Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Tja, de brukte ganske mye unødvendig tid på stranden i King's Landing med tanke pp hvor konsekvensløst det endte opp med å bli. Hele greia virket som et billig påskudd for å la Gendry bruke hammer. 

 

Davos måtte jo nesten se at han virkelig kunne å bruke hammer, ellers kunne han nesten ikke gå god for han når de snakket med Jon.

Kunne løst slike ting som dette med flere episoder i denne sesongen, men det har vi jo altså ikke.

Er så ikke spennende å banke opp folk for å komme seg ut av slike situasjoner, det er litt cheap. Men det var jo nødvendig.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser virkelig frem til å se den hammeren til Gendry knuse flere ting/personer.

 

 

For det første så er ikke den type incestbarn spesielt populært blant folket, Cersei selv ble jo latterlig gjort gående naken igjennom gatene i en tidligere sesong basert på at nyhetene om incest kom på banen.


Det var da de religiøse fikk sette dagsorden. De er imidlertid borte. Nå er det bare en sjef - Cersei Lannister. Hun kan gjøre hva fanden hun vil. Hvem har autoritet til å fortelle henne hva hun skal gjøre eller ikke gjøre?

 

 

Den autoriteten hviler ikke på så veldig mye akkurat nå. Såvidt jeg har skjønt har hun "ingen" soldater igjen foruten garden i King's Landing.

Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig frem til å se den hammeren til Gendry knuse flere ting/personer.

 

 

For det første så er ikke den type incestbarn spesielt populært blant folket, Cersei selv ble jo latterlig gjort gående naken igjennom gatene i en tidligere sesong basert på at nyhetene om incest kom på banen.

Det var da de religiøse fikk sette dagsorden. De er imidlertid borte. Nå er det bare en sjef - Cersei Lannister. Hun kan gjøre hva fanden hun vil. Hvem har autoritet til å fortelle henne hva hun skal gjøre eller ikke gjøre?

Den autoriteten hviler ikke på så veldig mye akkurat nå. Såvidt jeg har skjønt har hun "ingen" soldater igjen foruten garden i King's Landing.

Tipper det var noen soldater som voktet gullet som kom fram.

Lenke til kommentar

Flere som ikke tror på graviditeten til Cercei? Trollkvinnen sa at hun kom til å få tre barn. Det betyr at denne ikke eksisterer eller at babyen/Cercei dør før den blir født. 

 

Andre forklaringar kan være at spådommen sidan spådommen gjaldt kor mange barn ho ville få med kongen så er det ingen av barna som teller mot spådommen.

Lenke til kommentar

Og en annen kan være at spådommen bare var vås. Westeros har vært fullt av profeter som har spådd det ene og det andre, som maesterne i Oldtown nevner. Slike personlige spådommer som tilsynelatende ser ut til å stemme kan ha en tendens til å være selvoppfyllende.

 

Uansett: noen som har noen tanker rundt hvilke konsekvenser en graviditet kan ha, ekte eller ikke? I begge tilfeller kan det være motiverende for Jamie, hvertfall inntil den eventuelt viser seg å være falsk. Det kan også gjøre noe med motivasjonen til Euron, men han (og resten av Westeros) kjenner jo allerede til incestforholdet, selv om Cersei eller Jamie aldri har bekreftet det. Kan det føre til splittelse pga sjalusi mellom Euron og Jamie?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg tror spådommen er ekte. Og at hun mister barnet eller dør før det blir født.

I følge spådamen kommer det en yngre og vakrere dronning som tar Cerseis plass. Daenerys eller Sansa er det opplagte

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Eg ser ikkje noke umiddelbart problem med å ha ei kongefamile som er i åpent incestforhold. Innavl blant kongelige er ikkje så uhøyrt.

Men folket kjem nok ikkje til å like det, så går Cersei for den modellen så må ho styre med jernhånd for at folket ikkje skal tørre å gjere oppgjør.

Som nevnt så vil dette heller ikkje være eit godt strategisk steg med tanke på alliansen med Euron.

 

 

Min teori er at dette kan være dråpen som gjer at det kingslayer også blir queenslayer, for sjølv om Cersei tydeligvis ikkje vil la seg skamme av incestforholdet så virker det som at Jamie er meir redd for å miste ansikt ovanfor folket og soldatane ved at forholdet blir bekrefta. Hans posisjon vil også bli endra då det å stå fram som bekrefta far til dette ufødte barnet (samt bekrefte farskap for dei avdøde barna).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Går forøvrig nedover med Danerys, tror hun blir mer og mer som sin far. Hvor mange kommer hun til å brenne, hvis de ikke kneler for henne? Blir vel mange etter hvert. Hun er ice cold. Kansje hun lider samme skjebne som the mad king.

Lenke til kommentar

Mulig jeg har misforstått noe, men hvis Cersei og Jaime står frem som foreldre til dette nye barnet, vil de ikke da også bekrefte at Joffrey og Tommen var Jaime sine barn? Altså hadde de ikke et krav på tronen til Robert Baratheon. Cersei sitt krav går vel ut på at hun skal være dronning, fordi hun er moren til den døde kongen som ikke hadde noen arvinger (Tommen). Det vil si at hvis Cersei sier at hun har fått barn med Jaime (og folk bruker dette som bevis på at Jaime er faren til Joffrey og Tommen også) så har hun ikke lenger et "gyldig" krav på tronen? 

Endret av Barista Bob
Lenke til kommentar

Jamie sa jo i sesongens første episode " a dynasty for whom? Our children are dead!"

 

Føler det er ganske obvious at Cercei lyver for å vikle han ytterligere rundt fingeren. Jamie begynner å våkne og hun måtte gjøre ett drastisk grep. Cercei er ikke den første dama som bruker en graviditet for å holde på en mann ?

Lenke til kommentar

Går forøvrig nedover med Danerys, tror hun blir mer og mer som sin far. Hvor mange kommer hun til å brenne, hvis de ikke kneler for henne? Blir vel mange etter hvert. Hun er ice cold. Kansje hun lider samme skjebne som the mad king.

Hun har ihvertfall tatt Olennas råd til hjerte! Om å ikke høre på mannfolka og å være en drage.

 

 

#RipOlenna

Lenke til kommentar

Går forøvrig nedover med Danerys, tror hun blir mer og mer som sin far. Hvor mange kommer hun til å brenne, hvis de ikke kneler for henne? Blir vel mange etter hvert. Hun er ice cold. Kansje hun lider samme skjebne som the mad king.

 

Tja. Jeg hadde ikke forventet noe annet enn at man dreper sine fiender i krig :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...