Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Støtter 2018 tv-ene 100fps i 4k? Har 2017 OLED og det er 120hz i 1080p, men bare 60hz i 4k. Alt jeg har prøvd å spille på tv-en uten v-sync/fps cap blir smørje og screen tearing uten like. 

 

Hmm det har jeg ikke sett noe til. Vi har vel samme TV? LG C7? Jeg har kjørt Forza Horizon 3 og 4 (demo) samt Fifa og Far Cry 5 på tven uten vsync. Ikke sett noe til screen tearing. Følelsen av å spille i native 4K modus med 60fps+ er uslåelig og noe ikke konsollene kan tilby. Nyeste Forza Horizon 4 blir jeg å kjøpe på PC, så gamestreame til TVen og spille det med Dual Shock 4 kontroller hehe. Får det ikke mer perfekt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva skal du med de 55 tommene? ? Får du i det hele tatt noe under 5 ms på de TVene?

Under 5ms kan du godt ha for deg selv i så fall. Prøvde en slik monitor en gang, var det jævligste bildekvaliteten jeg noensinne har sett i nyere tid. Føltes som jeg spilte på en LCD skjerm fra tidlig 2000-tall med et sortnivå og fargegjengivelse som så ut som om vaselin var gnidd ut over skjermen. Og som andre sier, sitter da i sofaen, så det å slenge en 20-30” opp på veggen for så å sitte et par meter unna er ikke akkurat noe som høres ut som en ideel løsning.

Lenke til kommentar

Hmm det har jeg ikke sett noe til. Vi har vel samme TV? LG C7? Jeg har kjørt Forza Horizon 3 og 4 (demo) samt Fifa og Far Cry 5 på tven uten vsync. Ikke sett noe til screen tearing. Følelsen av å spille i native 4K modus med 60fps+ er uslåelig og noe ikke konsollene kan tilby. Nyeste Forza Horizon 4 blir jeg å kjøpe på PC, så gamestreame til TVen og spille det med Dual Shock 4 kontroller hehe. Får det ikke mer perfekt

Yess, samme TV. Har GTX 1080, du har kanskje TI? uten at det burde ha noe å si?  Har ikke spilt Forza eller farcry 5.

Men GTA V, Tomb Raider, Nier Automata,  Fifa 19 og rocket league. Kjører selvsagt gamemode eller hdr gamemode.

 

Ellers enig 4k og stødig 60 fps er helt nydelig og der er ikke konsollene desverre.

Lenke til kommentar

Hmm det har jeg ikke sett noe til. Vi har vel samme TV? LG C7? Jeg har kjørt Forza Horizon 3 og 4 (demo) samt Fifa og Far Cry 5 på tven uten vsync. Ikke sett noe til screen tearing. Følelsen av å spille i native 4K modus med 60fps+ er uslåelig og noe ikke konsollene kan tilby. Nyeste Forza Horizon 4 blir jeg å kjøpe på PC, så gamestreame til TVen og spille det med Dual Shock 4 kontroller hehe. Får det ikke mer perfekt

 

Nvidia Shield du bruker, ikke sant? Legger du merke til noe latency?

Lenke til kommentar

Nvidia Shield du bruker, ikke sant? Legger du merke til noe latency?

 

oi, Jeg bruker HDMI. Kanskje der forskjellen ligger? 

 

 

edit: Har det kommet noe nyere enn shield? den er vel 2-3 år? Kjøper lett en boks om jeg kan kutte ut kabelen og utnytte krafta i pcen enda bedre. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

oi, Jeg bruker HDMI. Kanskje der forskjellen ligger? 

 

 

edit: Har det kommet noe nyere enn shield? den er vel 2-3 år? Kjøper lett en boks om jeg kan kutte ut kabelen og utnytte krafta i pcen enda bedre. 

 

Shield TV jeg bruker ja og anbefaler den ufattelig mye. Ikke bare for gamestream men som mediaserver. Den takler 4K utrolig lett og støtter HDR også. Samme med Gamestream så støtter den nå HDR også fra PC til TV'en. Den er så absolutt verdt pengene.

Lenke til kommentar

Shield TV jeg bruker ja og anbefaler den ufattelig mye. Ikke bare for gamestream men som mediaserver. Den takler 4K utrolig lett og støtter HDR også. Samme med Gamestream så støtter den nå HDR også fra PC til TV'en. Den er så absolutt verdt pengene.

2017 utgave?

 

Ser det sto 4k 60 fps over alt i specs, men den støtter altså høyere uten problemer? Noe merbar lag/input lag?

 

 

Vet du evt noen andre om det er HDMI som er svakheten slik jeg har det? nesten sprøtt at man må vekk fra kabel og over til trådløst for å få høyere fps :p

Lenke til kommentar

Endelig kommer mus & tastatur støtte til Xbox. Skal bli spennende å se hva Razer har laget for noe. 

 

 

Jeg skjønner ikke helt poenget med dette. Du sverger til konsoll, men nå ønsker du altså at konsollen skal oppføre seg som en PC? Da kan man like gjerne gå for en PC på ekstremt lavt budsjett. De fleste kjøper spillkonsoll for at de foretrekker en sofa fremfor å sitte foran en skrivepult med skjermen i ansiktet. Skal løsningen på Xbox være å drasse med seg mus og tastatur i stua? For å ikke nevne at man nå må fordele spillerne mellom ulike lobbyer for å unngå ubalanse mot de som bruker mus og tastatur, en gruppe som sannsynligvis kommer til å bli svært liten på Xbox. 
 
Dette til tross for at du allerede har en "high-end" PC med GTX 1080. Hva er argumentet for å ikke bruke denne istedet? Microsoft lanserer ikke spill eksklusivt til Xbox, så dette argumentet bortfaller. I dag er det heller ikke enklere å oppnå en solid "stueopplevelse" ved å benytte konsoll foran en PC.
 
Ønsker jeg å spille på PC gjør jeg det slik:
 
PC.jpg
 
 
Ønsker jeg å spille i stua gjør jeg det slik:
 
STUE.jpg
 
Benytter meg av Steam Link til dette, men en kan også bruke HDMI-kabel. Her blir det også valgfritt hvilken løsning jeg ønsker å benytte meg av. Steam input tar seg av resten, og tilpasser spillene til hvilken kontroller jeg foretrekker. Mus/tastatur, XBO-controller, DS4, Switch-kontroller osv.
 
Har også Nvidia Shield til de gangene jeg ønsker å streame fra PC-en til TV-skjermen i 4K og 60 FPS.
 
Ellers er det andre fordeler som å slippe å måtte betale for XBL, og spill er generelt mye billigere enn de er på konsoll. 
 
Jeg skjønner at folk flest ikke ønsker å bruke over 10k på slike løsninger, men jeg skjønner ikke hvorfor du som allerede har en bra PC ønsker å spille med mus og tastatur på en Xbox One X.
Endret av Windoge
Lenke til kommentar

"En gruppe som kommer til å bli svært liten" - hvordan kan du komme med en slik påstand? Microsoft lager dessuten en rekke Xbox exclusives: etter et raskt googlesøk:

https://www.gamesradar.com/best-xbox-one-exclusives/

 

Mus og tastatur til xbox /ps4 - andre konsoller kommer for fullt. Dette må bare godtas da man ønsker en ren spillkonsoll med dette tilbehøret, da det blir for mye hazzle med Pc og alt utstyr som kreves. Nytt spill nytt grafikkort? Trenger ikke det på en konsoll?

Lenke til kommentar

"En gruppe som kommer til å bli svært liten" - hvordan kan du komme med en slik påstand? Microsoft lager dessuten en rekke Xbox exclusives: etter et raskt googlesøk:

https://www.gamesradar.com/best-xbox-one-exclusives/

 

Mus og tastatur til xbox /ps4 - andre konsoller kommer for fullt. Dette må bare godtas da man ønsker en ren spillkonsoll med dette tilbehøret, da det blir for mye hazzle med Pc og alt utstyr som kreves. Nytt spill nytt grafikkort? Trenger ikke det på en konsoll

 

Fordi de aller fleste som ønsker å benytte seg av mus og tastatur ikke hadde kjøpt konsoll til å begynne med. 

 

Tror ikke helt du skjønte hva jeg mente med eksklusive spill. Jeg sammenlignet poenget med å gå for konsoll foran en PC når man allikevel ønsker å benytte seg av mus og tastatur. Stort sett alle spillene du viser til i linken over har også kommet til PC.

 

Så svake som dagens konsoller er når de lanseres kunne du lett ha greid deg en hel konsollgenerasjon med et superbillig skjermkort, om du vil ha en tilsvarende opplevelse på PC. 

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...