Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke typen som ser videoer på VG. Jeg leser mest overskrifter og skummer saker, men klarer å bli clickbaita til å se noen videoer likevel. Uansett, dette er talentløst:

https://www.vgtv.no/video/230373/uhyggelige-lyder-fra-verdensrommet?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row5_pos1

Video med lyder i verdensrommet. Det er noe musikk i starten, dustete men greit nok. Så presterer de å ha noe svak musikk på mens i lydene spilles. Altså, det er så feil. Føler det er lagd til Gen Z som må ha drahjelp til absolutt alt eller så klarer de ikke å følge med.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 hours ago, djgudleif said:

Jeg er ikke typen som ser videoer på VG. Jeg leser mest overskrifter og skummer saker, men klarer å bli clickbaita til å se noen videoer likevel. Uansett, dette er talentløst:

https://www.vgtv.no/video/230373/uhyggelige-lyder-fra-verdensrommet?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row5_pos1

Video med lyder i verdensrommet. Det er noe musikk i starten, dustete men greit nok. Så presterer de å ha noe svak musikk på mens i lydene spilles. Altså, det er så feil. Føler det er lagd til Gen Z som må ha drahjelp til absolutt alt eller så klarer de ikke å følge med.

Det eneste fornuftige er å blokkere VG.no, NRK.no og alt slikt tull i router og brannmur snarest råd. Det har aldri stått noe fornuftig på VG.no og formatet er uspiselig. I papirutgaven har førstesidesakene i alle år vært bait for det står ikke noe om det man ønsker eller håper å få vite. Nettutgaven er den største dritten som kan tenkes. Uendelig med bait og uviktige saker.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
43 minutes ago, BadCat said:

Spill på Steam som har blitt flyttet til Epic Games Store. Det er uaktuelt å ha en konto der.

Epic er spillverdenens bunnslam. Råttent selskap med en av spillbransjens største klyser som eier/leder.

De kan ta eksklusivene og gratisspillene sine og putte en viss plass - nedverdiger meg ikke til å lage en konto der uansett hvilke spill de kjøper seg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lei av narrativet om at kvinner skal/må være glattbarberte og hårløse.

Mange syns det ser finere ut, både kvinner selv og menn, men la nå folk få være som de er og som de vil være.
Vil kvinner la håret på armer og bein vokse, så la dem gjøre som de vil. Det er deres kropp og deres avgjørelse.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
On 12/22/2021 at 7:08 PM, plankeby said:

Etikk og moral som ikke lengre finnes hos Elkjøp. 

Å få en eldre pensjonist, som viser til dårlig råd, og få henne til å kjøpe en PC til 10.000 kr. Kun for å bruke nettbank til regninger. Fy fa..n! 

Nabo ringte på hos meg for å finne ut av WiFi kode og logge seg på nettet. Da sa personen "vet du hva maskinen Kostet", jeg sa 5000-6000 tusen.

Så kom svaret....

____________________________________

Jeg jobbet før i en butikk som meldte seg ut av stor skjede, ingen ansatte der orket lengre å lyve så mye til kunden. Ansatte ville selge etter kundens behov og ønsker. Det var ikke forenelig med kjedens policy. Butikken gjør det bra på egne bein. 

Helt enig. En av grunnene til at jeg aldri har klart å jobbe med direkte salg. Og der jeg har solgt inn løsninger i rådgivende virksomhet har det alltid vært det man har behov for med best mulig ROI - hverken mer eller mindre.

Gamle laptoper som bedrifter gjerne kvitter seg med så fort de er nedbetalt kan fint fungere for eldre mennesker som må bruke nettjenester som nettbank, nav, altinn osv. Hadde vært flott om eks. Frivillighetssentralen fikk midler til å hjelpe eldre med slikt.

Det er mange eldre som trenger hjelp med alt fra moderne TV, Internett, PC bruk og kjøp.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er de eldre som fant opp det du nevner. Hvis det ikke var for de eldre hadde du ikke hatt noe. Hvis du ignorerer noe i 40 år har det ikke noe å gjøre med at du er eldre. Den som var 40 år i 1982 og ikke hadde lyst på en C64 må ha vært tilnærmet uten puls. Hva var mer spennende på den tiden? Enkelte folk er i koma hele livet. Kun tilfeldig at de blir å regne som eldre en dag.
 

Det er de unge som ikke vet noe om slikt. Ta bort GUI eller apper, så får ikke de unge til noe som helst..

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

folk ved mat-bordet som grafser  oppi all maten med bare fingrene,  i steden for å det bestikket som faktisk ligger tilgjengelig sammen med maten. 

eller de bruker deres eget bestikk til å spise med fra deres egen tallerken, og så bruker de samme bestikk til å plukke med seg ting fra alle serveringsbollene eller what ever. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
WeirdFace skrev (På 24.12.2021 den 20.35):

folk ved mat-bordet som grafser  oppi all maten med bare fingrene,  i steden for å det bestikket som faktisk ligger tilgjengelig sammen med maten. 

eller de bruker deres eget bestikk til å spise med fra deres egen tallerken, og så bruker de samme bestikk til å plukke med seg ting fra alle serveringsbollene eller what ever. 

Ikke helt få som mangler bordskikk nei. Enkelte driver å slikker seg på fingrene også, som om det er helt "ok" liksom, ja jeg har faktisk sett de som slikker tallerkenen også. Helt utrolig  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir sparket ut av landet (Filippinene) fordi jeg sa opp jobben. Det er som forventet, og noe jeg planla for. Reiser 31. Desember.

Men kona har enda ikke fått visum til Norge. Vi regnet med at det ville ordne seg lenge før jeg måtte dra. Kanskje behandlingstiden er ekstra lang pga Covid? Vanskelig å si. UDI har ikke lov til å kommentere pågående søknader, så det er ingen tilbakemelding å få.

Så nå må jeg fly alene, uten å vite når hun kan komme etter.

 

Merker jeg hater nasjonalisme mer og mer for hvert eneste år som går. Det burde ikke være vanskeligere enn å møte opp på Gardermoen, jeg garanterer at hun blir tatt vare på, også rett inn i landet. Våre immigrasjonslover er alt for strenge.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skurupu skrev (7 timer siden):

Jeg blir sparket ut av landet (Filippinene) fordi jeg sa opp jobben. Det er som forventet, og noe jeg planla for. Reiser 31. Desember.

Men kona har enda ikke fått visum til Norge. Vi regnet med at det ville ordne seg lenge før jeg måtte dra. Kanskje behandlingstiden er ekstra lang pga Covid? Vanskelig å si. UDI har ikke lov til å kommentere pågående søknader, så det er ingen tilbakemelding å få.

Så nå må jeg fly alene, uten å vite når hun kan komme etter.

 

Merker jeg hater nasjonalisme mer og mer for hvert eneste år som går. Det burde ikke være vanskeligere enn å møte opp på Gardermoen, jeg garanterer at hun blir tatt vare på, også rett inn i landet. Våre immigrasjonslover er alt for strenge.

Velkommen hjem til Norge. Håper det ordner seg for dere. ,

---

jeg irriterer meg idag over at øreproppene som funker best for mine ører har skiftet farge, fordi det førte til at jeg måtte lete i flere butikker for å finne de rette, og jeg kjøpte feil merke først og fikk gnagsår og vondt i ørene. Fant de rette til slutt men de hadde skiftet farge fra oransje til grønn?  

Lenke til kommentar

Vi byttet til ny "Telia box" tidligere i høst. Herregud, så elendig den er. Apper nekter å spille av innhold. Om man blar for raskt gjennom kanallisten så kræsjer den. Den går på stand-by etter fem sekunder med inaktivitet, enda den innstillingen er satt til 30 minutter. 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Dragen: Jeg får ikke gnagsår av ørepropper når jeg bruker rett merke, og ja, jeg renser ørene mine daglig og bytter selvfølgelig på ørepropper. Ingen har reagert på min hygiene i hvertfall.  Vet ikke hvorfor du har behov for inunsiere at jeg har dårlig hygiene, og kalle meg "nasty", men det sier nok mer om din personlighet, enn om min. Nå setter vi en strek for å diskutere meg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...