Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så gira på å spille HD-versjonene av Twilight Princess og Wind Waker. Spilt gjennom originalversjonene av begge mange ganger, spesielt sistnevnte, men ikke siden Wii-tida. Wii U skippa jeg, som så mange andre. Hadde vært perfekt om Nintendo hadde sluppet disse til nedlastning på Switch. 

Lenke til kommentar

Wii-spill er jo faktisk best spilt på PC med Dolphin. Når jeg spiller Xenoblade Chronicles på nytt blir det på PC.

 

Xenoblade Chronicles virker dårlig på Dolphin, det blir veldig hakkete lyd. Jeg brukte et par timer på å google (jeg har mere enn kraftig nok PC), og måtte finne en "patch" som egentlig er en config-fil som er riktig satt opp for spillet. Kjører en "annen" versjon av Dolphin som er optimert for XC. Fortsatt er det litt lydhakking her og der. Men det kjørte helt elendig første gangene jeg prøvde.

Lenke til kommentar

Er det et vanlig problem? XC var liksom det eneste Wii-spillet jeg planla å spille på nytt via Dolphin, men hvis det blir hakkete lyd mister jeg litt av lysten. Det er tross alt et meget langt spill og man bruker mange timer på å høre på den musikken (som forøvrig er helt fantastisk).

Lenke til kommentar

Jepp det er helt vanlig, spillet står på "will run" lista til Dolphin, det er ikke "100% perfect". Men man kan bruke den patcha exe-fila så går det helt greit, opplevde en og annen liten lydhakking bare. Men det ble 100 ganger bedre enn jeg hadde de første gangene jeg prøvde å kjøre det. Da var lyden hakkete og skrapete hele tiden. Jeg har en egen dolphin jeg kjører for XC. Bare fant det mens jeg googla rundt på forumer for å finne ut hvorfor lyden var helt jævlig og prøvde alt mulig.

 

Egentlig er det ikke noe å planlegge, bare laste ned siste dolphin, en version av spillet, og teste i vei. Aner ikke hvor jeg fant den patcha xc-dolphin greia men du klarer sikkert å google det frem med infoen jeg har gitt. Grafikken blir "HD", det vil si teksturene blir jo ikke byttet ut, men karakterene blir mye skarpere, du kan ha på full anti aliasing så det ikke blir sånn jaggy kanter hele tiden, og slikt..mere lys effekter også siden Dolphin kan bruke grafikkortet i PC'n.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

X er også et fantastisk spill, men du bør lese manualen in-game, det er endel ting i spillet som ikke forklares så bra av tutorials. FrontierNAV systemet som er separat på paden bl.a. er litt dårlig forklart 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

X er også et fantastisk spill, men du bør lese manualen in-game, det er endel ting i spillet som ikke forklares så bra av tutorials. FrontierNAV systemet som er separat på paden bl.a. er litt dårlig forklart 

 

 

Etter å ha rundet XC2 - så ville en grundig forklart og lettlært opplegg skuffet meg kraftig  :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp jeg så ganske mange videoer om combat systemet i XC2 før jeg skjønte hele greia. XCX har ikke helt samme system, men helt andre systemer igjen som er dårlig forklart. Men alt står i manualen du kan dra opp uansett. XCX har også et mye bedre kart enn XC2 som er litt rart. Jeg var ekstremt oppslukt i XCX siden jeg digger Gundam mechas. Brukte vel flere uker der jeg KUN spilte det hver dag.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jepp det er helt vanlig, spillet står på "will run" lista til Dolphin, det er ikke "100% perfect". Men man kan bruke den patcha exe-fila så går det helt greit, opplevde en og annen liten lydhakking bare. Men det ble 100 ganger bedre enn jeg hadde de første gangene jeg prøvde å kjøre det. Da var lyden hakkete og skrapete hele tiden. Jeg har en egen dolphin jeg kjører for XC. Bare fant det mens jeg googla rundt på forumer for å finne ut hvorfor lyden var helt jævlig og prøvde alt mulig.

 

Egentlig er det ikke noe å planlegge, bare laste ned siste dolphin, en version av spillet, og teste i vei. Aner ikke hvor jeg fant den patcha xc-dolphin greia men du klarer sikkert å google det frem med infoen jeg har gitt. Grafikken blir "HD", det vil si teksturene blir jo ikke byttet ut, men karakterene blir mye skarpere, du kan ha på full anti aliasing så det ikke blir sånn jaggy kanter hele tiden, og slikt..mere lys effekter også siden Dolphin kan bruke grafikkortet i PC'n.

 

Det finner jeg helt sikker ut av. Jeg har knotet meg gjennom emulering av en del PS1- og PS2-titler tidligere.

 

Uansett blir dette fort et par år til. XC er utrolig langt, det er begrenset hvor mange JRPGer jeg har tid til i løpet av et år og XC2 prioriteres først.

Lenke til kommentar

Lurer på om det blir en prikk lik versjon av NES Classic de har reprodusert eller om de har gjort små endringer som for eksempel mindre intern lagring for å hindre folk i å legge inn fler spill. I så fall vil vel verdien på første gen NES Classic skyte i været.

Lenke til kommentar

Har begynt å forberede litt for å spille Xenoblade Chronicles (Wii) på Wii U. Vil helst ikke spille med gamepad og gruet meg litt til å bruke Wii Classic Controller - den er ikke optimal  :D

 

Rotet litt i gamle spesial utgaver av Wii spill og fant Goldeneye boksen- fikk endelig sprettet den og plukket frem den spesiallagede controlleren.

 

Den er ikke verst. Testet litt i spillet og tror det kommer å bli bra!!

 

n01SN5f.jpg

 

Blir å bruke Zelda Wiimoten også, for ytterligere cool factor  :love:

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Mener de solgte en sånn "pro" versjon av classic controlleren til Wii også. Ikke bare den gullfarga altså. XC er litt tregt i starten, så ikke heng deg fast på å fullføre hver eneste lille sidequest, best å komme seg videre til neste område så storyen starter ordentlig istedet for å kjede seg ihjel av å prøve å finne alle blomstene og alle monstrene som bare spawner når det regner på natta etc. Spillet er gigantisk, og startbyen er bare et fnugg i helheten, men man blir overlesset med challenges og skit allerede fra starten av. Greit å finne balansen og ikke grinde i evigheter helt i starten, da risikerer man (som meg første gang) å gå lei av spillet før det engang har startet skikkelig. Jeg stoppet i 2 år, plukket det opp igjen, og kom meg forbi starten og da sa det bare "*pang* hvorfor gjorde jeg ikke det første gang" i hodet.

 

Det føltes som jeg tusla rundt i evigheter og drepte søte kaniner og brumlebasser, helt til eventene sparker igang når du følger story questen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Irriterer meg at Nintendo ikke kunne slenge ved en golden nunchuk sammen med Skyward Sword Wiimoten så man hadde et matchende sett. Istedenfor ble de solgt eksklusivt på Club Nintendo og kun i America med en stor middle finger til resten av verden.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Mener de solgte en sånn "pro" versjon av classic controlleren til Wii også. Ikke bare den gullfarga altså. XC er litt tregt i starten, så ikke heng deg fast på å fullføre hver eneste lille sidequest, best å komme seg videre til neste område så storyen starter ordentlig istedet for å kjede seg ihjel av å prøve å finne alle blomstene og alle monstrene som bare spawner når det regner på natta etc. Spillet er gigantisk, og startbyen er bare et fnugg i helheten, men man blir overlesset med challenges og skit allerede fra starten av. Greit å finne balansen og ikke grinde i evigheter helt i starten, da risikerer man (som meg første gang) å gå lei av spillet før det engang har startet skikkelig. Jeg stoppet i 2 år, plukket det opp igjen, og kom meg forbi starten og da sa det bare "*pang* hvorfor gjorde jeg ikke det første gang" i hodet.

 

Det føltes som jeg tusla rundt i evigheter og drepte søte kaniner og brumlebasser, helt til eventene sparker igang når du følger story questen.

 

Ja det stemmer - men den er jo ikke gullfarget da.....  :green:

 

Får se hvordan jeg angriper spillet - er veldig glad i å røre rundt, loote og oppdage på egenhånd - for så å følge storyline når jeg føler for det.

 

Synes XC2 ga meg muligheter for en perfekt balanse med dette - håper på det samme her.

 

Grafikken er ikke optimal på en 65", men tror jeg vil venne meg til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...