Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Kjøpte det etter konfirmajon, 600-700 kr for et spill på den tiden var ren gambling men dette var en ren innertier. Husker det var en rimelig utfordring men har runda det utallelig ganger. Et av tingene jeg husker best nå i ettertid er at sånn godt uti spillet blir du bedt om å finne fram brevet som følger med spillet og dyppe det i vann. Når brevet er fuktig kommer det en 3 sifret kode som man må ha for å aktivere dykkemodusen på ubåten. helt fantastisk spør du meg

 

 

Ja det med brevet og koden lærte jeg faktisk om for bare 2 år siden når Gaming Historian hadde en episode om spillet og det spekuleres i at det faktisk var ett forsøk på en form for anti-piracy/rental. Muttra skaffet spillet brukt fra en fyr og jeg tror ikke vi fikk med det brevet og jeg skjønte heller ikke hvordan jeg skulle komme videre i den delen av spillet siden jeg trodde dette brevet som var nevnt var ett in-game item, så jeg var stuck der driiiitlenge helt til jeg gjettet meg frem til koden (747). Jammen bra det ikke var en lengre og mer komplisert kode eller så hadde jeg nok aldri kommet meg videre :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Gleder meg stort til Octopath Traveler. Har ikke testet demoen og vil gå inn i det som jomfru.

 

 

Har forhåndsbestilt den, selv om jeg ikke synes line-upen er like imponerende som på SNES Classic. SNES Classic har et nærmest perfekt spillutvalg, mens på NES Classic er det en del titler som er mest kuriositeter og ikke spesielt spillbare i dag.

Ja har i grunn ikke kjempe mye nostalgi rettet mot NES annet enn Castlevania, Top-Gun og litt Mario. Men kjøpes nok bare for samlingen sin del tenker jeg.

Zelda? Mega Man? Duck Tales? Chip'n Dale? Bubble Bobble? Contra? Turtles? Punch Out? Metroid? Osv osv... :cry:

 

Min personlige favoritt på systemet er Ufouria, men det er ikke spesielt kjent.

 

Kjente kun én som hadde NES i barndommen :p Jeg hadde Sega Master System, og en annen hadde SNES, fjerdemann sitt på Amiga. Men det var faktisk mest Sega i sving av folk i klassen og sånt. Så kom PS1 og N64 på sikt og fanboy-sirklene begynte å dannes hehe.

Virkelig? Før SNES kom og tok over gata, hadde to personer pc og resten NES. Meg inkludert. Eneste person med Sega var en slektning på andre siden av landet... Amiga hørte jeg ikke om før langt senere, da internett kom.

Lenke til kommentar

For min del er nok NES mer nostalgisk siden jeg var (enda) yngre da jeg hadde den, men spillene på SNES er jevnt over bedre og jeg går oftere tilbake for å spille SNES- enn NES-titler. Det er allikevel enkelte titler på NES som er helt fantastiske fortsatt i dag og som jeg kommer tilbake til med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Sprites som er godt bearbeidet ser gjerne bedre ut enn 3D med tilfeldig fylte piksler.

 

Det er tatt mange snarveier i den grafikken som folk tror "ser bra ut".

Det er mange snarveier i grafikken i dag også: en hånd kan modelleres rimelig bra med polygoner, men i virkeligheten er den laget av små partikler.

 

Lysmodellene man finner i spill er etter hvert blitt ganske gode til å etterligne virkeligheten, men det er fortsatt lenge til man kan regne ut stien til hvert foton.

Lenke til kommentar

Gamecube utgaven? :p

 

Kom aldri godt i gang med det på Gamecube i grunn. Så fikk nærmest nyte hele opplevelsen i den nydelige Wii U utgaven :) Selvsagt med Pro kontrollen i hånda.

 

Jepp. Hadde i grunn noen ganske profitable år med Gamecube. Kjøpte en brukt en for småpenger rett etter at Wii kom ut. Da var GC gammelt nytt og markedet fløt over av brukte spill. Etter noen år oppdaget folk at Wii kunne spille GC-spill, og at det fantes noen reale klassikere der. Solgte en del spill med dundrende overskudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...