Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Har forhåndsbestilt den, selv om jeg ikke synes line-upen er like imponerende som på SNES Classic. SNES Classic har et nærmest perfekt spillutvalg, mens på NES Classic er det en del titler som er mest kuriositeter og ikke spesielt spillbare i dag.

Ja har i grunn ikke kjempe mye nostalgi rettet mot NES annet enn Castlevania, Top-Gun og litt Mario. Men kjøpes nok bare for samlingen sin del tenker jeg.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange av spillene på Mini NES er spill jeg aldri spilte som liten og derfor ikke har noe forhold til. Jeg brukte mye tid på spill som Turtles, The Guardian Legend, Wizard & Warriors, Robocop og Gremlins 2, men disse er dessverre ikke med. Har derfor ikke brukt den så mye som jeg trodde. Mini SNES har jeg derimot brukt en del, selv om det er mange (nostalgiske) godbiter som mangler der også.

 

Har begynt å forberede litt for å spille Xenoblade Chronicles (Wii) på Wii U. Vil helst ikke spille med gamepad og gruet meg litt til å bruke Wii Classic Controller - den er ikke optimal  :D

 

Rotet litt i gamle spesial utgaver av Wii spill og fant Goldeneye boksen- fikk endelig sprettet den og plukket frem den spesiallagede controlleren.

 

Huhei, det er akkurat den samme som jeg bruker :wee: Den funker meget bra til spill som Xenoblade.

Lenke til kommentar

Gleder meg stort til Octopath Traveler. Har ikke testet demoen og vil gå inn i det som jomfru. 

 

 

Har forhåndsbestilt den, selv om jeg ikke synes line-upen er like imponerende som på SNES Classic. SNES Classic har et nærmest perfekt spillutvalg, mens på NES Classic er det en del titler som er mest kuriositeter og ikke spesielt spillbare i dag.


Ja har i grunn ikke kjempe mye nostalgi rettet mot NES annet enn Castlevania, Top-Gun og litt Mario. Men kjøpes nok bare for samlingen sin del tenker jeg.

 

 

Zelda? Mega Man? Duck Tales? Chip'n Dale? Bubble Bobble? Contra? Turtles? Punch Out? Metroid? Osv osv...  :cry:

 

Min personlige favoritt på systemet er Ufouria, men det er ikke spesielt kjent. 

Lenke til kommentar

Gleder meg stort til Octopath Traveler. Har ikke testet demoen og vil gå inn i det som jomfru. 

 

 

Har forhåndsbestilt den, selv om jeg ikke synes line-upen er like imponerende som på SNES Classic. SNES Classic har et nærmest perfekt spillutvalg, mens på NES Classic er det en del titler som er mest kuriositeter og ikke spesielt spillbare i dag.

Ja har i grunn ikke kjempe mye nostalgi rettet mot NES annet enn Castlevania, Top-Gun og litt Mario. Men kjøpes nok bare for samlingen sin del tenker jeg.

 

 

Zelda? Mega Man? Duck Tales? Chip'n Dale? Bubble Bobble? Contra? Turtles? Punch Out? Metroid? Osv osv...  :cry:

 

Min personlige favoritt på systemet er Ufouria, men det er ikke spesielt kjent. 

 

 

Kjente kun én som hadde NES i barndommen :p Jeg hadde Sega Master System, og en annen hadde SNES, fjerdemann sitt på Amiga. Men det var faktisk mest Sega i sving av folk i klassen og sånt. Så kom PS1 og N64 på sikt og fanboy-sirklene begynte å dannes hehe.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Var ei i nabolaget som hadde Ufouria, flott spill virkelig moro. Mitt favoritt spill nes var Startropics.

 

Jøss, en annen som har hørt om StarTropics? Episk spill! Hadde dette selv og greide faktisk runde det selv om de ble jævlig vanskelig mot slutten og jeg var liten noob. Glemte forøvrig helt hva dette spillet het med årene og alt jeg husket til slutt var visse scener fra spillet samt at jeg hadde fler av sangene fastbrent på hjernen i åresvis og bare plutselig kunne sitte å nynne på de mens frustrasjonen økte over å ikke vite hva spillet het så jeg ikke fikk lastet ned soundtracket.

 

Fant selvsagt ut sånn 20+ år for sent at det også fantes et StarTropics 2 som jeg gjerne skulle kost meg med i barndommen :p

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Var ei i nabolaget som hadde Ufouria, flott spill virkelig moro. Mitt favoritt spill nes var Startropics.

 

Jøss, en annen som har hørt om StarTropics? Episk spill! Hadde dette selv og greide faktisk runde det selv om de ble jævlig vanskelig mot slutten og jeg var liten noob. Glemte forøvrig helt hva dette spillet het med årene og alt jeg husket til slutt var visse scener fra spillet samt at jeg hadde fler av sangene fastbrent på hjernen i åresvis og bare plutselig kunne sitte å nynne på de mens frustrasjonen økte over å ikke vite hva spillet het så jeg ikke fikk lastet ned soundtracket.

 

Fant selvsagt ut sånn 20+ år for sent at det også fantes et StarTropics 2 som jeg gjerne skulle kost meg med i barndommen :p

 

Kjøpte det etter konfirmajon, 600-700 kr for et spill på den tiden var ren gambling men dette var en ren innertier. Husker det var en rimelig utfordring men har runda det utallelig ganger. Et av tingene jeg husker best nå i ettertid er at sånn godt uti spillet blir du bedt om å finne fram brevet som følger med spillet og dyppe det i vann. Når brevet er fuktig kommer det en 3 sifret kode som man må ha for å aktivere dykkemodusen på ubåten. helt fantastisk spør du meg

Lenke til kommentar

Jammen kjære vene, hvis dere er så fulle av nostalgi for disse spillene, last ned en NES emulator og spill ROM'en ffs. Trenger ikke betale 1000kr for en boks med en emulator inni som gjør AKKURAT DET SAMME.

For min del er det best å ha de gode minnene fra spillene istede for å gamble på å gjenopleve dem for så å risikiere å bli skuffet. Dessuten er det alltids noen som har en gjennomspilling av de forskjellige spillene på youtube om jeg vil mimre litt. Er like bra det når det gjelder disse gamle spillene har jeg funnet ut.

Lenke til kommentar

Jammen kjære vene, hvis dere er så fulle av nostalgi for disse spillene, last ned en NES emulator og spill ROM'en ffs. Trenger ikke betale 1000kr for en boks med en emulator inni som gjør AKKURAT DET SAMME.

 

Bestemte meg for å gjøre begge deler. Legger merke til at folk kommenterer SNES Classicen når de er på besøk, så jeg tenkte å bruke den til å dra damer (når samboern er bortreist).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...