Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

GiaMahan skrev (2 timer siden):

Dragen: Jeg får ikke gnagsår av ørepropper når jeg bruker rett merke, og ja, jeg renser ørene mine daglig og bytter selvfølgelig på ørepropper. Ingen har reagert på min hygiene i hvertfall.  Vet ikke hvorfor du har behov for inunsiere at jeg har dårlig hygiene, og kalle meg "nasty", men det sier nok mer om din personlighet, enn om min. Nå setter vi en strek for å diskutere meg. 

Du klarer ikke å se sammenhengen mellom mitt innlegg og din påstand om at ørepluggene dine har byttet farge fra oransje til grønn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dragen skrev (5 minutter siden):

Du klarer ikke å se sammenhengen mellom mitt innlegg og din påstand om at ørepluggene dine har byttet farge fra oransje til grønn?

Pluggene har byttet farge, som i at de du kjøper i butikken tidligere var en farge, men nå har de blitt en annen. De hun bruker har ikke byttet farge fordi de er skitne 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (Akkurat nå):

Pluggene har byttet farge, som i at de du kjøper i butikken tidligere var en farge, men nå har de blitt en annen. De hun bruker har ikke byttet farge fordi de er skitne 🤣

Jepp, korrekt! Jeg skifter ørepropper hyppig, det er jo derfor jeg hele tiden må kjøpe nye (ikke helt økonomisk, det er jeg fullt klar over, men jeg har også prøvd andre typer som ikke er sånne engangs og de funker bare ikke for ørene mine). 

De heter Max Lite forresten hvis noen vil ha tips til GODE ørepropper som stenger ute veldig mye lyd, og de gjør ikke vondt for mine ører i hvertfall. Når jeg søker på de på nett finner jeg de oransje også, men på Apotek 1 selges de nå kun i en mørkegrønn farge. Derfor slet jeg med å finne de. 

Apropos hygiene, og irritasjoner. Men jeg vet ikke om jeg er mest irritert eller lei meg over at jeg bor i leiligheten med voldsomt mye mugg. Jeg er vokst i opp i et hjem hvor dette med hygiene og renhold er svært viktig, og det føles så utrolig nedverdigende å måtte bo sånn. Jeg ville aldri bo her i utgangspunktet, men følte jeg måtte..jeg trivdes jo så godt i den rene leiligheten jeg bodde i før. Den var ca 2000 dyrere, men det var verdt det.  Planen var jo å bo der enn stund. Så måtte jeg finne et nytt sted pga salg av leilighet og på grunn av kort oppsigelsestid så måtte jeg ta det første og beste for å i hvertfall sikre meg tak over hodet. Og det fant er helt forkastelig. Det mangler ventilasjon på kjøkken, spyleknappen på toalett finnes ikke lenger (den ble ødelagt rett før jeg flyttet inn) muggen har satt seg i treverk slik at det MÅ pusses opp for å bli bedre. Det er hull under døren til soverommet mitt.  Hun jeg bor med har ikke råd til fikse opp dette (i tillegg til å være min roomie, hun eier leiligheten, som hun har arvet for ca 13 år siden) jeg mistrives helt forjævlig, jeg orker ikke tanken på å måtte bo her ut oppsigelsestiden en gang..og hun jeg bor med har issues som hiver på meg første dagen jeg flytter inn. Jeg føler meg helt utrolig fortvilet. Hun er jo på sin side veldig fornøyd da, for endelig kommer det inn er som vasker grundig det hun selv burde og som er rolig og ganske "together", sammenlignet med henne.  Men jeg gråter mye når jeg er alene i leiligheten og mistrives skikkelig. Off jeg måtte få dette ut, og det kommer helt rotete ut for hodet mitt er totalt kaos med alle fortvilelsen jeg kjenner rundt boligsituasjonen. Jeg har ingen konkret ting å gå til akkurat nå, føler meg helt fanget av den 3 mnds oppsigelsestiden da det blir dyrt for meg med 3 mnds overlapp og det sjelden legges ut boliger som er klar om 3 mnd , men jeg vil bare si opp leieforholdet nå sånn at oppsigelsestiden begynner å løpe ut i det minste.   Alltid skal ting være så jævlig vanskelig for meg :(

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Elektronikk som ikke funker slik det skal. 

- Telia box
- TV
- Stereoanlegg

Elendigheten startet da jeg fikk ny dekoderboks av Telia, og samtidig benyttet Black Friday til å bytte ut en gammel haug av en TV. I mitt drømmescenario er det slik at når jeg skrur på TV'en så starter dekoderboksen og stereoanlegget samtidig, slik at jeg får bilde fra boksen og lyd ut av stereohøyttalerne. Slik fungerte det med den gamle dekoderen og TV'en. Men tror du moderne utstyr er like enkelt? Haha. 

Hvis jeg skrur på enten TV eller dekoderboks, så starter også den andre av de to. Så langt alt vel. Jeg har funnet ut at det er lurt å skru på dekoderboksen først, for noen ganger virker den ikke ordentlig hvis jeg skrur på TV først. Da kommer det bare snø på skjermen, og jeg må skru dekoderboksen av og på igjen for å få noe bilde. Jeg spurte Telia om det på chat. De sa at det ikke skulle skje, og avsluttet chaten. Så det er jo fint. Det skal ikke skje. Dumt at det skjer likevel, men men. Jeg er vel litt storforlangende.

Uansett. Noen ganger starter stereoen også samtidig med de to andre komponentene. Som regel ikke, men det hender. Hvis stereoen starter så har den bestemt seg for å alltid starte med "mute" aktivert. Det er jo litt artig. I hovedsak må jeg likevel ned og skru på stereoen separat. Da virker den en stund, men hvis jeg er så dum at jeg går fra lineær TV-sending til å se noe via f.eks. NRK-appen, da forsvinner gjerne lyden. Lyden kommer tilbake hvis jeg skrur stereoen av og på igjen, da får jeg lyd på NRK-innholdet også.

I mørke stunder har jeg hatt litt lyst til å sette fyr på hele driten og hive det ut på verandaen. Men, for å se det på den lyse siden, så holder jo dette meg litt aktiv i romjula. Man kan ikke bare sitte i sofaen og knaske julegodis, det hjelper med litt gymnastikk for å slå av og på diverse dingser også.

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 time siden):

Si opp med en gang og kom deg ut derifra. Ikke bo i slike elendige boforhold i en leilighet som burde vært totaloppusset for lengst. 

Jeg har i det minste tak over hodet, det er det jeg prøver å minne meg selv på, men det føles virkelig ikke verdig, verken for meg, eller andre. Jeg er jo astmatiker i tillegg, og jeg merker jo at jeg har hatt en forverring i pust og en del allergiplager pga støv, og helt sikkert også mugg. Den er i hvertfall kvalmende å se på. Jeg har forsøkt å skrubbe det som går an å skrubbe, men dessverre vanskelig å få bort enkelte steder pga treverk. 

:utakt skrev (1 time siden):

Viktig å si opp før månedsskiftet, hvertfall. Regner med at kontrakten løper fra 1. i hver måned? Du finner noe annet i løpet av de tre månedene. 

Ja, derfor jeg stresser ekstra mye, for jeg må helst bestemme meg innen et par dager og jeg er livredd for å sette meg i en situasjon hvor jeg ikke har tak over hodet. Kunne gjerne tenkt meg å bo med kjæresten, men  han bor foreløpig borte pga spesialisering og vi vet ikke 100 % når han er tilbake i Oslo, jeg kan ikke flytte hjem pga jeg har ting som må følges opp her og det er mye bedre jobbmuligheter for meg her i Oslo. Alle vennene mine i Oslo er etablerte med samboer eller ektefelle så kan i utgangspunktet ikke bo med de, men, jeg tror HVIS det er krise så kan jeg nok sove på en eller sofa til bolig er i orden.

Tror jeg få skylde på katten. Er jo tross at katteallergisk så det er vel en legitim årsak, jeg har sagt hele veien at jeg må se an mtp allergi. (Og ja, jeg vet at man i utgangspunktet ikke må oppgi grunn, men jeg føler at jeg må, jeg bor sammen med min utleier og vil bare at oppsigelsestiden skal bli best mulig for oss begge to. Jeg kan jo ikke si rett ut jeg ikke orker henne, og at synes hun bor veldig nasty.. off, på juleaften måtte jeg trøste henne fordi hun var lei seg fordi at det hadde blitt slutt med fyren hun hadde holdt på med, som hun visste hadde dame, hun har null innsikt når hun overkjører meg med for masse snakking og jeg sier rett ut til henne at jeg er sliten og trenger ro, hun gjør alltid noen ting for å få oppmerksomhet, som å skade seg selv "med uhell" eller gråte høylytt og jeg, på min side, bare ønsker å bo med noen som bare er helt ok, eller som i det minste ikke involverer meg i det.  Jeg har mine egne issues (PTSD) å deale med, jeg orker ikke å bli tvunget til å leke psykolog for en person jeg bor sammen med, og som selv er skyld i alle problemene hun roter seg opp i. Hvis jeg skal ha en sjanse for å komme tilbake i jobb kan jeg ikke ha det så stress på privaten, da er det mentale overskuddet brukt opp.

Altså, hvis det merkes på meg at jeg er irritert for tiden, så er det altså dette som ligger i bakgrunnen. Vet selv at det helt wall of text og rotete men ja, nå måtte jeg ventilere her for jeg har det ikke noe bra mtp boligsitasjonen..  Tror nok jeg føler meg bedre når jeg får tatt en avgjørelse og står ved den, og enda bedre når jeg kommer over i en helt ok leilighet. Takk for innspill til hva jeg bør gjøre. Det setter jeg faktisk uendelig stor pris på. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

@GiaMahan og du betaler hvor mye for å bo i det der? Høres ut som utleieren din burde betale deg ... 

Hvis du føler du må oppgi en grunn for oppsigelsen, så bruk katta og allergien for det det er verdt. Du sier jo at du har fått forverring i pust og allergiplager, skyld på katta. Men kom deg ut, du kan ikke bo sånn. 

I Oslo ligger det ute masse leiligheter som er ledige allerede fra januar. Skjønner at du kanskje ikke har råd til å betale dobbelt, men da vet du hvertfall at det kommer til å ordne seg når kalenderen viser mars. Det finnes bosteder som er ledig på kort varsel. 

Du kan jo også sette inn en annonse på Finn selv, under "ønskes leid" kategorien. Vet at det er mange som får napp på den måten, ved at utleiere tar kontakt med folk de syns virker ålreite. 

Lenke til kommentar

Vasking med eddikløsning tar knekken på mugg og sopp, men det skal ikke tørke ut for mye heller. Lite ønskelig å få skylden for at fjølene reduseres til en flishaug, så lurt å bruke mye vann og ikke bare eddik. Morsom misforståelse med øretelefonene. Mine øretelefoner som er kjøpt på Clas Ohlson, har nå sagt "God Natt". Etter at høyre delen sluttet å virke først, sluttet den venstre delen å virke for ca ei uke siden. Kanskje det greieste er å ikke kjøpe nye, eller kan prøve med et enda eldre headset. Tror det fortsatt er en høyre eller venstre del som virker der. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (12 minutter siden):

Vasking med eddikløsning tar knekken på mugg og sopp, men det skal ikke tørke ut for mye heller. Lite ønskelig å få skylden for at fjølene reduseres til en flishaug, så lurt å bruke mye vann og ikke bare eddik. Morsom misforståelse med øretelefonene. Mine øretelefoner som er kjøpt på Clas Ohlson, har nå sagt "God Natt". Etter at høyre delen sluttet å virke først, sluttet den venstre delen å virke for ca ei uke siden. Kanskje det greieste er å ikke kjøpe nye, eller kan prøve med et enda eldre headset. Tror det fortsatt er en høyre eller venstre del som virker der. 

Hehe, ikke øretelefoner. Ørepropper. Sånne man bruker for å sove eller for å beskytte hørselen.  De som utvider seg når man stapper de i ørene.

Angående de høretelefonene dine som nå har sagt god natt. du burde rådføre deg med @Evil-Duck for dette er felt han har peiling på og kan gi deg gode tips til kjøp!

eddik og vann kan gjøre mye bra ja. Jeg har Klorin, og det finnes salmiakk (og ja lol jeg vet at man ikke skal blande Klorin og salmiakk) så muggen på baderomsflisene får jeg bort. Men jeg tror det blir vanskelig å få det vekk i treverket, det må vel byttes ut tror jeg for å få det ordentlig vekk?

Lenke til kommentar
:utakt skrev (27 minutter siden):

@GiaMahan og du betaler hvor mye for å bo i det der? Høres ut som utleieren din burde betale deg ... 

Hvis du føler du må oppgi en grunn for oppsigelsen, så bruk katta og allergien for det det er verdt. Du sier jo at du har fått forverring i pust og allergiplager, skyld på katta. Men kom deg ut, du kan ikke bo sånn. 

I Oslo ligger det ute masse leiligheter som er ledige allerede fra januar. Skjønner at du kanskje ikke har råd til å betale dobbelt, men da vet du hvertfall at det kommer til å ordne seg når kalenderen viser mars. Det finnes bosteder som er ledig på kort varsel. 

Du kan jo også sette inn en annonse på Finn selv, under "ønskes leid" kategorien. Vet at det er mange som får napp på den måten, ved at utleiere tar kontakt med folk de syns virker ålreite. 

Jepp. Betaler 6500 kr.

Lenke til kommentar

 

WeirdFace skrev (På 24.12.2021 den 20.35):

folk ved mat-bordet som grafser  oppi all maten med bare fingrene,  i steden for å det bestikket som faktisk ligger tilgjengelig sammen med maten. 

eller de bruker deres eget bestikk til å spise med fra deres egen tallerken, og så bruker de samme bestikk til å plukke med seg ting fra alle serveringsbollene eller what ever. 

Da burde du aldri besøke asiatiske land. Der bruker dem fingrene. Mer uhygenisk og motbydelig finner man ikke.

 

Asiatere er kanskje de mest uhygenske folkeslag. 

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (44 minutter siden):

Angående de høretelefonene dine som nå har sagt god natt. du burde rådføre deg med @Evil-Duck for dette er felt han har peiling på og kan gi deg gode tips til kjøp!

Ang. headset fikk jeg et tips selv forleden. Disse skal visstnok være vanvittig gode, og spesielt på støydemping.
https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi/hodetelefoner/200693/sony-tradlose-around-ear-hodetelefoner-wh-1000xm4-sort

Har tenkt å prøve dem selv om ikke lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, djgudleif said:

Facebook-gruppen "Vi som krever billigere strøm". Kakofoni med 500 000 medlemmer. Er mye flaut å lese der, uavhengig hva man mener om saken

Enig. Enda en gruppe som prøver å skape blest, men hvilken effekt har det utover å kommentere/slenge dritt om alt som har med saken å gjøre? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/28/2021 at 8:52 PM, GiaMahan said:

Hehe, ikke øretelefoner. Ørepropper. Sånne man bruker for å sove eller for å beskytte hørselen.  De som utvider seg når man stapper de i ørene.

Angående de høretelefonene dine som nå har sagt god natt. du burde rådføre deg med @Evil-Duck for dette er felt han har peiling på og kan gi deg gode tips til kjøp!

eddik og vann kan gjøre mye bra ja. Jeg har Klorin, og det finnes salmiakk (og ja lol jeg vet at man ikke skal blande Klorin og salmiakk) så muggen på baderomsflisene får jeg bort. Men jeg tror det blir vanskelig å få det vekk i treverket, det må vel byttes ut tror jeg for å få det ordentlig vekk?

Det enkleste for deg er helt klart å flytte, ikke noe å vente med. Ang. å oppgi årsak (som man ikke trenger) er det ikke verre enn at man ønsker sitt eget. Det er ikke noe problem.

Det blir sjelden bedre av å bo i en boligmasse som er såpass angrepet av mugg som du beskriver.  jo før du leverer oppsigelse jo bedre.

Ellers kan du oppfordre eier til å ta kontakt med Polygon som har ekspertise på dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 timer siden):

Det enkleste for deg er helt klart å flytte, ikke noe å vente med. Ang. å oppgi årsak (som man ikke trenger) er det ikke verre enn at man ønsker sitt eget. Det er ikke noe problem.

Det blir sjelden bedre av å bo i en boligmasse som er såpass angrepet av mugg som du beskriver.  jo før du leverer oppsigelse jo bedre.

Ellers kan du oppfordre eier til å ta kontakt med Polygon som har ekspertise på dette.

Hun har ikke råd til dette å bestille Polygon og lignende. Hun som eier og er min nåværende roomie har arvet denne leiligheten for 13 år siden, har fellesutgifter men det er ikke mye i mnd.   Dette er person med typiske "Luksusfellen" problemer, hun har  mistet jobben men ikke noe problem med å bruke en tusenlapp på en kveld på mat og drikke eller tre tusen på en kjole. For noen år siden ble ventilasjonen over stekeovnen ødelagt og en brannmann tok ned ventilasjonen som holdt på å ta fyr. Dette har hun ikke fikset enda.  Veggene er flere steder angrepet av mugg som nevnt, og det i både treverk og vaskbare flater. I går fikk jeg i hvertfall skrubbet bort det i dusjen. Det er hull i gulvet også, utenfor soveromsdøren og som heller ikke blir gjort noe med fordi, "ikke penger".

Uansett, jeg sa faktisk opp igår, og jeg føler meg så mye lettere. Jeg velger å ta risikoen med å ikke ha noe å gå til akkurat nå, og satse på at det ordner seg med bolig om 3 mnd, fremfor for å bo slik. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...