Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (Akkurat nå):

Det du sier er at "hjernekirurgi er nødvendig" men utelater det viktigste - når det er nødvendig. Og det har vi jo allerede også avklart.

Nei, jeg har ikke skrevet noe om hjernekirurgi.  Men nå setter jeg en strek for videre diskusjon med deg her. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny ting som irriterer, plattingen og tilhørende trapp på utsiden.

Disse tror jeg må være bygget med ekte norsk, edelt djevel-tre. Ondt helt inn til kvisten.

Hvorfor : Jo fordi det er ingenting som er så glatt og vondt i rygg/halebein som når føttern forsvinner og baken plantes rett ned i is-svullene i trappa.

Det er ingenting som sitter så hardt fast som is-svullene (glatt oppå og sitter som sveist fast i treverket under).

Det er ingenting som er mer høylytt og lager mer bråk i nabolaget som når en forsøker å hugge vekk isen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har de bestemt at vi skal bruke koronapass i Trondheim. Men hvor skal man bruke det? Alt er jo nedstengt. Hvorfor har ikke regjeringen gjort et unntak for nasjonale tiltak i Trondheim ettersom vi har vedtatt en slik løsning? Og hvis de skal det, hvorfor tar det lenger enn 24 timer å få ut fingern? Dette er absurd.

Endret av djgudleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg, er at man skal bruke stillingsdatabaser for å lete etter ledige stillinger (som for eksempel Nav.no) så kommer det opp irrelevante treff. De irrelevante treffene oppstår nok hvor søkeordet mitt (yrket mitt) blir nevnt i annonsetekst (logisk nok da de fleste av oss i helsevesenet jobber tverrfaglig med en rekke yrkesgrupper), men da kommer det opp andre stillingsutlyser for andre yrkesgrupper i helsevesenet selv om jeg kun søker på min eget yrke. Jeg skulle ønske det gikk an å kun få opp treff på tittel. For da blir treffene stort sett så relevante som jeg trenger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
_Vegard skrev (På 17.12.2021 den 23.00):

Jeg hadde annonse ute på finn der jeg ønsket å kjøpe et kabinett, en person sender melding om alt han har gjort osv osv og når jeg spør hva han tenker om pris så hører jeg aldri igjen. Hvorfor sende meg melding?! 

Er faktisk mange troll på finn.no. Rapporter brukeren for trolling. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg sitter med en gammel spillkonsoll og opplevde plutselig at kontrollerne hadde veldig forsinkelse. Det ble helt umulig å spille noe som helst når det gikk et halvt sekund fra da jeg trykket på knappen og til figuren på skjermen beveget seg. Jeg tok kontakt med support og forklarte problemet, de sendte meg noen forslag og en programvareoppdatering. Så har jeg brukt en del tid på å lese, installere, fikle og styre. Hjelper ikke. 

Men så. Plutselig går det opp et lys. Jeg har ny tv. Har jeg ikke hørt noe om "gaming mode" som er på nye tv'er...? 

Ganske riktig. To knepp på fjernkontrollen for å bytte bildeinnstillinger, og vips. Problemet løst. 

Jeg følte meg plutselig akkurat så gammel som jeg er... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Betale flyktninger og økonomiske migranter - uten beskyttelsesbehov, uten arbeidslyst, uten lyst til integrering, uten lyst til å lære svensk og/ eller uten lyst til å følge svenske lover - 400 000 SEK for å dra hjem og ikke komme tilbake. Det er ganske godt betalt. 

Vi vet med sikkerhet at å sende penger med dem hjem slik vil ikke gi noen annen effekt på sikt enn at prisene lokalt stiger kraftig i det området de velger å dra tilm pluss at korrupsjon og kriminalitet stiger. Ellers så er jeg generelt irritert over at svenskene vil starte noe slikt eller så er jeg fornøyd over at den nye regjeringen Støre ikke har foreslått noe sånt. De 40 000 kr som nå gis fører allerede til prisøkninger lokalt der de ender. Det samme gjør pengene som flyktninger og innvandrere kontinuerlig sender hjem fra vertslandet. Også de små lommepengene de får i mottakene blir sendt hjem. I den byen der Norge hentet sine pakistanere i tusenvis siden 1970, der er prisene blitt så høye at de fattige må flytte for å finne steder der f eks maten ikke er så dyr. Det pågår enda. Dessuten vokser de lokale pensjonsfondene og pakistanske staten krever 7% skatt på alt av penger som investeres der fra utlandet, samt at de krever skatt for at folk skal få ha "hurtigvisum" og slippe å søke visa hver gang det skal på ferie hjem. Norge er en koloni for Pakistan. Og sikkert mange andre. Henter penger hos verten og sender hjem til kolonisten.

Faksimile fra Aftonbladet i dag. Oversatt av Google fra broderspråket 🙂
 

Spoiler

1506567556_400tusenfrdefordrahjemogikkekommetilbake.thumb.png.27956b90392c8d6c8be014f968da7ebf.png

 

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Skogslik skrev (4 timer siden):

Skulle ordne den ene presangen jeg må ordne til jul ( Resten får jeg andre til og ordne for meg)
Snudde på parkerinsplassen, stappa med bil og folk over alt.
Nei takk, rett hjem.

Har heldigvis en flakse vin jeg vant rundt juletider i fjor som jeg kan gi.

 

Pass på slik at vinen ikke flyr bort da, siden den flakser. 😛

Men skjønner deg, slitsomt med for mye folk.

Ny irritasjon: får ikke sove fordi jeg klør. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Etikk og moral som ikke lengre finnes hos Elkjøp. 

Å få en eldre pensjonist, som viser til dårlig råd, og få henne til å kjøpe en PC til 10.000 kr. Kun for å bruke nettbank til regninger. Fy fa..n! 

Nabo ringte på hos meg for å finne ut av WiFi kode og logge seg på nettet. Da sa personen "vet du hva maskinen Kostet", jeg sa 5000-6000 tusen.

Så kom svaret....

____________________________________

Jeg jobbet før i en butikk som meldte seg ut av stor skjede, ingen ansatte der orket lengre å lyve så mye til kunden. Ansatte ville selge etter kundens behov og ønsker. Det var ikke forenelig med kjedens policy. Butikken gjør det bra på egne bein. 

Endret av plankeby
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (13 minutter siden):

Etikk og moral som ikke lengre finnes hos Elkjøp. 

Å få en eldre pensjonist, som viser til dårlig råd, og få henne til å kjøpe en PC til 10.000 kr. Kun for å bruke nettbank til regninger. 

Fy fa..n

Jeg jobbet før i en butikk som meldte seg ut av stor skjede, ingen ansatte der orket lengre å lyve så mye til kunden. Ansatte ville selge etter kundens behov og ønsker. Det var ikke forenelig med kjedens policy. 

Ja sånn fungerer det.
Har sluttet helt å gå direkte i en butikk å spørre om råd om noenting. Mye bedre å finner det ut selv på nettet. Det må også de eldre lære seg, eller spørre noen yngre i familen om råd.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...