Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

I norge har man alltid 5 års reklamasjonsrett på produkter som er ment til å vare så lenge, noe en xbox er. Så om du skulle havne i en sak hvor butikken sier "sorry - kan ikke hjelpe deg for garantien er utløpt" så sier du bare at du ønsker å benytte deg av reklamasjonsretten istede.

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Ikke noe store nye konsoll ekslusive IPer med unntak av noe DS / Bloodborne greier? (edit: Nvm, var ikke en eksklusiv tittel)

 

En bra presentasjon, men brorparten kan jeg jo spille på PC.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Mye av det kan en spille på PC ja. Men jeg synes ikke vi skal holde det imot Xbox. Det er hvordan det burde være. La folk spille spillene dem vil på det dem har og ikke på det dem må kjøpe. Noe dem vil utvide enda mer med deres streaming tjeneste. Så har du en ræva PC så kan du fortsatt spille alle dagens spill. 

Lenke til kommentar

Dette var uten tvil den beste Xbox-konferansen siden E3-konferansen i 2013. Ikke perfekt, spesielt mtp at mye kommer i 2019 eller senere, men det var mye den gjorde riktig.

Forza Horizon 4 og Ori så nydelig ut.
Halo og Gears ser ut til å få noen veltrengte forandringer
Battletoads var en kul annonsering for retrofolket
De fem nye studioene viser at MS mener alvor med Xbox

Eneste som skuffet litt var Crackdown 3 som ikke så særlig annerledes ut sammenlignet med den forrige traileren. Og jeg sier dette som en stor fan av det første spillet. Jeg tipper det blir en underholdende, men samtidig forglemmelig opplevelse.

Nå må Xbox bare satse på å holde kursen og ikke rote seg vekk slik som de gjorde forrige gang de hadde 10 interne studioer.

Lenke til kommentar

50-100 sider sidden når vi snakket om e3 var jo fleste enige om at det var akkurat dette MS måtte gjøre, men jeg hadde kanskje ikke trudd det skulle skje. hehe

 

vanvittig mye trailere, nesten for mye :p  Ser lovende ut, cudos! 

 

 

edit: DMC <3 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

For det første så synes jeg eksklusivitet er utrolig utvannet om dagen, det er bare negativt og generelt er det oss forbrukere som taper på det. Jeg synes det er greit om vi snakker om særpreget spill typ Mario Kart, Super Mario etc som jeg synes er helt akseptabelt at er ekslusivt. Men altså det er ingen grunn for at et spill som f.eks God of War skal være det eller GOW.
eg synes det riktige steget å ta er å sørge for åpenhet og at spillere fra Xbox og PS kan spille sammen. Det er det som er fremtiden.

Dette argumentet med at man kan "spille det på PC også" er så ufattelig dårlig argument å holde imot Xbox. 
Folk glemmer at folk flest ikke har en gaming PC eller PC som er god nok til å spille slike spill på. Folk flest har en laptop som de bruker til jobb/skole om dagen. 

Så joda, her inne så er det sikkert flust med mennesker som har en stasjonær PC eller en gaming laptop (kanskje til og med begge deler) + konsoll. Så neida dere har nok ikke så mye bruk for en Xbox. Men det er ikke som om det er slik hos folk flest. Folk flest har nok bare en konsoll. 

Så er det jo ikke slik at selv om Xbox hadde sørget for at de var KUN tilgjengelig på Xbox (Her må en også tenke på at Xbox mest sannsynlig må betale en del for å hele tatt sørge for at det skjer) at de hadde tjent mer, de måtte også økt produksjonen betraktlig som igjen betyr flere utgifter. Jeg er faktisk mer overbevist om at de sparer og vil tjene mer av å slippe det på MicrosoftStore/Xbox kontra å tvinge kunder til å kjøpe konsollen deres. Av erfaring så ender man faktisk opp med å IKKE kjøpe konsollen uansett. Til tross for alt "ekslusive" PS har hatt, så har jeg fortsatt ikke følt trangen på å kjøpe konsollen deres. Mye mulig fordi jeg har utviklet meg mye mer til online gameplay om dagen fremfor singelplayer.



En kan jo heller argumentere imot hvorfor man hele tatt skal ha PC når man kan få PS og Xbox for prisen av det. Da blir det egentlig bare at ting er bedre optimalisert på PC, men igjen det innebærer at du må ha en solid PC som koster. Fo

Da har man dekket alt med unntak av PC games, som i stor grad uansett bare er Wow, Fornite Overwatch, Counterstrike og noen indie games. Dette er noe en helt vanlig laptop klarer å kjøre om dagen. Nå er jo noen av disse spillene mer døende enn andre og grafikk er ikke nødvendigvis like viktig der som i et spill som f.eks God of War. De spillene jeg nevnte er jo mer online opplevelsen. 


Så en kan jo heller kverulerer om hvorfor man skal kjøpe en gaming PC fremfor PS vs Xbox. Konsoller vil jo bare bli bedre og bedre med årene og hvor det er godt mulig at man kan ende opp med at Xbox får keyboard and mouse støtte også. De spiser mer og mer opp av PC gaming. Føler det eneste som kan redde det er VR.


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Holy stereotypes, batman!

 

PC gaming er nå langt større enn det var for noen år siden, er vel ingen andre spill plattformer som har vokst mer enn PCen de siste årene. I fjord var spill salget på PC nesten like høyt som til alle de 3 store konsollene kombinert.

 

https://www.dsogaming.com/news/pc-games-sales-in-2017-are-almost-as-big-all-console-sales-combined/

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Solid pressekonferanse av Microsoft, men det hadde de jo egentlig i fjor også. De har jo faktisk noen eksklusive spill som virket relativt interessante iform av Forza Horizon 4, Halo Infinate (har aldri spilt Halo men syntes spillmotoren virket lovende), Gears of War 5 (har aldri spilt Gears of War men det så lovende ut) og Gear of War Tactics.

 

Men det som fort blir mye av utfordringen for Xbox One X for min del selv om jeg eier konsollen er jo at jeg kommer til å skaffe alle disse spilene til PC. Det er jo kjempeflott at Microsoft ikke lenger segregerer på konsoll og PC, men det er klart det går utover Xbox One.

 

Men i og med at alle disse spillene er first-party spill så vil vel alle inngå i "Play Everywhere" og kanskje til og med Xbox Game Pass? For jeg tror nok det er mye av nøkkelen for Microsoft her og gjort det sånn at Xbox One = PC, at dette skille blir helt visket bort så jeg kan ta alle disse spillene og hoppe mellom å spille de på TV-en og PC-en etter hva jeg føler for der og da og fortsette akkurat der jeg var sist.

 

Det vil nok fort også gjøre Xbox One mer attraktiv for flere PC-spillere. For det er jo mange ganger jeg heller vil spille på en 65-tommer OLED-TV fremfor en 34-tommer PC-skjerm, men må jeg først velge så velger jeg sistnevnte da det er det som sikrer meg best spillbarhet, best grafikk og best ytelse osv.. Men klarer de å gjøre sånn at jeg kan hoppe og sprette mellom PC-en og Xbox One X etter eget godtbefinnende så ville jeg brukt Xbox One X langt mer enn jeg gjør nå.

 

Ideelt sett så burde de jo også få med seg tredjepartutviklere med på det samme, hvorfor må jeg kjøpe FIFA'19 dobbelt bare fordi jeg vil bytte mellom å spille det via Xbox One X på TV-en og på PC-en.. Men det sitter vel langt inne for tredjepart å bli med på en slik løsning men det er noe Microsoft så absolutt burde strebe etter.

 

 

Det er jo også stor fordel for Microsoft at store spill som Shadows Dice Twice osv kommer til alle plattformer og ikke er en PlayStation-eksklusiv sånn som Bloodborne var.

Lenke til kommentar

Er det virkelig det? Kom det som noen bombe? Sony har jo lenge snakket om at de holder på med PS5. Hvorfor skulle Microsoft sittet på gjerdet?

Sony har bare snakket til aksjoner eiere at de ser at PlayStation 4 går inn i din siste del av livs syklusen.

Ingen offisiell ps5 annonsering så MS kom dem i forkjøpet .... herlig god gammel 90-talls konsoll krig

Lenke til kommentar

Det har jo ligget i kortene lenge at begge driver og jobber med ny maskinvare, derfor det ikke er noen hype om "annonseringen" til MS nå heller.  Og helt ærlig, hva er det å snakke om annet en luft og lovnader?

 

Dagens konsoller har enda noen gode år igjen :)

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...