt 130+FPS på TVen. 

Microsoft skal ha mye creds for å gjøre Xbox tilgjengelig på Windows (selv om utførelsen er noe dårlig med Microsoft Store, Xbox Windows app etc.)

Lenke til kommentar

Bare meg som synes konsollen er helt ekstrem treg? Ligner veldig på 360 under sin tid, rask i starten og var grusom treg utover sin levetid. Helt seriøst bruker PCen min korte tid fra en full boot enn hva xboxen bruker fra Home til games with gold.

Har du cortana aktivert? Gå i meny å disable hvis du ikke bruker det.

 

Gå også inn og skru av «enhanced error reports». Dette tar visst en del kapasitet.

 

Og så hjelper det også å «clear cache» i ny og ne. Min Xbox one x ble brått kjempetreg. Spesielt i menyer. Gjorde stegene over og ble betydelig bedre.

Lenke til kommentar

Og så hjelper det også å «clear cache» i ny og ne. Min Xbox one x ble brått kjempetreg. Spesielt i menyer. Gjorde stegene over og ble betydelig bedre.

 

Med "clear cache". Du mener en full restart av maskinen da ikke sant? Eller er det en funksjon jeg ikke har fått med meg?

 

For min X blir også noen ganger ekstremt treg og rotete å navigere selv dem minste ting. Da må jeg ta en full restart for at den skal bli som den skal være igjen.

Lenke til kommentar

Med "clear cache". Du mener en full restart av maskinen da ikke sant? Eller er det en funksjon jeg ikke har fått med meg?

 

For min X blir også noen ganger ekstremt treg og rotete å navigere selv dem minste ting. Da må jeg ta en full restart for at den skal bli som den skal være igjen.

 

Nei. Tenker på en av metodene nevnt her:

http://www.knowyourmobile.com/games-consoles/25180/how-clear-cache-xbox-one

Lenke til kommentar

Teit spørsmål sikkert, men kan man overføre spill kjøpt på Xbox Live Arcade på 360 over til Xbox One X?

 

Om spillene er tilgjengelig på Xbox One så kan du jo bare gå til dine spill som ligger klare til å installeres og installere dem ifra der. Om dem ikke ligger der så går det ikke.

Lenke til kommentar

Om spillene er tilgjengelig på Xbox One så kan du jo bare gå til dine spill som ligger klare til å installeres og installere dem ifra der. Om dem ikke ligger der så går det ikke.

Ah, ok. Får gjøre litt research ang hvilke som er der. Frister å slå til med en Xbox one X for RDR2. Spesielt siden forgjengeren var så uendelig mye bedre på X360 enn på PS3.

Lenke til kommentar

Det der sier meg lite. Antar at TVen må støtte HDR? Har jo ikke 4k TV så det er det som holder meg igjen fra å gå for X eller PS4 Pro.

 

Ah ok. Ja har du ikke et 4K HDR TV så blir mye av moroa borte ved å kjøpe en X. Men om du sitter med en Xbox One S ifra før så er det fortsatt et hopp i bilde kvalitet og ytelse. Men det er liksom 4K og HDR som får spillene til å se så fantastiske ut.

 

Nesten så om jeg var det at jeg ville heller brukt pengene på et ok tv isteden. Så er du klar til dem neste konsollene kommer.

Lenke til kommentar

Ah ok. Ja har du ikke et 4K HDR TV så blir mye av moroa borte ved å kjøpe en X. Men om du sitter med en Xbox One S ifra før så er det fortsatt et hopp i bilde kvalitet og ytelse. Men det er liksom 4K og HDR som får spillene til å se så fantastiske ut.

 

Nesten så om jeg var det at jeg ville heller brukt pengene på et ok tv isteden. Så er du klar til dem neste konsollene kommer.

Har bare en standard PS4 denne generasjonen, men har spilt mye 360 i det siste og savner formfaktoren på Xbox kontrollene. Sliter mye med betennelse i håndflaten/tommel, noe jeg mistenker er pga de lite ergonomiske plasseringene av stikkene på PS4-kontrollene.

 

Dessuten var det enorm forskjell på RDR på Xbox 360 og PS3 i 360s favør, så frykter jo litt at det samme skjer nå.

 

Men ja, det er nok mer naturlig å investere i ny TV først da jeg ikke kan ta meg råd til begge deler.

Lenke til kommentar

Dessuten var det enorm forskjell på RDR på Xbox 360 og PS3 i 360s favør, så frykter jo litt at det samme skjer nå.

 

Grunnen til dette var at PS3 kjørte Cell arkitekturen som rockstar ikke klarte å jobbe me. Nå kjører begge konsollene X86 så forskjellen her vil nok gå i playstations favør mellom standard konsollene og i xboxs favør mellom oppgraderte konsollene. Her blir d bare den som har kraftigst hardware som "vinner".

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Grunnen til dette var at PS3 kjørte Cell arkitekturen som rockstar ikke klarte å jobbe me. Nå kjører begge konsollene X86 så forskjellen her vil nok gå i playstations favør mellom standard konsollene og i xboxs favør mellom oppgraderte konsollene. Her blir d bare den som har kraftigst hardware som "vinner".

Ah, takk. Dette var oppklarende, kan for lite om emnet men siden krossplatform spill ofte var bedre på 360 enn PS3 trodde jeg dette kanskje var overførbart til denne konsollgenerasjonen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...