Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når kjendiser med stor tilhengerskare og ditto stor påvirkningskraft har helt på trynet meninger.

Kanye West: "jeg liker Hitler".

https://www.aftenposten.no/verden/i/WRgAVr/kanye-west-jeg-ser-gode-sider-ved-hitler

Sitat

– Jeg liker Hitler, svarte West.

Han fortsatte etter reklamepausen:

– Vi må slutte hele tiden å disse nazistene, sa West.

Uavhengig av om man hører til på den ene eller andre siden politisk, enkelte ideologier hører hjemme på dynga. Nazismen er en av dem. Det irriterer meg noe så inn i gamperæva at slike holdninger vokser frem igjen. Jeg liker generelt ikke strømningene i samfunnet i dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (4 minutter siden):

Kanye West: "jeg liker Hitler".

Han er vel antageligvis mentalt syk, skal ikke uttale meg så altfor mye om hva som er gærent med nøtta hans, men han virker jo faktisk klin kokos sinnssyk pling i bolla. 

Kort sagt han burde muligens vært på en institusjon og fått hjelp.

Endret av skaftetryne32
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 30.11.2022 den 17.05):

Vinmonopolet kan starte med å ha samme åpningstid alle dager.
Mandag, tirsdag og onsdag stenger de 17.
Torsdag og fredag stenger de 18.

Flere ganger jeg har sett feil på dagen, og kommet til stengt dør. 

Det styres vel også til dels kommunalt. Staten bestemmer maks åpningstid, men kommuner kan innskrenke.

Mitt lokale pol er åpent til 18 på ukedager, 16 på lørdager

 

Edit: Ser dette egentlig var en diskusjon et par sider bak

Endret av koots
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (15 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor folk som ikke greier å drive en forsvarlig gård ikke bare selger alt og finner noe annet å drive med. Det er ingen unnskyldninger for å drive dyremishandling. Det bør bli mye mer vanlig med uannonserte og overraskende besøk fra mattilsynet på gårder over hele landet og de bør bli mye strengere. NRK

Må bare legge til: Notoriske elektriske hjemmefiksere som resulterer i fjøsbranner! Jeg har øye for elektriske hjemmearbeider og har sett mange livsfarlige løsninger, spesielt hos altmuligmenn ute på landet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Blinkende julelys rett utenfor soverommet mitt som forvandler soverommet mitt til et diskotek på nattestid  :(

Har tatt det opp med naboen og blinkingen ble skrudd av eller det ble skrudd på slik at det er heller kontinuerlig lys, hvilket sjenerer mindre.  Men nå blinker det igjen :( åååhrr

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (På 1.12.2022 den 0.24):

Vinmonopolet er altfor opptatte av nettopp vin, 75% prosent av arealet er dedikert til vin og atter vin, det er vin personalet kan mest om, det virker nesten elitistisk denne vin greia deres, mens det knapt er mulig å få kjøpt ei brukbar flaske av noe annet spennende uten å måtte bestille det. 

Å vri folket over på vin/øl, og gjerne kvalitet over kvantitet er vel fornuftig alkoholpolitikk. Lørdagskveld med en halvflaske 60% og sigaretter var ikke noe høydare (og når jeg ser på bilder av besteforeldre så var det akkurat sånn det så ut)

Når man gjorde alkoholavgiften om fra prisbasert til alkoholbasert så ble det mer rasjonelt å dele en god flaske vin en gang i blant heller enn å bæle nedpå skvip 3 ggr i uka.

Jeg er generelt skeptisk til statlige monopol. Og jeg innrømmer lett at vinmonopolets drift er et godt argument mot min overbevisning. Man kan like eller ikke like de lovpålagte åpningstidene og prisene, men innenfor de begrensningene så er jeg godt fornøyd med polet.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
On 11/26/2022 at 5:58 PM, Kjøleskap said:

Folk som skryter av hvor voksne de er siden de liker ALT og kritiserer andre for å være barnslige når det er ting de ikke liker, men så nekter de å spise Grandiosa eller hamburger på MacDonalds fordi det er æsj. Det er matsnobberi det også og får dem bare til å fremstå som hyklere.

Folk som bryr seg med hva andre spiser (ikke deg) er det verste som finnes. 

Lenke til kommentar
On 12/1/2022 at 2:07 PM, Retroman said:

Sjæl ass. Har for det meste familie i et annet land, og vi sees i bryllup og begravelser samt en og annen melding/snap. I bryllupene dulter de gamle borti oss ugifte og sier "Neste gang blir det kanskje deg, he he..?"
- I begravelsene dulter jeg borti dem og sier det samme.

Alltid god stemning og så kjører vi ni timer hjem til Norge igjen.

Dagens :D

Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 timer siden):

Å vri folket over på vin/øl, og gjerne kvalitet over kvantitet er vel fornuftig alkoholpolitikk.

Kvalitet over kvantitet er poenget, så hvorfor ikke få inn noen flasker med mr black på det fysiske polet så en slipper å kjøpe tia maria ?

Jeg kjenner meg uansett ikke igjen i dine skildringer om sprit, tobakk og annet skvip, men jeg liker ikke vin. Ikke alle liker vin, så de kan godt utvide det fysiske utvalget av spennende øl, likører, brennevin osv, det skal nevnes at det er mye rart å godt som kan bestilles så det er ikke så ille, men jeg liker å browse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (12 minutter siden):

Kvalitet over kvantitet er poenget, så hvorfor ikke få inn noen flasker med mr black på det fysiske polet så en slipper å kjøpe tia maria ?

Jeg kjenner meg uansett ikke igjen i dine skildringer om sprit, tobakk og annet skvip, men jeg liker ikke vin. Ikke alle liker vin, så de kan godt utvide det fysiske utvalget av spennende øl, likører, brennevin osv, det skal nevnes at det er mye rart å godt som kan bestilles så det er ikke så ille, men jeg liker å browse. 

Øl og vin har mindre alkohol enn sprit og likør. Uavhengig av smaklige preferanser så er det antagelig bra for meg å drikke vin heller enn sprit. En bitter IPA er antagelig bedre for leveren enn 60% og schewppes. Sant man kan diskutere om lavt alkoholinnhold er ensbetydende med lav promille.

Norsk drikkekultur som jeg er vokst opp med innebar helgefyll med billig sprit. Jeg blir ikke lei meg om den kulturen forsvinner.

Lenke til kommentar
knutinh skrev (44 minutter siden):

Øl og vin har mindre alkohol enn sprit og likør

ja, men det har absolutt ingenting å si om man drikker 12 øl det er totale mengden alkohol som er skadelig ikke om det er mer eller mindre alkohol i drikken, alkohol er alkohol det er ingen helseforskjell på og drikke øl eller vin eller brennevin om man uansett får i seg samme mengde alkohol. Lyst er generelt bedre enn mørkt, gin bedre enn whiskey, lyst øl bedre enn mørkt, hvit vin bedre enn rød, men det handler bare om kalorier. 

Endret av skaftetryne32
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

ja, men det har absolutt ingenting å si om man drikker 12 øl det er totale mengden alkohol som er skadelig ikke om det er mer eller mindre alkohol i drikken, alkohol er alkohol det er ingen helseforskjell på og drikke øl eller vin eller brennevin om man uansett får i seg samme mengde alkohol. Lyst er generelt bedre enn mørkt, gin bedre enn whiskey, lyst øl bedre enn mørkt, hvit vin bedre enn rød, men det handler bare om kalorier. 

Leste du hele innlegget mitt og ikke bare første setning? I setning nr 3 så skriver jeg nettopp:

»Sant man kan diskutere om lavt alkoholinnhold er ensbetydende med lav promille.»

Det er selvsagt mulig å bli like full på 4.7% pils som 60% sprit. Av egen erfaring så er det vanskeligere å dosere rusen hvis man drikker ren sprit. Offisiell alkoholpolitikk er såvidt jeg forstår å pense forbruket over på drikker med lavere prosent.

-k

 

Lenke til kommentar
knutinh skrev (24 minutter siden):

Leste du hele innlegget mitt og ikke bare første setning?

ja jeg gjør faktisk det forstår du, men det har ingenting med saken å gjøre, alkohol er alkohol noen liker vin og øl andre ikke, men det har ingenting med alkoholforbruk å gjøre. Øl er ikke sunnere enn vin eller brennevin, det er usunt samme hvordan man vrir og vender på det. 

knutinh skrev (4 timer siden):

Uavhengig av smaklige preferanser så er det antagelig bra for meg å drikke vin heller enn sprit.

 Og det stemmer ikke, jeg skal passe på og sitere neste gang. 

knutinh skrev (30 minutter siden):

Offisiell alkoholpolitikk er såvidt jeg forstår å pense forbruket over på drikker med lavere prosent.

Mulig det, men i så fall så er det meningsløst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...