Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Zork skrev (14 timer siden):

Og om de liker smaken, så er det vel det?

100 mrd fluer syns bæsj smaker OK. Det er helt OK det også. Harer spiser sin egen møkk. 😆
Nå er ikke vi harer eller fluer, men smak er forskjellig.

Min kollega sier hun har vent seg til "snusen", og innrømmer at hun har smakt bedre (snus).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Smell fra fyrverkeri var moro da jeg var barn. Nå syns jeg det er gammeldags.

En kraftig laser eller fem, evt sammen med mange små droner kan lage flotte show helt uten smell, røyk, søppel, hyl, branner, skader på øyne, kropp eller klær. Gjenbrukes et utall ganger og rommes i 1 kbm kasse.

https://www.youtube.com/watch?v=tFeZ4l6cxnA

https://www.youtube.com/watch?v=44KvHwRHb3A

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
D0vendyret skrev (2 timer siden):

Så da er det altså ok

Når man skal ha kjøttdeigen til kjøttsaus, da koker man den lenge så den blir kittaktig og helt brutt ned. Det er OK. 

Lenke til kommentar
On 12/31/2021 at 11:01 PM, plankeby said:

En paralell til at jeg i dag så en brenne av solid sum på fyrverkeri, der familien klager på dårlig råd.

Prioritering og prioritering.... 

Man kan i liten grad forvente at folk som har dårlig råd plutselig skal endre adferd til det bedre. Med mindre det skyldes helseproblemer er dårlig råd resultatet av tidligere tanker og handlinger. I motsetning til sosialister som mener det er urettferdig at enkelte gjør det bedre,  spiller det en rolle om man skaper verdi i utgangspunktet og om man investerer denne verdien i passive inntektskilder i stedet for å bruke alt på forbruk.
 

Quote

"Pay yourself first" is a personal finance strategy of increased and consistent savings and investment while also promoting frugality. The goal is to make sure that enough income is first saved or invested before monthly expenses or discretionary purchases are made.

På den annen side er det lite konstruktivt å klage på dårlig råd hvis det er noe man har valgt selv gjennom kontinuerlig å gjøre dårlige valg eller bruke mye tid og penger på slikt som ikke gir noe verdi å måle når man summerer opp etter endt år.

Jeg husker ikke sist jeg kjøpte fyrverkeri men det er mer enn 20 år siden. Fellesfyrverkeriet er mye bedre enn hva folk kan få til med selvkjøpt fyrverkeri. Slik jeg ser det er det bortkastet tid, penger og unødvendig risko for liv og helse ved å holde på med eget fyrverkeri.

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (7 timer siden):

Man kan i liten grad forvente at folk som har dårlig råd plutselig skal endre adferd til det bedre. Med mindre det skyldes helseproblemer er dårlig råd resultatet av tidligere tanker og handlinger. 

Tja. Er ikke det en sterk nedvurdering? 

Det jeg misliker mest er de som klager på dårlig råd og samtidig misbruker de kr man har. 

Endret av plankeby
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dart skrev (23 timer siden):

Når man skal ha kjøttdeigen til kjøttsaus, da koker man den lenge så den blir kittaktig og helt brutt ned. Det er OK. 

Tror ikke at noen mesterkokk på TV vil lage tacos med kjøttdeig uansett? En som Arne Brimi vil heller bruke skikkelig, ubearbeidet kjøtt. Men hvis noen kan vise et klipp av en mesterkokk som bruker kjøttdeig, skal jeg ete det i meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dragen skrev (2 timer siden):

Hvordan tror du man lager kjøttdeig?

 

Mechablast skrev (2 timer siden):

Hvordan få til kjøttdeig om den ikke først blir kvernet til det?

Jeg mente de pakkene en kjøper i butikken hvor kjøttdeigen er kvernet i sånne tynne ledninger.
Må uansett pakkes sammen, så da kan en likeså kjøpe de i sånn pølseform, som tar mindre plast, og mindre plass.

Lenke til kommentar
Sitat

 

– I forbindelse med bortføringen av en person i Tolga natt til søndag, så er savnede kommet til rette, melder politiet i Innlandet på Twitter rundt midnatt natt til mandag.

Den savnede 20-åringen kom til rette søndag kveld.

– I løpet av søndagskvelden kom den savnede personen til rette og vil har kontroll på han, forteller operasjonsleder ved Innlandet politidistrikt til NRK

 

Alle 3 setningene står i artikkelen på denne måten. (minus fet som jeg tilførte.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Budeia skrev (18 timer siden):

Tror ikke at noen mesterkokk på TV vil lage tacos med kjøttdeig uansett? En som Arne Brimi vil heller bruke skikkelig, ubearbeidet kjøtt. Men hvis noen kan vise et klipp av en mesterkokk som bruker kjøttdeig, skal jeg ete det i meg. 

Jeg jan huske noen bruke "pulled" kjøtt, dvs grovtrevlet, brunet og kokt så lenge at det kan lages møre lange strimler med en gaffel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Mechablast skrev (6 timer siden):

Hvordan få til kjøttdeig om den ikke først blir kvernet til det?

Kjøttdeig må kvernes, men kjøtt kan skrapes, strimles som pulled og skjæres i løvtynne skiver for å få det lettspist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...