Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Nei, Game of Thrones er et jævla dårlig eksempel på det. Fordi serien har vokst i gjennomsnitt når det kommer til seertall i hver eneste bidige sesong til nå. Eneste det i grunn beviser er at mange som abonnerer på HBO Go, HBO Now eller HBO igjennom TV-pakker i USA ser serien, ikke noe mer.

 

Dette er også bare amerikanske HBO-seertall igjennom streaming og TV, ikke globale hvor tilbudet er annerledes, eller dårligere.

 

21ddeba620f8c7f70e1d558e7dceecb1.png

 

 

Dette er ein trend som vi vil sjå langt meir av no etterkvart som streaming og ikkje vanlige TV-sendingar blir den foretrukne måten å sjå seriar på.

Tidligare så var det vanlig at ein serie starta på topp i sesong 1 og deretter stupte nedover for kvar sesong til serien til slutt blei tatt av lufta.

I dag med streaming så er det heile tida nye sjåarar som kjem til, for sjølv om du ikkje har vist om serien før i dag så er det ikkje noke problem å binge-streame alle sesongane for å nå igjen serien.

Tidligare var dette ei nærmast umogleg oppgåve sidan reprisene ikkje blei sendt særlig mykje oftare enn dei nye episodene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er hva du ønsker å tro. 

 

Det er nok av tilfeller der HBO-serier har forsettet å øke i seertall over sesongene, før piratkopiering var der det var i dag. Dette gjelder både for Oz og The Sopranos. 

 

Hva som sørger for at Game of Thrones forsetter å vokse i seertall er på grunn av "cord-cutting" og fansen. Folk vil heller betale 20 dollar i måneden for HBO og Netflix, enn 100+ dollar for en TV-pakke, og sistnevnte er det mest relevante for USA. 

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har vært masse artikler og nyhetsoppslag rundt GoT og torrents

Det er greit nok, men på kva grunnlag trekk du slutninga om at piratkopiering har auka sjåartala?

Mange på dette forumet som betaler, men som likevel laster ned

 

Det betyr framleis ikkje at piratkopiering = fleire som ser serien lovleg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er hva du ønsker å tro. 

 

Det er nok av tilfeller der HBO-serier har forsettet å øke i seertall over sesongene, før piratkopiering var der det var i dag. Dette gjelder både for Oz og The Sopranos. 

 

Hva som sørger for at Game of Thrones forsetter å vokse i seertall er på grunn av "cord-cutting" og fansen. Folk vil heller betale 20 dollar i måneden for HBO og Netflix, enn 100+ dollar for en TV-pakke, og sistnevnte er det mest relevante for USA. 

 

 

Jeg omgåes for det meste nerdette mennesker og det er vel knapt en eneste familie jeg kjenner som ikke har drevet med piratkopiering. Det jeg dog kan si er at omfanget av piratkopiering per i dag er latterlig mye lavere enn det var for 5-15 år siden.

 

I dag er det nesten ingen som forholder seg til nedlasting lenger, går vi 10 år tilbake i tid derimot så drev nesten alle jeg kjente med nedlasting av musikk, filmer, tv-serier og spill. I dag kjøper samtlige alle spill via Steam og Origin, filmer og TV-serier går via streaming (primært Netflix, TV2 Sumo og Viaplay her i Norge) og musikk er det hvertfall ingen som laster ned lenger da samtlige har abonnement på Spotify, Tidal/Wimp eller Apple Music. Nedlasting av lydbøker har også forsvunnet helt som et resultat av at vi har fått tjenester som Audible og Storytell.

 

 

Vi er nok litt i en særklasse i Norge ettersom vi har såpass god privatøkonomi så det å betale for innhold er ikke noe som påvirker oss allverden. De eneste jeg kjenner til som fremdeles laster ned er folk som enten ikke finner det de vil ha på en lovlig måte, eller fordi kvaliteten som tilbys rett og slett er ræva.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal vi prøve å komme oss tilbake til Game Of Thrones nå tro? Denne diskusjonen kan holde det gående ganske lenge uten at folk blir enige.

 

Så, hva tror folk om den ryktede kjærligheten mellom Daenerys og Jon? De vet jo ikke at de muligens er i slekt (blir litt som i hotel cæsar om noen husker det), så om de går inn i et forhold, kjærlighet eller bare for å forene husene, så gjør de ikke noe galt i deres øyne.

Men så sitter det jo en gutt i winterfell som vet sannheten, hvordan skal han bli trodd? Høres jo ganske pussig ut at han kan reise inn i fortiden å se ting, man trenger vel ganske håndfaste bevis når man kommer med slik info :p

Lenke til kommentar

Faren til Meera, Howland Reed er mest sannsynlig i livet, og han var med Ned til tårnet når Jon ble født. Hvis han dukker opp så er han ett vitne. På den andre siden så har Bran fortalt Sansa om når hun ble voldtatt, noe som bør sette noen spørsmål i hode hennes om hvordan Bran vet dette. Jeg tenker dette åpner for at hun vil stole på Bran senere. Bran og Sansa er nå de eldste Stark'ene, så hvis de sier at Jon nå er en Stark, så tviler jeg på at mange andre vil tvile på det. Dette blir noe lignende når faren til Ramsay gjorde han til en Bolton. Men å overbevise noen om at Jon også er en Targaryen blir noen verre å overbevise noen om, men det er muligens ikke like viktig.

Lenke til kommentar

Faren til Meera, Howland Reed er mest sannsynlig i livet, og han var med Ned til tårnet når Jon ble født. Hvis han dukker opp så er han ett vitne. På den andre siden så har Bran fortalt Sansa om når hun ble voldtatt, noe som bør sette noen spørsmål i hode hennes om hvordan Bran vet dette. Jeg tenker dette åpner for at hun vil stole på Bran senere. Bran og Sansa er nå de eldste Stark'ene, så hvis de sier at Jon nå er en Stark, så tviler jeg på at mange andre vil tvile på det. Dette blir noe lignende når faren til Ramsay gjorde han til en Bolton. Men å overbevise noen om at Jon også er en Targaryen blir noen verre å overbevise noen om, men det er muligens ikke like viktig.

 

Howland Reed er i live ja, han ble bare alvorlig skadet under angrepet på Tower of Joy, som vi så.

 

Husk at Jojen (sønnen hans) snakket om første gangen han fortalte om drømmene sine om hva som skjedde med Ned Stark. Jojen sa til Bran og dem at dette var første gangen han så faren sin gråte. Dette var tilbake i sesong 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...