Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Hahaha! Jahn Teigen... :p

 

Sikker på at hendene dine ikke allerede var deformert etter flere år med DualShock kontrollere og derfor føles One kontrolleren ubehagelig til tross for at den er unektelig bedre enn DS på alle måter? Tenk på disse kinesiske damene som brekker føttene sine og binder de for å få såkalte "lotusføtter" og må bruke dokkesko. Regner med det er ubehagelig for disse damene å ta på seg normale og behagelige kvalitetssko nå i dag selv om de er bedre.

 

 

Men Xbox 360 kontrollen er jo så bra, hvorfor måtte MS rævkjøre One kontrollen :p  Første Dual Shock kontrollen som falt i smak var jo Dual Shock 4 så... Om noe så er det årevis med Xbox 360 kontrollen som har deformert hendene mine :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første revisjon av xbox one kontrolleren var helt krise for folk med større hender da top trigerenne ikke ville gå inn om du la trykket der det var naturlig, men du må tvinge fingrenne mer mot utkanten av kontrolleren som er både ubehagelig og unaturlig i forhold til hvordan fingrenne naturlig legger seg.

 

På nyere revisjoner er dette heldigvis fikset, og mitt problem med kontrolleren er og borte. Både Xbox One kontrolleren og Dual Shock 4 er knallgode i min bok.

Lenke til kommentar

Den nyere utgaven av XBO sin kontroller synes jeg er veldig bra. Ikke helt komfortabel med knappene om jeg skal pirke på noe. PS4 sin er også veldig bra men der er jeg ikke helt komfortabel med trigger knappene. 

 

Men alt i alt to veldig bra kontrollere synes nå jeg. XBO sin ligger helt klart best i mine hender.

Lenke til kommentar

Xbox one (spesielt X) er nydelig i forhold til alt annet jeg har brukt iallefall.

Bruker Steam Controller omtrent daglig og den er veldig ubehagelig i forhold.

 

Kjøpte meg en brukt PS3 for 200kr for å få spilt last last of og slikt (forøvrig latterlig enkelt å legge inn custom firmware på disse) men PS3 stikken er virkelig grusomt å bruke...

 

PS4 stikka er OK, men kan ikke måle seg med xbox one sin.

Lenke til kommentar

Har kjøpt Vampyr på disk fra gamezone. Spillet vil kun gi meg tale og tekst på tysk så lenge konsollen er satt til norsk lokasjon og språk. 

Når konsollen settes til engelsk språk og lokasjon så får jeg det i spillet. 

 

Har forøvrig også problem med at feeden på social og store ikke fungerer. Andre som opplever dette?

Lenke til kommentar

Hadde et lignende problem med XB360. Enkelte spill nektet å endre til engelsk, uansett hva jeg gjorde. Fikk bare norsk tekst og tale, uansett hvilken språk og region jeg satte den til. Vanvittig irriterende. Fant heller aldri noen løsning på det. Husker ikke i farten hvilke spill det var, men tror det var Viva Pinata, og muligens Forza Horizon.

Lenke til kommentar

Har kjøpt Vampyr på disk fra gamezone. Spillet vil kun gi meg tale og tekst på tysk så lenge konsollen er satt til norsk lokasjon og språk. 

Når konsollen settes til engelsk språk og lokasjon så får jeg det i spillet. 

 

Har forøvrig også problem med at feeden på social og store ikke fungerer. Andre som opplever dette?

 

Også hatt problem med social og store, og på homeskjermen så står det en boks nede i høyre hjørne som sier "Having trouble accessing this content now" eller noe sånt. Får også opp noe slikt som "Can't get Teredo IP adress" når jeg kjører test på multiplayertjenester i settings. Har sett rapporter om at man må sette modem/router til UPnP og IPv6, pluss andre rapporter om porter som må åpnes. Aldri hatt det problemet før, og heller ikke testet de løsningene, men skal poste her igjen hvis noen av de funker.

 

Språk greiene har alltid vært bedritent, særlig Ubisoft spill var elendige på den biten på 360 hvor jeg kan ikke fordra å få menyer og undertekster på norsk i spill, men det var det man fikk hvis man var satt til Norge som sted. Aldri hørt om at det blir satt til tysk når selve maskina er satt til norsk, dog. Jeg har ellers sted some Norge og språk som engelsk og ikke hatt problemer under de ca. 12 timene jeg har spilt Vampyr, men det er digital versjon.

Lenke til kommentar

Tror seriøst nesten ingen har brydd seg om Crackdown 3 generelt i det hele tatt. Selve cloud compute destruction sakene er vel det folk har vært gira på å se om fungerer men spillet i seg selv og alt som har blitt vist fra det har bare trigget en meh-respons verden over.

 

Storkoste meg for all del med det første, men 2eren angret jeg bittert på at jeg kjøpte på release og det som ble vist fra 3eren på E3 i fjor så helt forferdelig ut. 

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Største problemet er vel heller at 2 av de "store" titlene Xbox One som ble markedsført når konsollen ble lansert, ser vi mest sannsynlig aldri snurten av.
Scalebound ble jo kansellert en stund tilbake. 

 

Det er jo relativt tydelig utifra Microsoft sin satsing fra dag 1, at dette skulle være konsollselgere:

http://www.ign.com/articles/2014/06/10/e3-2014-every-piece-of-news-from-microsofts-e3-2014-press-conference

Lenke til kommentar

Crackdown er ikke et godt nok konsept for tre spill. Digget eneren på 360, mye fordi det var et av de første next-gen spillene jeg spilte. Og tvisten på slutten var kul. Men om jeg ønsker mer Crackdown spiller jeg jo heller bare det igjen.

Satser på at Microsoft lanserer tre nye Gears-spill som det går rykter om. Hadde vært gøy å svinge motorsaga igjen. 

Lenke til kommentar

spillet bra?

Hvis det er Vampyr du tenker på så er mitt svar så langt ja. Har bare spilt et par timer, men liker det jeg har sett så langt.

Flott stemning, historie, og kampene har så langt vært innafor. Ser at spillet for varierende tilbakemeldinger så jeg vil nok anbefale å sjekke flere anmeldelser.

For eksempel, ACG, Pretty good gaming, etc.

Men sånn umiddelbart så vil jeg omtale det som et rpg og ikke nødvendigvis som et actionspill

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...