Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

plankeby skrev (På 2.1.2022 den 10.19):

Det jeg misliker mest er de som klager på dårlig råd og samtidig misbruker de kr man har. 

Så enig. Høres ut som hun jeg bor med nå, som også eier leiligheten vi bor i. Hun har ikke huslån pga arv, og betaler kun for strøm og felleskostnader. 

Hun tar ikke ansvar økonomisk. For henne er null problemer å bruke penger hun ikke har på ting som ikke er nødvendige, men samtidig har hun heller "ikke råd" til å fikse opp store mangler med leiligheten som hun arvet for 13 år siden. Enkelte skader bør man fikse opp i før problemene blir større og mer omfattende å gjøre noe med, samt fikse det for sin egen helse. Nå har hun appåtil mistet jobben men fortsatt har hun penger til å bruke på ting? Bare ikke "kjedelige" ting å bruke penger på, åpenbart.

Ser frem til oppsigelsestiden går ut og jeg slipper å forholde meg til den økonomiske sutringen hennes. Jeg holder har lyst til å kommentere at jeg synes at det ikke er synd på henne, men jeg holder kjeft for husfredens skyld. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.nrk.no/rogaland/sendte-fyrverkeri-pa-politibil_-_-total-mangel-pa-respekt-1.15793622

Sitat

Sendte fyrverkeri midt i folkemengden

Også ved Vålandstårnet i Stavanger utløste tilskuere fyrverkeri mot folkemengden og politi i forkant av en organisert fellesoppskytning. Her hadde over 6000 mennesker samlet seg for å se det kommunale fyrverkeriet.

Artikkelen beskriver noen hendelser. Og enda flere grunner til at fyrverkeri burde være ulovlig å sende opp uten lisens.
Og samle over 6000 mennesker ett sted under en faktisk pandemi er bare respektløst ovenfor alle de som faktisk har dødd av covid-19. Så tydeligvis lov for kommunene å samle en hel haug av mennesker på nyttårsaften, uten en eneste konsekvens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irriterende ting Myst gjør eksempel #94: Bestille skrivebord fra nettet og ikke tenke på levering. Naturligvis blir den håndtert av PostNord og leveres en eller annen gang på kvelden på en adresse jeg ikke bor på enda. Var vel optimistisk og tenkte at bedriften hadde hjemlevering på dagstid. Selvsagt har PN kun faste tider og ingenting kan gjøres unntatt gi tilleggsinfo, og må nå tilpasse dagen og kvelden for å motta pakken. Ligger i min typiske natur å skape ekstraarbeid for meg selv. Sukk.

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (7 timer siden):

Skulle tro det var logisk for alle at positive tester bare bekrefter smitten personen allerede har.

Det eneste som skjer er at landet stenges ned.

Svært få av de smittede som vil gjøre noe forskjellig, bortsett fra at de slipper å jobbe, eller får hjemmekontor.
Det er uvanlig mye folk på butikkene på dagtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som ikke skjønner at hele grunnen til at vi ikke har så store koronaproblemer her i landet er testing og tiltak og tror alt hadde gått like greit om vi ikke gjorde noe.

Smått absurd at det å ha en vellykket koronastrategi i seg selv blir et problem fordi enkelte ikke skjønner at det er suksessen som gjør at det (for dem) virker som et lite problem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, Dubious said:

Det eneste som skjer er at landet stenges ned.

Svært få av de smittede som vil gjøre noe forskjellig, bortsett fra at de slipper å jobbe, eller får hjemmekontor.
Det er uvanlig mye folk på butikkene på dagtid.

Bedre at folk hadde vært der de skal en å lage kork nede på kjøpesenteret. Nødvendige butikker er flyttet fra egne lokaler til kjøpesenteret og der kan man nesten ikke ferdes. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...