Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (17 minutter siden):

Det der er vel produksjonskode?

Holdbarhetsdatoen står sikkert en annen plass. 

Nei. Sjekket flere tuber. Trodde ikke man gjorde dette på mat. Er jo vant til slike koder på hudpleieprodukter, der man må slå opp koden på nett. 

Så kort på Dr Oetker at det er mange som spør om hva ulike koder betyr, da det er flere måter å kode dato på. Er også drøss forklaringer på hvordan leste kodene  Hvorfor gjøre det lett.. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Skogslik skrev (18 minutter siden):

Kjøpesenter som tar betalt for og gå på do. Er dette vanlig i byer? Aldri opplevd der jeg bor. 

Ikke funket døren heller så jeg kom meg ikke inn, klikkelyd så skulle den være åpen, men nei. 

Prøvde to ganger, 20kr uten og komme meg inn på doen engang.

Haha, Skogslik i storbyen! 

Faen.

Opplevde et en gang i Oslo. Hadde ikke cash og jeg måtte skikkelig på do. Fant en åpen dør til et vaskekott og gjorde greia mi der. Stakkars vaskedame

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skogslik skrev (43 minutter siden):

Kjøpesenter som tar betalt for og gå på do. Er dette vanlig i byer?

Ja, spesielt i Oslo, aldri opplevd det der jeg kommer fra dog på vestlandet.  Men det hender noen kafeer her i Oslo har gratis toalett. Samvittighetsfull som jeg er ender jeg allikevel opp med å kjøpe meg noe i kafeen som takk 😛

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er vel kun snakk om Oslo City og Byporten som har dette i Oslo? De har nok sett det som nødvendig mtp brukerne som kan være all slags folk. Det holder ikke med renhold 1 gang om dagen på et kjøpesenter i Oslo...Hvis man absolutt ønsker å omgå dette så er det bare å stikke innom et spisested og spørre høflig om man kan bruke fasilitetene deres. Hvis man ikke ser ut som en uteligger så skulle det gå bra.

Ev stikker du innom den gyldne måke (McDonalds) og tar en titt på en kvittering derfra, der står kode til toalettet...

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Man kan stadig lese historier om offentlige toaletter, spesielt på bensinstasjoner virker det som, hvor... "folk" har brukt fasilitetene og etterlatt et salig helvete. Man skjønner jo godt hvorfor enkelte steder krever betalt for å bruke toalettene.
Fremgangsmåten kunne dóg vært gjort annerledes siden, vel, må man, så man.

Det ville sannsynligvis blitt både mer innviklet og dyrt å gjøre, men de kunne gjort det slik at man fikk adgang via scanning av ID og deretter regning a la bompassering (unødvendig papirbruk på (ofte) fysisk regning) eller noe annet som f.eks. lagring av infoen sånn at man ble belastet ekstra ved neste varekjøp.

Det beste hadde selvsagt vært om de som trengte å bruke offentlige toaletter hadde oppført seg som FOLK og ikke som skitne, usiviliserte svin som aldri har hørt om hygiene og renhold.
Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg, som den gylne regel sier. Mao. bruk offentlig toalett som du bruker ditt eget, for ingen med vett og forstand ville etterlatt sitt eget toalett som en svinesti.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Toalettene på Saga kino har vært en etterlenget oase på mang en Oslotur. Steen & Strøm hadde også gratis toaletter sist jeg var innom. Men ellers er konseptet "offentlig toalett" i Oslo ganske håpløst. Det blir som regel å prøve finne en kafe og spørre pent. Noen ganger får man nei, andre ganger har faktisk ikke stedet kundetoalett.

Jeg husker en av byens løse fugler sto på Karl Johan og spurte om noen mynter. Da folk bare gikk forbi slo han oppgitt ut med armene og ropte "jeg må på dass og drite!" :wee: Tragikomisk. 

Lenke til kommentar

Du får den autopilot du trener opp. Det er en funksjon hvor hjernen bruker muskelminne og kognitivt minne for å takle kjente situasjoner. Alternativet er verre, at du blir overveldet og fullstendig satt ut. Man kan ordne rutiner det man har kortere og mer fokuserte økter. Hvis man for eksempel sier til seg selv at man skal arbeide på PC en I 5 timer er de 3-4 siste timene neppe spesielt produktive. Hvis man kjenner at det sklir ut bør man skifte aktivitet om så bare for noen minutter. Sosiale media og strømmetjenester er med viten og vilje laget for å fucke deg opp med tanke på dette.  Feeden er uendelig i sosiale media og hvis en ikke planlegger og håndhever at man kun skal se en film eller episode går man i zombiemode. Hvis man kommer over på autopilot kan det hende at man klikker seg inn på sosiale media selv om man vet at man ikke skal inn der.  Man mister all styring hvis man ikke sier stopp.

Den mest brutale kapringene er de jævla historiene som kommer på mobilen hvor man må får ei og ei setning og må trykke neste 20-40 ganger for å få lest hele historien. Det finnes folk som har klikket i dagevis og glemt både å spise og gå på WC. Så lenge selskapene tjener penger bryr de seg ikke om folk blir ødelagt av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående det så hater jeg når jeg må bryte et autopilot-mønster som er identifisert og implementert fra hjernens side, som muligens ER effektivt hvis det hadde vært korrekt, men feil.
For eksempel når jeg skal lage meg brødskiver og tar ut pålegg av kjøleskapet, og kjøleskapdøren ikke lukker seg ordentlig og står på gløtt. Istedenfor å bare sette fra meg pålegget med en gang og lukke døra MÅ jeg ta ut brød fra brødskuffen før jeg kan lukke døren fordi jeg har en optimal, strømlinjeofrmet prosess som gjør dette til en dans. Å plutselig lukke døren midt inni bryter denne dansen helt og blir bare feil. Men kanskje jeg bare sliter litt med ting.

Eller: når jeg legger meg og hjernen bare: "Hei. Kom på en ting: Husker du det dritflaue du gjorde for 13 år siden i bursdagen til Tore? Her er video av episoden og en full analyse over hvor flaut dette egentlig var, og disse konsekvensene som ingen uansett bryr som i dag."

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 time siden):

når jeg legger meg og hjernen bare: "Hei. Kom på en ting: Husker du det dritflaue du gjorde for 13 år siden i bursdagen til Tore? Her er video av episoden og en full analyse over hvor flaut dette egentlig var, og disse konsekvensene som ingen uansett bryr som i dag."

Si nå ikke det. Jeg ler fortsatt av flauser andre har gjort, når jeg plutselig kommer på de i tide og utide 😛 

Hater å huske mine egne flauser, mye mer gøy å humre av andres flauser. Men enkelte ting synes jeg er litt gøy nå som jeg fått det på avstand, har faktisk skrevet om det i flausetråden her på forumet

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (6 minutter siden):

Si nå ikke det. Jeg ler fortsatt av flauser andre har gjort, når jeg plutselig kommer på de i tide og utide 😛 

Hater å huske mine egne flauser, mye mer gøy å humre av andres flauser. Men enkelte ting synes jeg er litt gøy nå som jeg fått det på avstand, har faktisk skrevet om det i flausetråden her på forumet

I dag lærte jeg at det var en flausetråd. Den skal sjekkes!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både venstresiden og høyresiden i sosiale medier. I USA så er høyresiden MAGA-fjolls og konspirasjonsteorier fra en annen verden og på venstresiden så er det WOKE-idioti som til og med skremmer tidligere demokrater til å stemme republikansk. 

Det er selvsagt ikke like ille i Norge, men jeg synes jeg ser tendenser på begge sider at folk blir mer ekstreme. Billige budskap og slagord tomles opp, de få kritiske motstemmene latterliggjøres i kommentarfeltene. De som vinner frem er nå papegøyer uten evne til kritisk tenkning, de bare gjentar partiprogrammet.

Jeg synes virkelig det er skremmende hva sosial media gjør med oss og det er definitivt til grenseløs irritasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...