Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Dine bønner høres. Nå fjernes parkeringen langs trikketraseen i Trondheimsveien:
https://www.ao.no/strekningen-har-rundt-120-p-plasser-na-kan-flere-av-dem-forsvinne/s/5-128-629282

Vogts gate neste forhåpentligvis.

Jeg hadde kanskje ikke holdt pusten av spenning.

Sitat

Men å fjerne parkeringsplassene er ikke gjort over natta. Flesteparten av dem er regulerte, altså er er bestemt i en politisk plan fra 90-tallet at de skal være der. Det betyr at Bymiljøetaten må omregulere strekningen for å fjerne p-plassene.

Dette arbeidet ser de for seg å starte med i vinter.

– Per nå er det ikke fastsatt en fremdriftsplan, men erfaringsmessig tar reguleringsplanarbeid på strekninger med denne lengden og kompleksitet omtrent fem år.

For å fjerne plassene permanent, må de altså få dette vedtatt politisk.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:)

Fint med fremkommelighet for trikken, tommel opp for den. Samtidig, de 120 bilene som står på disse plassene må jo stå et eller annet sted. Jeg savner litt mer fokus på det også. Fjern plassene der de ikke passer inn, men opprett samtidig nye plasser på et mer egnet sted. Ikke bare fjerne plassene og tenke at bilene blir borte på magisk vis. 

Jeg skjønner at folk som bor i byen blir frusterte over at det stadig blir vanskeligere å finne et sted å parkere.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

I forbindelse med lansering av nye abonnement, avvikler vi tidligere abonnement. I løpet av november avvikler vi Original 3 GB og flytter ditt nummer til det nye og enda tryggere mobilabonnementet Mer 8 GB.

I dag betaler du kr 299 og din nye månedspris vil være kr 359. Det er inkludert en kampanjerabatt på kr 70.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (6 timer siden):

I forbindelse med lansering av nye abonnement, avvikler vi tidligere abonnement. I løpet av november avvikler vi Original 3 GB og flytter ditt nummer til det nye og enda tryggere mobilabonnementet Mer 8 GB.

I dag betaler du kr 299 og din nye månedspris vil være kr 359. Det er inkludert en kampanjerabatt på kr 70.

Har de lov til dette? Et abonnement er en løpende kontrakt der to parter har signert avtalen og hvor ingen av de kan trekke seg med mindre det enten er avtalt at avtalen avsluttes uten samtykke fra en av partene eller begge partene blir enige om å avslutte den.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (4 minutter siden):

Har de lov til dette? Et abonnement er en løpende kontrakt der to parter har signert avtalen og hvor ingen av de kan trekke seg med mindre det enten er avtalt at avtalen avsluttes uten samtykke fra en av partene eller begge partene blir enige om å avslutte den.

Ja de har nok lov å endre på avtalen og som de selv skriver: 

"Fordi Telenor ensidig endrer din avtale, kan du si opp avtalen uten ekstra kostnader med virkning fra endringen trer i kraft. Hvis du ikke ønsker endringen, må du si opp eller bytte til et annet abonnement før 1. november."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Retroman said:

Jeg må slutte å dra på kino. Ti tolv ganger i løpet av to timer ser jeg lyset fra en skjerm fordi en eller annen tosk ikke klarer å la den ligge mens filmen går. Jævla FOMO-tullinger.

Orker ikke kino lenger pga slikt. Mobiler, snakking, knitring av poser, nødutgang lysene som er i syns feltet på begge sider av rommet. Hørselen min har begynt å skjære seg på høye lyder også, så eksplosjoner osv blir frustrerende.
Alltid noe å irritere seg over når jeg er på kino.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Simen1 said:

Det kalles ikke en avtale, men en blankofullmakt. Det burde være forbudt om det ikke er det allerede.

Er det ikke en ganske vanlig måte med slike kontrakter? Jeg har opplevd sånt flere ganger før: de endrer noe med virkning fra X og om du ikke vil være med har du tid til X å si opp fra din side uten (kost-)ulemper.

Gud vet hvor mange ganger jeg den senere tiden har lest en meldingsvarsel at Samsung endrer sine Terms & Conditions for telefonen. Også en form for over-the-air

Lenke til kommentar

Jeg påsto ikke at det var uvanlig, så når du spør om det ikke er ganske vanlig så antar jeg spørsmålet er til noen andre enn meg.

Jeg mente bare det burde være ulovlig dersom det ikke var det allerede. Fordi jeg kjenner ikke lovverket godt nok til å kunne si noe definitivt om det er lovlig eller ei. Lengre opp her spurte jeg om de har lov til det. Jeg er genuint interessert i god juridisk fakta eller diskusjon om lovligheten, helt uavhengig av hvorvidt det er vanlig eller ei.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 timer siden):

Jeg er genuint interessert i god juridisk fakta eller diskusjon om lovligheten, helt uavhengig av hvorvidt det er vanlig eller ei.

Staten kan gripe inn hvis de som arbeider for dem, ikke arbeider til folkets beste. Men virker som det er svært sjelden at det gjøres. Staten ser rolig på at kobberlinjer, ferje og busstilbud nedlegges. Det er problemer med mobilantenner i lite sentrale strøk. Er vel bare hvis et selskap legger ned virksomheten fullstendig, at det vil ses på som alvorlig. 

Lenke til kommentar

I mange år har jeg levd med ADSL ca 5 Mb - holdt for det meste jeg driver med. Leverandør var HomeNet, men jeg betalte linjeleie til Telenor hver måned.

Så ble det fiber fra Telenor i koronatiden. Måtte i ett år abonnere alt mulig jeg ikke bruker, men skit au - er jo bare ett år.

Året gikk, T-we og tilhørende boks forsvant også og chromecast ruler igjen.

Og så legges kobbernettet ned. Flott, tenker jeg, da forsvinner luftledningrn fra husveggen til stolpen. Men nei: om jeg vil ha den vekk må jeg betale et angitt firma som gjør dette. Skriver Telenor. Etter at jeg har betalt leie i noe få årtier...

Kobbernettet legges død, men ikke ned hos meg. Kanskje en kvist i en mørk stormfull natt river det ned.

Kanskje jeg kan kreve leie fra Telenor for bruk av tomten min for oppbevaring av kabelskrot?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...