Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Xbox One X koster mindre enn PS4 Pro nå i Norge er jo bare helt sjukt. Fullstendig flopp salg her i landet?

 

Det tviler jeg egentlig på. X'en er skikkelig populær, så dette tror jeg rett og slett bare er vanlig konkurranse. Den kunne være 1000 kroner dyrere når den ble introdusert, men ikke når den nå skal konkurrere etter at hypen har lagt seg...

Lenke til kommentar

Ja vet ikke jeg. Norge har alltid vært ett PS land så om den floppet her så hadde det ikke overrasket meg. Synes uansett det er litt spesielt at konkurrenten sitt ræva alternativ er dyrere.

 

In other news. Phil Spencer intervju med GiantBomb at nite:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja vet ikke jeg. Norge har alltid vært ett PS land så om den floppet her så hadde det ikke overrasket meg. Synes uansett det er litt spesielt at konkurrenten sitt ræva alternativ er dyrere.

 

 

Har du salgstall på X360 vs PS3 i Norge? Jeg synes uansett ikke PS4 pro er "ræva" bare fordi X kom med mer kraft. Før X, var jo pro også den kraftigste konsollen man kunne få tak i, punktum. Den ble ikke til dritt over natten...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke salgsnummer på PS3 nei, men har denne artikkelen fra VG som sier at PS3 gruser 360 her til lands med markedsandeler. Jeg har også stått pratet en del med de ansatte på GameStop i byene jeg har bodd gjennom årene og de sier alle at det alltid har gått mer av PlayStation enn Xbox, og det gjenspeiles i spillhyllene deres hvor PS har dobbelt eller tredobbelt så mye hylleplass litt avhengig av butikk.

 

Og jo, ett rushet produkt som er langt svakere og koster mer enn konkurrenten og som sliter med å få "pro patches" til spillene sine fordi Sony gir blaffen mesteparten av tiden kan absolutt kalles ræva. Er vel strengt tatt bedre spillytelse for de som er villige til å betale litt ekstra som er hele hovedargumentet for å selge disse midgen oppgraderingene, og så vidt jeg vet er det kun rundt 200 titler som har støtte så langt, eller ca 10% av hele spillbiblioteket.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Prissammenligningen er jo totalt bortkastet tid da, svaret er mye mer komplisert enn «10 000,- vs Xbox»

 

Helt klart. En PC og spesielt i denne prisklassen kan gjøre langt mer en hva en konsoll kan. Og en har mulighet til å justere spillene til å kjøre slik en ønsker i motsetning til en konsoll.

 

Men for mange når alt kommer til alt. Og da spesielt dem som kun er ute etter å spille spill. Så kommer det ned til hva en får for pengene sine. Og for dem med et nytt fancy 4K HDR TV idag så er det vel ingenting som gir mer for pengene en Xbox One X. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Det er akkurat det. Kan bare snakke for meg selv som eksempel, men har en TV til 15 000,- som jeg ikke ser på. Og en Xbox jeg ga 5000,- for ved launch = 20 000,-. Og det er jo helt greit det, jeg liker å spille på Xboxen min, og jeg liker å spille på PCen min også

Poenget er, det er så mange faktorer som spiller inn, noen liker mora og andre liker dattera. Noen liker begge. Hele diskusjonen, som resirkuleres gang på gang, er så ... "meh" 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Ja vet ikke jeg. Norge har alltid vært ett PS land så om den floppet her så hadde det ikke overrasket meg. Synes uansett det er litt spesielt at konkurrenten sitt ræva alternativ er dyrere.

 

In other news. Phil Spencer intervju med GiantBomb at nite:

 

Umulig å ikke like Phil Spencer, virker som rette mannen å styre xbox i riktig retning.

Er bare noe med fyren som gjør at han fremstår som genuint interessert i spill og ikke bare tenker business

 

 

Lenke til kommentar

Ja blir skikkelig glad av å høre på Phil prate om den visjonen han har ikke bare Xbox, men gamingbransjen generelt og han virker som en fyr det er lett å like.

 

Han hosten spør forresten sånn 39 minutter inn i klippet om "the rumors of another large acquisition in the future" når de prater om de nyskaffa studioene som ble annonsert. Er det EA oppkjøpsryktene som gikk for en stund siden eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg?

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Syntes også runt 20 minutter så tar han opp noe viktig med den Sony flausen (minecraft i fjor, fortnite i år). At hvis venner eier forskjellige konsoller, så bør de kunne spille sammen. Tror det er viktig.

Blir (satt på spissen) å si at en kompis har AMD skjermkort og jeg har Nvidia og derfor kan vi ikke spille sammen, håper Sony virkelig åpner opp muligheten og lar folk spille med hverandre på tvers av konsoller.

Lenke til kommentar

Ja blir skikkelig glad av å høre på Phil prate om den visjonen han har ikke bare Xbox, men gamingbransjen generelt og han virker som en fyr det er lett å like.

 

Han hosten spør forresten sånn 39 minutter inn i klippet om "the rumors of another large acquisition in the future" når de prater om de nyskaffa studioene som ble annonsert. Er det EA oppkjøpsryktene som gikk for en stund siden eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg?

Det er så mange rykter som fortsatt går der, noen sier Respawn, andre Obsidian får vel bare vente å se om det stemmer.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om Obsidian ryktene faktisk. Respawn kan det ikke være da EA kjøpte de i November i fjor.

 

Et par andre ting jeg noterte meg gjennom praten er at Sea of Thieves visstnok har solgt langt over de beste interne estimatene deres og det til tross for at det er "gratis" på GamePass, noe som er veldig positivt for fremtidige satsinger.

 

E3 konferansen har de jobbet med siden Desember.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Syntes også runt 20 minutter så tar han opp noe viktig med den Sony flausen (minecraft i fjor, fortnite i år). At hvis venner eier forskjellige konsoller, så bør de kunne spille sammen. Tror det er viktig.

Blir (satt på spissen) å si at en kompis har AMD skjermkort og jeg har Nvidia og derfor kan vi ikke spille sammen, håper Sony virkelig åpner opp muligheten og lar folk spille med hverandre på tvers av konsoller.

 

Bare for å legge til enda mer rundt det der, virker som man ikke kan spille Fortnite på en annen konsoll enn PS4 hvis man en gang i tiden spilte Paragon med samme Epic konto, selv om man ikke har spilt Fortnite på PS4 i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Ha ha ps4 for alltid, xbox er i esken her, kan spille xbox tulling :tease: da HALO blir kjøpt da kommer xboxen frem, bruker pc, ps4 er nesten i esken den oxo.

Litt mindre sukker i kostholdet kanskje ?

Har muligens en eske å sende deg siden du liker dem så godt ......

 

 

post-240853-0-06976300-1528992025_thumb.png

Lenke til kommentar

Ja blir skikkelig glad av å høre på Phil prate om den visjonen han har ikke bare Xbox, men gamingbransjen generelt og han virker som en fyr det er lett å like.

 

Han hosten spør forresten sånn 39 minutter inn i klippet om "the rumors of another large acquisition in the future" når de prater om de nyskaffa studioene som ble annonsert. Er det EA oppkjøpsryktene som gikk for en stund siden eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg?

Tviler veldig på at det er snakk om en utgiver. I hvert fall en som er så stor som EA. 

 

Kanskje en annen utvikler på størrelse med Playground Games?

 

Noen utviklere som jeg hadde vurdert:

-Sumo Digital (Sonic Racing, Crackdown 3, Snake Pass, LBP3)

-Crytek (Crysis, Ryse)

-Remedy (Max Payne, Alan Wake, Quantum Break)

-Obsidian (Fallout NV, Pillars of Eternity)

-Iron Galaxy (Killer Instinct)

 

Jeg synes det hadde vært kult dersom Xbox fikk flere studioer på fastlandet i Europa. Akkurat nå har de kun Mojang, og det studioet jobber jo bare med Minecraft.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Moon Studios hadde utvilsomt vært et bra studio å ha i stallen. 

Problemet med EA er at mange av de verdifulle lisensene er knyttet til Star Wars, Fifa, Madden osv. MS hadde enten blitt nødt til å gi ut disse spillene på flere platformer eller si fra seg rettighetene til lisensene.

En annen grunn til at EA ikke gir så mye mening nå er at et oppkjøp av EA alene hadde løst Microsoft's 1st party situasjon. De hadde fått:
-DICE
-Bioware
-Respawn
-Motive
-Ghost Games
-Sportsstudioene
+ en haug med andre mindre studioer

I og med at MS fra før har kjøpt 4 studioer og åpnet et nytt et, tviler jeg på at de ønsker å legge til 10+ flere studioer. 

Edit: 
Et annet alternativ er å utvide noen av studioene som er der fra før. F. eks gi The Coalition og/eller 343 ressurser til å utvikle andre spill ved siden av Gears og Halo.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...