Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er rart at de eldgamle spillene er så dyre..12 kroner hadde vært forståelig. Men jeg kjøpte akkurat Pokemon Ultra Sun til 369,-. Det er 100 kr billigere enn alle butikkene jeg kikka innom igår. Såklart var gamestop dyrest med 549,- Lenge siden jeg har slått på 3DSXL'n nå, mye snacksy demoer på eshop. Har god plass på SD kortet enda.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Plukket med meg Bravely Default I dag, erindret at jeg hadde lyst å teste dette når det kom ut. Men ble med tanken. Ser det har kommet en oppfølger også gitt, må først se om dette faller i smak :p

Gled deg! Spillet er fantastisk. Har ikke begynt på oppfølgeren enda, men har hørt det skal være bedre. Har kjøpt det inn, men ikke rukket å starte på det enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bravely-spillene har nydelig grafikk og musikk og et fantastisk kampsystem. Dessverre falt ikke historien helt i smak og jeg slet med å knytte bånd til de forskjellige figurene i spillet. Uansett verdt en runde bare for grafikken, musikken og kampsystemet. Jeg synes også Second er bedre enn Default.

 

Startet på Persona Q i går. Dungeon Crawlers er egentlig ikke min type sjanger, så det blir spennende å se om jeg liker det. Det var i hvert fall koselig å treffe folkene og høre musikken fra Persona 4 Golden igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Bravely Default har en ganske svak historie, som bare blir svakere utover i spillet. Jeg gav opp rundt halvveis i spillet, dere som har spilt det vet hvorfor. Gameplayet er dog ganske bra, så fans av sjangeren bør være fornøyd.

 

Om man liker jrpg med litt mer "kjøtt på beinet" er det bare å vende nesa mot Radiant Historia, som kommer 16. februar til 3DS.  

Lenke til kommentar

Har vært avventende til Bravely Default-spillene. Jeg er jo en gammel JRPG-fan, men er redd disse er så old school at det blir veldig lite story og karakterutvikling og veldig mye grinding og dungeon crawling.

Det er så mye grinding som intelligensen/tålmodigheten/eksperimenteringen din begrenser deg. Det er viktigere å kombinere rett utstyr og klasser.

 

Anbefaler dog å spille med en guide til hva slags egenskaper klasser gir deg.

Lenke til kommentar

Om man liker jrpg med litt mer "kjøtt på beinet" er det bare å vende nesa mot Radiant Historia, som kommer 16. februar til 3DS.  

Ohhh, ja den ser jeg frem til. Prøvde orginalen litt da det kom, og denne remaken har med ekstra innhold så satser på at det blir bra. Orginalen var i alle fall veldig bra mener jeg å huske.

 

Radiant Historia er forøvrig det ene av kun to forsøk Atlus har gjort på fantasy sjangeren. Et nytt fantasy spill fra dem er på vei da, og det er jeg ekstremt spent på, men tviler det blir å komme til noen Nintendo maskiner, så hører kanskje ikke hjemme i denne tråden. :p

 

 

Sjuke priser på noen spill på eShopen altså. 80kr for Pokémon red/blue/yellow som er i svart-hvitt?

Hva? Nintendo selger ting til ublu priser? Oi, så sjokkert jeg ble. Sånt gjør de jo aldri. :tease:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Joda vet at alt Nintendo-relatert generelt er overpriset som faen og har vel nevnt det selv noen ganger før også, men reagerte litt ekstra på den tittelen siden man kan få Zelda Link to the Past til 62kr med farger og hele pakka :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Fikk en liten stund med Bravely Default i går, og fytti søren så godt det var med ett spill som bare bergtar deg med musikken nærmest i det du putter cartridgen i maskinen :D Godt førsteinntrykk for en JRPG nabb som meg altså. Kan være at BoTW sitt anonyme og katastrofale musikalske uttrykk som forsterker akkurat dette da, men når det er sagt så har jeg storkost meg med sistnevnte i kveld/natt også. Havna virkelig i rett sone der nå, deilig!

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

Om man liker jrpg med litt mer "kjøtt på beinet" er det bare å vende nesa mot Radiant Historia, som kommer 16. februar til 3DS.  

 

Et av de beste rollespillene på DS/3DS. Håper de gir ut en Switch-port også etter hvert. En remake av et så godt spill fortjener å nå frem til flest mulig.

 

 

Enig. Heldigvis fikk jeg med meg Radiant Historia da det kom ut på DS. Mange interessante mekanikker i dette spillet, og historien er solid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...