Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

White Walker hæren virker å ha fordelen i antallet og tilsynelatende enkelte raskt bevegende skrømt og noen av disse store kjempene. Og det er vel egentlig det ? Og at Night King har mulighet for å gjenreise falne motstandere slik at de legges til i hæren hans, ikke minst

 

Så i teorien, dersom en av dragene skulle falle i strid mot WW..ville det blitt interessant å se en white walker drage i aksjon ? :p. Men holder Dany kontroll på disse og sørger for kontrollerte luftangrep skal det vel litt til for at de dør i strid, ut i fra det vi har sett av hva Night King og hæren hans er i stand til.  Kanskje han allerede har ett par is drager på lur for alt vi vet ;)

 

Hvem har trua på at Jon og den rabbagast gjengen hans som nå forlot muren treffer på Benjen Stark? , det må vel nesten skje!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Episode 6 lå tilgjengelig i en time hos HBO spania HBO Nordic Sverige. Noen klarte å ta et opptak av streamen med programmet OBS. Ligger nå ute på nett. Så denne gangen var det ikke hackere, men HBO som dreit seg ut.

Jeg kommer til å vente til natt til mandag for Amazon rip-en, mye bedre kvalitet og jeg slipper å vente nesten 2 uker til sesongfinalen ;)

 

Så vær forsiktig folkens, det er sikkert drittsekker som vil prøve å spoile. Skalk lukene!

 

 vONcqg9l.jpg

 

Edit: Sverige, ikke Spania.

Endret av Uderzo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synd at det ikke var noen kompetente folk som fikk med seg dette og klarte å få en reell dump av streamen da. HBO i Spania har vel samme kvalitet som HBO i USA og ergo samme kvalitet som Amazon. Så om noen litt mer oppegående hatt fått med seg dette så kunne vi hatt episoden i all sin prakt allerede nå. Selv liker jeg å vente, hvis ikke så blir det uhorvelig lenge å vente til siste episode..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

PÅ slutten av siste slag måtte dragen lande da den var (tilsynelatende) hardt skadet men i begynnelsen av neste episode, som plukker opp tråden tidsmessig, så virker den helt uskadet og er like sterk som før. Det synes jeg var litt ulogisk. 

 

Den ble jo ikke akkurat truffet i hjertet. Kanskje det ville vært som å få en kniv (ikke dypt) i skulderen. Det vil gjøre vondt og du vil bli "distrahert" fra det du gjør, men du vil overleve og komme deg rimelig raskt. Det betyr ikke at du ikke er skadet.

Lenke til kommentar

Tror ikke det blir noen stor white-walker kamp i neste episode, bortsett fra at de sikkert klarer å ta en til fange

Blir kanskje en cliffhanger hvor de kommer til ismuren, men at kampen ikke starter

Jeg mente egentlig at begge episodene kommer til å handle om whitewalkers, og at krigen begynner ved muren og sesongen ender med cliffhanger.

 

Jeg tror ikke det spares til neste sesong. Jeg tror de taper ved muren og at neste sesong blir white walkers "beyond the wall" pluss den store "the game of thrones", altså mellom ALLE.

Lenke til kommentar

Pacingen rundt White Walkers har jo vært helt forferdelig. Nå som folk teleporterer fra A til B innad i en og samme episode så må vi jo ta utgangspunkt i at det tar veldig langt tid mellom hver scene. At White Walkers ikke har kommet seg til Eastwatch innen nå virker jo helt usannsynlig spør du meg.

 

 

Tipper det er fordi de ikke vil ennå.  Venter nok på at vinteren skal slå til for fullt.

Husk også at muren ikke bare er en mur.  Den inneholder sterk magi som forhindrer WW i å komme seg forbi.

Lenke til kommentar

PÅ slutten av siste slag måtte dragen lande da den var (tilsynelatende) hardt skadet men i begynnelsen av neste episode, som plukker opp tråden tidsmessig, så virker den helt uskadet og er like sterk som før. Det synes jeg var litt ulogisk. 

Dette er en fantasy-serie.  Man kan ikke logisk forklare seg fram til alt.

I det aller meste av fantasy er drager magiske vesner.  For alt vi vet har de har en magisk helbredelsesfaktor?

Lenke til kommentar

Det har gått veldig fort dei siste episodane. Framgangen verka litt pressa, der dei går frå ein viktig scene til den andre. Synest det manglar litt fluff innimellom, spesielt sidan dei tidvis hoppar veker og månader på nokre sekund. Serien kunne fint gått over fleire sesongar enn planlagt.

 

A map of Jon Snows journey, compared to the White Walkers in the time since "Hardhome". (frå Reddit) 

 

:p

 

wj-ywSPxjle0yQP-WAzCk5ufkwEf1vcX68QWPoYi

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den ligger faktiske ute i skikkelige kvalitet på mine private trackere nå... Aiai, valgets kvaler..

 

Stryk det, tydeligvis folk som driver å endrer bitrate for at den skal fremstå bedre enn den er. Flott det, så slipper jeg å drive å tenke på hvorvidt jeg skal se den før mandag eller ikke.

Lenke til kommentar

Kampen mot white walkers spares nok til neste sesong. Det spørs om det blir så interessant som man tror, for det ligger an til å bli en ren "de gode mot de onde"-historie.

 

Frykter litt at det blir slik serien blir avslutta på. 

For min del så blir det alt for enkelt dersom ein i neste sesong (eller slutten av denne) raskt kverker Cersei slik at Lannisters med allierte kan slå seg saman med Jon og Daenerys og vandre nordover som ein stor menneskehær for å kjeme mot White Walkers. Om forfatterane då i tillegg ordner det slik at dei fleste hovedpersonane dør heroisk i slaget så kan ein jo berre trille terning på kven som er den siste gjenlevande som får sitte på trona.

Tek dei ein slik enkel avsluttning så bryr eg meg heller ikkje nevneverdig om kven som ender opp på trona så lenge det er ein navngitt karakter. Om det er Jon, Grey Worm eller the Hound spelar liten rolle om dei tek ein Hollywood der det gode seirer over de onde.

 

Pacingen rundt White Walkers har jo vært helt forferdelig. [...]

Kan jo argumentere for at de har vært fraværende i en årrekke så de har tilsynelatende ingen hastverk. [...]

At de har mer eller mindre stoppet helt opp siden da virker jo helt ulogisk

 

Som minimum så forventer eg at denne treige frammarsjen blir forklart med at White Walkers på ein eller anna måte har bygd seg opp til ein større trussel enn dei var.

(Viss ikkje så burde vell overlevelsesstrategien være å lokke WW-hæren heilt syd i Westeros og flytte menneska til nord. Då vil WW-hæren bruke årevis på å vandre nordover igjen, og då er det berre å flytte menneska igjen. Ein mektig hær som er super treig er ikkje spesielt skummel).

 

Fra hun ene som var med og så det i går: "Kan ikke dragene bare fly over den der døde hæren, og sette fyr på dem alle? Virker ikke som noen som helst trussel mot drager."

 

Altså. Jo. De kunne vel egentlig det?

 

Ser heller ingen grunn til at det ikkje burde fungere. Sjølv om dragane blir slitne så kan dei med tre dragar dele inn i skiftarbeid og brenne WW både dag og natt til alle er vekk.

 

Men når det er sagt så burde vell dragane ha ein eller anna form for svakheit? Mest innlysande at dei går tom for flammar etter ei stund ved at dei har brukt opp drivstoffet, magien eller kva det no er som gjer dei i stand til å sprute ild, og at dragane derfor må kvile før dei er klar igjen. Med ei slik svakheit så vil WW-hæren være ein trussel rett og slett ved å være fleire soldatar enn dragane har kapasitet til å brenne.

 

Dette forutsetter at drageild faktisk kan ta livet av White Walkers da. Har vel ikke fått noen konkrete bekreftelser på at det faktisk er tilfellet?

 

Det har blitt både sagt og vist i serien at White Walkers er sårbare for flammer. Basert på slaget for to episoder sidan så er flammane til dragane varme nok til å brenne ein kropp heilt opp til kun aske på få sekund. Så sjølv om drageflammar ikkje drep White Walkers, så er det i det minste eit våpen som sett dei ut av spel. Eit zombie skjellett utan armar kan ikkje lenger svinge eit sverd uavhengig av kor mykje den er i live eller udød.

Lenke til kommentar

Bare sånn at jeg ikke driter meg helt ut her, ble Sam løst fra sin ed til The Night Watch da han dro til Oldtown for å bli mester? Hvis det er tilfellet vil vel ikke House Tarly være utryddet? Så rent teknisk vil vel Sam være en støttespiller til Cersei pga. at han er en Tarly, selv om han rent praktisk er lojal til Jon. At hæren, de som overlevde, har gått til Dany er uvesentlig. 

Lenke til kommentar

Kor mange white walkers finnes eigentleg? Har me sett meir enn 3-4 stykk på ei gang? Kan dei ha meir i bakhand?

 

Wights kan jo lett eliminerast med flammar, noko som gjer jobben lettare dersom ein ikkje treng dragon glass eller sånt for å ta knekken på dei. Spesielt dragane vil vere særs nyttige, men kanskje dei har meir avgrensa flammekapasitet i kalde områder. Ser heller ikkje vekk frå at WW har noko magi eller eigenskapar som er effektive mot dragar. Det hadde blitt for enkelt om dei kunne fly over og brenne alt. Kanskje dragane blir knekt i kamp mot Cersei før den tid.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...