Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

 

Tror dere Cercei virkelig er gravid eller tror dere hun lyver for å motivere Jamie?

Samme spørsmålet stilte jeg madammen, virker som at hun merker tvilen i Jamie og at han er litt avvikende til det som skjer..og gjør det hun må får å holde på han. Syke kvinnfolket.

 

Det jeg tenker og.

 

Sam drar nok til Winterfell. Og Bran må jo fortelle det til noen snart??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Like kommentaren "thought you might still be rowing", fint lite sleivspark til alle som har lurt på hvor det har blitt av Gendry og har spøkt med at han er ute på en episk ro tur.

 

Scenen med Jon og Drogon var litt merkelig, aggressiviteten til Drogon ble malplassert for meg. Dragene ser ut til å ha god kontroll på hvem som er en trussel for Dany og ikke, så det var ingen grunn til at Drogon gjorde som han gjorde. Scenen blir vel litt sterkere av at Drogon går fra aggressive, eller i det minste truende, mot Jon til helt rolig etter å ha fått en nærmere sniff, og dermed får Dany til å bli bevisst på enda en side ved Jon. Det kunne være bedre gjennomført.

 

Alt i alt en episode som var ganske rolig og det tilsynelatende ikke skjedde så mye, men det var en del små biter som er veldig vesentlig f.eks. at Rhaegar og Lyanna faktisk var gift.

 

Sam hadde vel ingen grunn til å tro at det var foreldrene til Jon som ble omtalt?

De eneste som vet noe om dette (R+L=J), som vi vet om, er Bran og Howland Reed. Ingen grunn til at Sam skulle bite seg merke i dette. Hvis han reiser til Winterfell og når Jons foreldre blir ett tema, så vil han og/eller Gilly trolig komme på dette og da blir det antagelig viktig informasjon. Endret av Crowly
Lenke til kommentar

For meg virket det temmelig åpenbart at de hvertfall la opp til at vi skulle tro at Cersei faker at hun er gravid. Hele måten den scenen utspiller seg på handler jo ene og alene om hvordan hun har Jamie tredd godt nedover lillefingeren. Det er vel også en profeti som har utspilt seg mer eller mindre til punkt og prikke som omhandlet at Cersei skulle få tre barn og hvor alle tre skulle dø?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sant, men jeg har en følelse av at Cersei har merket at Jamie begynner å sette store spørsmålstegn ved personligheten og lederegenskapene hennes den senere tiden. Og nå som han har funnet ut at det ikke var Tyrion som drepte Tywin osv.. Så virker det som han sår tvil i om han kjemper på riktig side i det hele tatt. Cersei er jo absolutt en person som ved hvordan hun skal få viljen sin så det å få Jamie til å tro at hun er gravid med deres fjerde barn og at hun denne gangen skal fortelle alt og alle at det er hennes og Jamies virker jo som noe hun sier bare for å få han til å glemme alt annet.

 

Det vil jo være en fryktelig dårlig plan å fortelle alt og alle at hun nå ruger på en kommende arving som er et incestbarn mellom henne og Jamie. For det første så er ikke den type incestbarn spesielt populært blant folket, Cersei selv ble jo latterlig gjort gående naken igjennom gatene i en tidligere sesong basert på at nyhetene om incest kom på banen. Og for det andre så er hennes største og sterkeste støttespiller per dags dato Euron Greyjoy og den eneste grunnen til at han er på lag med henne er fordi han innbiller seg at han skal få henne og halve kongeriket etter at krigen er vunnet. Tror ikke han vil sette stor pris på å se henne gående rundt gravid, og spesielt ikke om hun attpåtil annonserer til at og alle at det er hennes og Jamies barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er sant, men jeg har en følelse av at Cersei har merket at Jamie begynner å sette store spørsmålstegn ved personligheten og lederegenskapene hennes den senere tiden. Og nå som han har funnet ut at det ikke var Tyrion som drepte Tywin osv.. 

 

 

Nå er det vel ingen tvil om hvem som drepte Tywin, men regner med du mente Joffrey :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Like kommentaren "thought you might still be rowing", fint lite sleivspark til alle som har lurt på hvor det har blitt av Gendry og har spøkt med at han er ute på en episk ro tur.

Sleivspark? Virka som tidenes fanservice. Holdt på å le meg ihjel.

 

Ellers flott episode og JON TARGARYAN confirmed. I tillegg til den gjengen der da som går nordover. Trenger flere episoder!

Lenke til kommentar

Det er da fortsatt ikke bekreftet. Det eneste som er bekreftet er et "Raggar" giftet seg på nytt. Når de drar sånn i fanteoritrådene begynner jeg nesten å mistenke at noen helt andre kan være sønn av Rhaegar. Men det viktigste fra scenen er vel at uansett hvem det er, så er det ikke en bastard, men en ektefødt Targaryen.

 

Sånn ellers, så syns jeg dette var en ganske dårlig episode i det at den var så direkte. Fikk Big Bang Theory- og superheltserie-vibber til tider...

Endret av HansiBanzi
Lenke til kommentar

Forventet en rolig episode etter klimakset i den forrige og det fikk vi. Sånn sett den "kjedeligste" episoden i denne sesongen så langt, men allikevel en viktig episode som setter mange brikker på plass for det som skal skje videre. Omtrent ikke et sekund ble kastet bort her.

 

Litt skuffet over at Cersei allerede ser ut til å ha forkastet planen om å leie inn Golden Company. Jeg hadde håpet på nok et slag mellom dem og Danys styrker før Cersei ga seg. Men det at hun ser ut til å ha bestemt seg for å bekjempe Dany med intriger i stedet for militærmakt gir meg mer tro på at hun fortsatt kan utrette noe, mens jeg strengt tatt ikke ville trodd et sekund at Golden Company kunne ha snudd dette.

Lenke til kommentar

Jeg likte at episoden tok det hele ned igjen uten noen slag eller lignende og fokuserte på karakterene. Møtet mellom Tyrion og Jaime var flott, det samme med møtet mellom Gendry og Jon. Apropos Gendry: Velkommen tilbake! Nevnte i en post for litt siden at jeg forventet han tilbake ganske snart, og nå var han her. Bare synd han ikke kom roende.

 

Ellers var episoden full av små karakterutviklingen som jeg liker.

 

Og den gjengen som dro nord for muren? Bare de alene burde fått masse skjermtid!

Lenke til kommentar

Tja, de brukte ganske mye unødvendig tid på stranden i King's Landing med tanke pp hvor konsekvensløst det endte opp med å bli. Hele greia virket som et billig påskudd for å la Gendry bruke hammer. Noen vil kanskje si at det var nødvendig for at Davos skulle gå god for slåsseferdighetene hans, men det ble ikke akkurat demonstrert ved å la ham mose en vakt som hadde fokus helt andre steder.

Lenke til kommentar

Tja, de brukte ganske mye unødvendig tid på stranden i King's Landing med tanke pp hvor konsekvensløst det endte opp med å bli. Hele greia virket som et billig påskudd for å la Gendry bruke hammer. Noen vil kanskje si at det var nødvendig for at Davos skulle gå god for slåsseferdighetene hans, men det ble ikke akkurat demonstrert ved å la ham mose en vakt som hadde fokus helt andre steder.

Viste jo også hvor god Davdos er til å snakke for seg. Kan jo komme seg ut av det meste ser det ut til. Hadde det ikke vært for at Tyrion kom gående når han gjorde :p
Lenke til kommentar

Herregud den gjengen som dro nord for muren. For en fantastisk gjeng karakterer, spesielt nå som de er sammen.

 

Gendry var så badass med hammeren, og så fresh med å se noen som ikke bare bruker sverd eller pil og bue på serien. Akkurat som sin bilogiske far er han badass med en hammer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For det første så er ikke den type incestbarn spesielt populært blant folket, Cersei selv ble jo latterlig gjort gående naken igjennom gatene i en tidligere sesong basert på at nyhetene om incest kom på banen.

Det var da de religiøse fikk sette dagsorden. De er imidlertid borte. Nå er det bare en sjef - Cersei Lannister. Hun kan gjøre hva fanden hun vil. Hvem har autoritet til å fortelle henne hva hun skal gjøre eller ikke gjøre?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Tja, de brukte ganske mye unødvendig tid på stranden i King's Landing med tanke pp hvor konsekvensløst det endte opp med å bli. Hele greia virket som et billig påskudd for å la Gendry bruke hammer. Noen vil kanskje si at det var nødvendig for at Davos skulle gå god for slåsseferdighetene hans, men det ble ikke akkurat demonstrert ved å la ham mose en vakt som hadde fokus helt andre steder.

Det skulle ikke forunder meg om Gendry vil spille en viktig (eller kanskje avgjørende) rolle med slegga si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...