Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Hei. En Playstation-mann prøver å få litt hjelp her. Sønnen kommer hjem og ønsker seg Wii til bursdagen (spilt hos venner), og jeg begynner å søke etter plasser å kjøpe. Men jeg finner ikke Wii noen plass.. Er det Switch som har overtatt? Eller er det noen plasser å få kjøpt Wii? Han snakker om Mario Kart som spill han liker, og har spilt. Han fyller 9 år.

 

Noen som kan hjelpe meg i Nintendo-verdenen?

 

Spør han følgende om hva han har spilt.

 

Wii

41XM4A0DD6L._SX385_.jpg

 

 

Wii U

wiia_2402751b.jpg

 

 

Switch

switch-angle.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men det tror jeg har liten betydning for en 9åring som kanskje har lyst til å spille Mario Kart 8 med vennene sine på Switch hvis det faktisk er denne han har spilt på hos venner i det siste. Synes det høres mer sannsynlig ut at ungen kom hjem å sa feil navn på konsollen han ønsker seg enn at han faktisk ønsker seg en av disse eldre konsollene. Vil tro en Switch lå under juletreet hos de fleste ungene i den alderen ganske nylig også.

Lenke til kommentar

Joda, men det tror jeg har liten betydning for en 9åring som kanskje har lyst til å spille Mario Kart 8 med vennene sine på Switch hvis det faktisk er denne han har spilt på hos venner i det siste. Synes det høres mer sannsynlig ut at ungen kom hjem å sa feil navn på konsollen han ønsker seg enn at han faktisk ønsker seg en av disse eldre konsollene. Vil tro en Switch lå under juletreet hos de fleste ungene i den alderen ganske nylig også.

Helt sant. I klassen min med niåringer var det opptil flere som fikk Switch til jul, og de snakker om maskinen og spillene med stjerner i øynene.

Lenke til kommentar

Joda, men det tror jeg har liten betydning for en 9åring som kanskje har lyst til å spille Mario Kart 8 med vennene sine på Switch hvis det faktisk er denne han har spilt på hos venner i det siste. Synes det høres mer sannsynlig ut at ungen kom hjem å sa feil navn på konsollen han ønsker seg enn at han faktisk ønsker seg en av disse eldre konsollene. Vil tro en Switch lå under juletreet hos de fleste ungene i den alderen ganske nylig også.

 

Maken til bortskjemt unge. Da jeg var liten fikk vi en kortstokk og en ørefik, og sa tusen takk for det.

 

 

Wii er uansett den beste konsollen av de tre når det kommer til spillutvalg. ;)

Er det?

 

Jeg har alle 3 :p

 

 

Wii hadde et ganske stort bibliotek, mens Wii U var nærmest som en flopp å betrakte når det kom til utvalg. Switch ser ut til å komme seg, så det blir spennende å se om den får et anstendig utvalg etterhvert. Jeg er fortsatt avventene til kjøp, selv om det er et par titler jeg kunne tenkt meg å prøve.

Lenke til kommentar

 

Joda, men det tror jeg har liten betydning for en 9åring som kanskje har lyst til å spille Mario Kart 8 med vennene sine på Switch hvis det faktisk er denne han har spilt på hos venner i det siste. Synes det høres mer sannsynlig ut at ungen kom hjem å sa feil navn på konsollen han ønsker seg enn at han faktisk ønsker seg en av disse eldre konsollene. Vil tro en Switch lå under juletreet hos de fleste ungene i den alderen ganske nylig også.

 

Maken til bortskjemt unge. Da jeg var liten fikk vi en kortstokk og en ørefik, og sa tusen takk for det.

 

 

 

 

 Jeg fikk Commodore 64 i julegave i 1984 :) Never looked back.

Lenke til kommentar

 

 

Joda, men det tror jeg har liten betydning for en 9åring som kanskje har lyst til å spille Mario Kart 8 med vennene sine på Switch hvis det faktisk er denne han har spilt på hos venner i det siste. Synes det høres mer sannsynlig ut at ungen kom hjem å sa feil navn på konsollen han ønsker seg enn at han faktisk ønsker seg en av disse eldre konsollene. Vil tro en Switch lå under juletreet hos de fleste ungene i den alderen ganske nylig også.

Maken til bortskjemt unge. Da jeg var liten fikk vi en kortstokk og en ørefik, og sa tusen takk for det.

 

 

Jeg fikk Commodore 64 i julegave i 1984 :) Never looked back.

Jeg fikk ski... På vestlandet.. Så mens alle satt inne på jul og spile Nintendo og Amiga stod jeg ute i regnet og pluss 5 grader med et par ski. Nærmeste snø var 2 timer unna med bil. Nintendo nei, det får du firkanta øyne av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har sett på noen av videoene hans, men han har aldri vært helt min type youtuber.

 

Det står også at han tjener et sekssifret beløp på å være Pat the NES Punk, så selv om den ene videoen gikk dårlig kan han ikke akkurat klage. Når det er sagt tenker jeg at man ikke kan forvente å tjene penger på å ha en spillkanal på youtube, det må først og fremst være noe man gjør for moro skyld og så får man bare ta det som det kommer.

 

Som en tangent, er det noen kanaler jeg ikke liker er det disse hvor det personen åpenbart lager videoer tilpasset hva som er populært akkurat nå for å få mest mulig views. De beste kanalene er de som fokuserer på hva han/hun er oppriktig interessert i.

Lenke til kommentar

Han gjør mange andre greier enn å bare lage youtube nå. De har en svær podcast med flere hundre tusen lyttere, han har laget flere nintendo-samlebøker som gjør det bra på Amazon, får penger for å dra på diverse cons etc. Han kom jo tilogmed til Retromessen i Norge ifjor sammen the The Gamechasers og et par andre. Første gang jeg så Pat var i Nintendo World Championship Cartridge episoden til AVGN.

 

Det er nok vanskelig å gjøre en karriere på kun youtube lengre for de aller fleste. Pleier å følge med på charity marathon han har hvert år. 

 

Han har et veldig interessant intervju med Mark Bussler fra Classic Game Room der Mark forteller hvorfor han legger ned youtube-kanalene sine og satser på et eget gaming-show på Amazon Prime istedet.

 

Jeg har fulgt med på hele den gjengen fra Gamechasers startet og hele miljøet rundt dem, 8-bit eric, doug walker, Pat, LGR og masse andre retrofolk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Likte ham i den retroserien som dessverre døde, hvor de gikk gjennom et og et år i spillhistorien over flere videoer. Masse youtubere som samarbeidet.

 

De fikk desverre aldri fullført den serien fordi de gikk tom for penger. Mange youtubere som var med og masse produksjonskostnader som ikke kunne betales.

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere skrevet i denne tråden at jeg var litt på gjerdet ift om jeg skulle investere i en Switch eller ikke. Nå fikk jeg plutselig Switch til bursdagen min, så da er den avgjørelsen tatt og siden jeg også måtte ha noen spill bestilte jeg Bayonetta 2, Xenoblade Chronicles 2 og Mario Kart 8 Deluxe, som nok er de tre titlene jeg er mest interessert i på Switch. Etterhvert ser jeg frem til Octopath Traveller, nyeste Fire Emblem og Valkyria Chronicles 4.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...