Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
18 minutes ago, N-4K0 said:

Fyrverkeri irriterer meg ikke grenseløst, men jeg har kommet dit at jeg ikke ser poenget lenger, som flere andre i tråden.

Kunne like godt sluttet med det og evt. heller brukt litt strøm på noe slags lysshow eller noe, for de som absolutt vil ha det visuelle.

Det smeller bra i bakgården her, så det blir nok fyrverkeri i noen år til.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (På 28.12.2021 den 15.14):

Facebook-gruppen "Vi som krever billigere strøm". Kakofoni med 500 000 medlemmer. Er mye flaut å lese der, uavhengig hva man mener om saken

En paralell til at jeg i dag så en brenne av solid sum på fyrverkeri, der familien klager på dårlig råd.

Prioritering og prioritering.... 

Endret av plankeby
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det lå noen "LOL surprise" under juletreet her i år. For de uinnvidde så er det små dokker med diverse tilbehør, levert i en plastball. Ungene elsker det, men innpakningen av de greiene er helt skandale. Dokkene kommer med sju - ti forskjellige deler tilbehør, og hver eneste ting er pakket inn i en liten pose. For ikke å snakke om at selve plastballen som alt kommer i også er surret inn i et lag med tynn plast. 

Helt absurd mye søppel! 

Det var ikke vi som kjøpte dette, og det skal vi døtte meg aldri gjøre heller. 

Fatter ikke at det i det hele tatt er lovlig å selge noe som etterlater så mye søppel. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
""" skrev (3 timer siden):

Komplisert? Det er jo virkelig ikke noe mer komplisert, og det tar jo ikke noe lenger tid å steke kjøttdeigen på den måten. Man bruker en tallerken mer, men der stopper det. Samtidig får man en utrolig mye bedre taco/rett ved å steke kjøttdeigen skikkelig. Trodde dette var den vanlige måten å steke kjøttdeig på?

Så det tar ikke noe lengre tid å steke det i gud vet hvor mange etapper enn å steke alt på en gang på samme styrke? Vet ikke helt hvordan det regnestykket fungerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, TMB said:

Irriterende at det fortsatt ikke er blitt forbudt med privat oppskyting av fyrverkeri. Helt sykt at det skal være lov for fulle folk å tenne på eksplosiver, uten noen dokumentert opplæring/sertifisering i verneutstyr, brannslukking eller førstehjelp. I tillegg til alle dyr som er livredde og små barn som våkner etter å endelig ha sovnet for kvelden. Hus tar fyr, og folk havner på sykehus/legevakt. Bare for at man skal kunne sende noen tusenlapper opp i røyk, bokstavelig talt. Så viktig er det vel ikke?!

Uenig. Det burde være lov for hvem som helst å sende opp hva som helst, når som helst. Folk får tenke selv og ta forhåndsregler, ikke staten.

Eneste untaket jeg kan tenke meg er om det er skogbrannfare.

Lenke til kommentar

Men folk klarer jo ikke å tenke. Og belaster helsevesenet unødvendig. I det minste burde man forvente at folk som sender opp raketter privat er edru, samt innehar kunnskap om førstehjelp, brannslukking og verneutstyr. Og det er overhodet ikke greit at det skytes opp raketter når som helst, sånn utover nyttårsaften. Det kan forstyrre søvn, og det stresser dyr og mennesker. Ikke alle forbinder dette med feiring og hygge, for enkelte har opplevd krig, om det er våre veteraner, eller våre nye landsmenn og dette kan trigge traumer. man får i det minste begrense det til én dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (4 timer siden):

Her er det tre hunder. Den ene på fire år er livredd og har gjemt seg siden kl 17:00. De to på et år har så langt blitt sinte og bjeffer på smellene. Gruer meg til midnatt

Stakkars :(Hvordan gikk det med hundene? En jeg vet om pleide å gi beroligende til hunden sin hver nyttårsaften, hør med veterinær om det kanskje kan være noe for hundene deres. Evt vurdere hundehotell, virker som et bra konsept. 

Lenke til kommentar

Vettskremte dyr er grunn god nok for meg til å kutte ut fyrverkeri.

Hvorfor skal dyr måtte bli skremt av smell og bråk mennesker lager for å feire overgangen til et nytt år? Dyrene forstår ikke at det som smeller og bråker ikke er farlig. Med dagens teknologi burde det være mulig å lage det visuelle uten det s**ans bråket som følger med.

Idioter som håndterer fyrverkeri uten vernebriller eller i fylla og skader seg selv har jeg null sympati for, hvis de ikke klarer å lære etter mange år med historier om andre som gjør samme feil, så får det bare være.
Noen er uheldige og blir skadet av defekte batterier som eksploderer og de føler jeg med, de som blir skadet av grunner de ikke kan noe for selv. Og ærlig talt, er det virkelig nødvendig med dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Skurupu said:

Uenig. Det burde være lov for hvem som helst å sende opp hva som helst, når som helst. Folk får tenke selv og ta forhåndsregler, ikke staten.

Eneste untaket jeg kan tenke meg er om det er skogbrannfare.

Gi meg gjerne adressen din så skal jeg få ordnet med oppskyting av raketter og smell hele natten i noen måneder like rundt huset ditt.

Det må da værra lov?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (27 minutter siden):

Stakkars :(Hvordan gikk det med hundene?

Dere får se selv. De fikk seg en kvart tabelett hver som du skrev om. Resultatet var at alle tre lå som dette gjennom hele Die Hard. Måtte lure de med kylling og roast beef for å få de på bena når vi skulle dra.

Som tiltak tok vi med småtrollene hjem til leiligheten vår i god tid før midnatt, som er mye bedre skjermet og lydisolert enn der vi spiste middag.

 

Snapchat-1132458946.thumb.jpg.0710002d210c18bf2d9362fc4428c380.jpg  

Lenke til kommentar

Hva som irriterer meg mest med fyrverkeri er at det alltid er noen som starter tidlig, så da har man det gående fra kl 18 til langt over midnatt.

Hadde man bare begrenset seg til en liten halvtime/time rundt midnatt så hadde jeg ikke brydd meg.

Her jeg bor var det fulle ungdommer ute å brølte og hørtes ut som de skulle sprenge hele nabolaget kl 18.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tekniske problemer.

Brukte Blu-ray spilleren, og når jeg byttet over til PCn så var det ikke noe lyd der.
Fortsatt ikke noe lyd, og alt er stilt in rett, har restartet både PC og receiver. (iogmed at jeg ikke har endret på noe, kun byttet enhet på receiver)

Skal trekke ut kabler i morgen å se om det er en konflikt.

edit: Får lyd på TVn, fra PCn, og bruker den bare til Youtube akkurat nå, så jeg berger.
Gidder ikke begynne med problemløsning nå.

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Synes det er litt morsomt hvordan bikkjer som bråker med bjeff og hyl hele året plutselig ikke liker høye lyder på nyttårsaften. Når de er en pest og plage for hele nabolaget er det vanskelig å ha sympati for at de blir litt redde i en halvtimes tid hvert år. Er nesten så jeg vil si de fortjener det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (50 minutter siden):

Synes det er litt morsomt hvordan bikkjer som bråker med bjeff og hyl hele året plutselig ikke liker høye lyder på nyttårsaften. Når de er en pest og plage for hele nabolaget er det vanskelig å ha sympati for at de blir litt redde i en halvtimes tid hvert år. Er nesten så jeg vil si de fortjener det.

Håper det er mot eierne til disse hundene du ikke har sympati for dette er jo virkelig ikke hundenes feil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...