Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle nesten ønske jeg var mer av den håndholdte typen, siden det er mange gode spill som kun er på håndholdte nå. Spilte også masse på håndholdt (dvs originale Gameboy) som barn, men jeg er ikke lenger i den situasjonen at jeg blir dratt med rundt av foreldrene til steder der jeg ikke har noe annet å gjøre. :p

Lenke til kommentar

Nei jeg syns bare det føles helt feil å sitte med den pittelille skjermen i sofaen når jeg har en 40" skjerm rett foran pluss PC'n som har stor skjerm. Og et merkelig klo-grep for å bruke begge "analog" stikkene. Har Monster Hunter 4U men aldri kommet inn i det pga kamerastyringa er så jævla tungvindt med den lille knotten på høyresida. Jeg har bare spilt MH3 Ultimate på Wii/Wii U så håndholdt blir helt feil for meg, selv om jeg vet at flere av spillene var på Vita og slikt.

 

Kjøpte Majoras Mask 3D  når det kom, men hata totalt den tidsmekanikken. Har A link between worlds, men knapt spilt det fordi jeg syns jeg like greit kunne spille LTTP på storskjerm.

 

Så da blir det Ultra Sun mens jeg ser på streams, stort sett, siden det er passe hjernedødt. Har lasta ned masse demoer jeg aldri har prøvd. Jeg hadde aldri noe håndholdt system som liten, jeg var liten på feil tid. Når alle disse gameboy greiene kom var jeg allerede "for gammel til sånt" og spilte Amiga og PC-spill. Så for meg er det mest bare upraktisk å holde på med en håndholdt maskin.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kanskje 3DS ikke er for 35-40 åringer men for barn  :p Kan jo være noe i det. Hver gang jeg har nevnt på jobb at jeg har en 3DS sier en eller anna kollega "Åja det er sånn 10-åringen min har han har den med overalt"

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For egen del handler det mye om innlevelse og en sterk følelse av å være tilstede inne i selve spillet. Og her spiller surround lyden en meget stor rolle. Har spillet en diskret og aktiv 360 graders lydmiks bidrar dette sterkt til å plassere deg i miljøet du ser på skjermen.

 

Spill som for eksempel Bioshock og Dead Space er veldig gode på dette. Eller når det gjelder Nintendo - for eksempel Mario Kart, her hører du når biler innhenter deg - med lyd bakfra.

 

For egen del "oppdaget" jeg dette allerede på N64 når jeg for eksempel valgte "surround" lydmodus på Donkey Kong 64 og etter dette ville man selvsagt ikke gå tilbake til stereo.

 

Jeg har i tillegg 4 romperistere i sofaen - blir litt mer feedback en rumble i kontrolleren.

 

Derfor er også 2d spill en skikkelig nedtur for meg.

Lenke til kommentar

Har fått på plass Switchen i den nye konsoll reolen, den står et godt stykke unna resten av utstyret, mates via en 15m hdmi kabel.. PS4 og Xbox som leverer litt mer i oppløsning står i stereobenken under tven.

 

22zpXDl.jpg

 

Legg merke til den optimale PS3 plasseringen  :D

 

Sverger normalt til kablet nett (har det til PS4 og Xbox) men til konsollene i reolen er ikke overføringshastighet spesielt viktig - så de har trådløst.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Litt fornærmet på Nintendo nå. Hadde bursdag i forrige måned og fikk mail i dag om at jeg hadde et bursdagstilbud jeg måtte huske å benytte meg av. 30% avslag. Nice, eller hva? Men det er bare for 3DS- og WiiU-titler...!  :nei:

 

Birthday Offer
Receive a 30% discount on one game of your choice from the selection below.
 
Nintendo 3DS games:
Tomodachi Life™
Poochy & Yoshi's™ Woolly World
Pokémon™ Super Mystery Dungeon
HarmoKnight
Fire Emblem™ Echoes: Shadows of Valentia
Dragon Quest® VIII: Journey of the Cursed King
Kirby: Planet Robobot™
EarthBound™
Animal Crossing™: New Leaf Welcome amiibo
Super Mario Maker™ for Nintendo 3DS
 
Wii U games:
Mario Kart™ 8
Mario Kart™ 64
The Legend of Zelda: Twilight Princess HD
Xenoblade Chronicles™ X
Pullblox™ World
Kirby 64™: The Crystal Shards
Yoshi's™ Woolly World
Splatoon
Super Mario Maker™
Star Fox™ Zero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...