Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pokemon ja, jeg kjøpte min første DS for å spille Heartgold. Har kjøpt alle pokemon-spillene siden da. Ikke fullført alle, men de nyere har jeg satt meg ned og fullført. Holder på med Ultra Sun nå. Det er sånn koselig timewasting mens man ser på let's plays på twitch eller youtube. Hadde aldri noe Nintendo utstyr før jeg var godt voksen i 30 årene

Pokémon er enormt. Det er ingen franchiser over, og kun Mario kan stå side om side. I antall spillsalg leder Mario, med Pokémon som nr 2, men franchisen som helhet så er det ingen mer innbringende enn Pokémon.

 

Av main-line Pokémon spill så har det dårligst selgende spillet solgt litt over 6 millioner kopier. De første spillene Red og Green/Blue solgte 30 millioner, Sun and Moon har solgt 16 millioner, og hovedserien som helhet har solgt ca 230 millioner.

 

Alt Nintendo trenger å gjøre, er å ikke tabbe seg ut med Pokémon Switch, og det vil selge i bøttevis.

Lenke til kommentar

Har aldri vært noen stor Pokémon-fan, men som mann i slutten av 20-årene opplever jeg at om noen jevnaldrende spør meg om Switch så er det alltid etterfulgt av "når kommer Pokémon?". Om de ikke driter seg ut med spillet som du sier kan det fort selge helt enormt. De burde vel også få en slags funksjonalitet sammen med mobilen.

Lenke til kommentar

Hastekjøpte en 3DS tidlig i fjor hovedsaklig fordi den forrige og beste modellen var i ferd med å forsvinne fra hyllene å bli erstattet med den 2DS møkka og fordi jeg hadde lyst på Metroid Samus Returns. Har fortsatt ikke kjøpt Metroid eller noen andre spill rett og slett av mangel på gode tilbud og selv turene innom GameStop for å titte i bruktdisken etter bra deals ender bare i brekningsreflekser.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Også så lite som jeg har brukt 3Dsen. Jeg trodde Fire Emblem: Awakening ville være nok til at jeg skulle få mange timer ut av den, men jeg liker det ikke like godt som de eldre titlene i serien (og der er visst så og si alle uenig med meg).

Jeg er fullstendig enig i at FE:A ikke er like bra som de tidligere titlene i serien, men de klarte i hvert å holde spillet tolererbart (i motsetning til Fates). Det ser dessverre ut til at Fire Emblem beveger seg i retning av mer fanservice og dummere gameplay :hrm:

 

Kan anbefale Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia, det er mye nærmere de gamle spillene enn Awakening og Fates.

Lenke til kommentar

Jeg bruker 3DS'en min jevnlig. Spiller Metroid: Samus Returns nå. Kan anbefale det på det sterkeste. Men det er mitt første Metroid spill, så jeg vet ikke hvordan det er i forhold til de andre Metroid spillene. Anmeldelsene har vært gode, mange som mener at serien gikk et tilbake dit den skulle med dette spillet.

 

Gleder meg til Metroid Prime 4, selv om jeg ikke har spilt noen av de 3 andre Metroid Prime spillene.

 

Tidligere i år burkte jeg nesten 50 timer på Pokemon Ultra Moon også, som er ganske nytt. Kan anbefales, selv om det er litt mye animé for min smak. Har også spille en del Super Mario 3D Land, og rundet Zelda: A Link Between Worlds for 1.5 år siden, men det er jo eldre spill.

Lenke til kommentar

Greia er at jeg bare bruker den når jeg er hjemme i stua. Og da føler jeg at jeg like greit kan spille noe på en stor skjerm istedet for å sitte og få vondt i nakke og skuldre av å myse ned på den lille skjermen. Så jeg får aldri spilt noe som helst annet enn Pokemon som ikke trenger full oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Jeg spiller nesten aldri 3DS i stua. Spiller når jeg sitter på t-banen. Hjemme foretrekker jeg også å spille på en stor skjerm. Ikke fordi jeg får vondt i skuldrene eller noe sånt, men fordi opplevelsen blir en helt annen.

 

Jeg klarer omtrent ikke å spille noe som helst samtidig som jeg gjør noe annet, uansett hvor lite oppmerksomhet det krever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...