Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Dart skrev (21 minutter siden):

Ene liten feil der er at du bruker   polèrgarn,   IKKE pussegarn - som kan ha partikler av sand eller glass i seg.

 

Bruker ingen a delene. Har ikke polert bilene på 16 år, og de har aldri sett bedre ut. Så et program på TV en gang, der eksperter forklarte hvor bortkastet det er. Skal det ha noe for seg, må det gjøres helt profesjonelt i sterilt lokale med spesielle maskiner. Hvis ikke, var det mye bedre la vær. Og det fant jeg fort ut det var, pluss at man sparer masse unøvendig arbeid. 
Bruker Biltema vokssjampo, og aldri hatt blankere lakk som har holdt lengre.
Men dette er bare min erfaring da, andre får gjøre opp sin mening. 🙂
Samme med understellsbehandling med tektyl eller lignende. Bare bortkastet, og større fare for at det blir verre. Det virker som en svamp som trekker inn fuktighet, som blir liggende igjen i sprekker og sånt innenfor. Har samme erfaring der, ruster klart mindre under bilen uten. Og så mange tusenlapper spart. En type voksbehandling skal være brukende, men har aldri prøvd det.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Delvis skrev (4 minutter siden):

Bruker ingen av delene. 

Pussegarnet er ikke bra - det lager faktisk unødige riper som syns godt. Kvaliteten er ujevn og ikke beregnet på lakk, men på å tørke olje og fett fra metall ved grisete arbeid.

De fleste biler holder seg godt med billigste maskinvask. Og liker man litt blankere bil, så er skyllevoks både fort og lett. Det holder noen uker og bilen blir lettere å vaske. Så er det noen biler som er utsatt for store mengder salt og sand, de blir matte og triste, og ruster vesentlig fortere enn andre. 

Lenke til kommentar

Frykten som mediene skaper angående strømmen. Er som å sammenligne covid19. 

"Flere tusen kr mer i strømregning" 

Javel? De siste mnd har det økt med 500+ kr mer og vi er 6 personer. Ingen endringer på dusje/oppvask/vask av klær/matlaging.

 

Eneste er lyset i huset. Vi slukker nå alt av lys på stuen.

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
Laffe skrev (2 timer siden):

Frykten som mediene skaper angående strømmen. Er som å sammenligne covid19. 

"Flere tusen kr mer i strømregning" 

Javel? De siste mnd har det økt med 500+ kr mer og vi er 6 personer. Ingen endringer på dusje/oppvask/vask av klær/matlaging.

 

Eneste er lyset i huset. Vi slukker nå alt av lys på stuen.

Da anbefaller jeg å ringe litt rundt å informere de som sliter med å ha råd til å betale.
Leste akkurat om ei som måtte kvitte seg med hunden sin for å kutte kostnadene, hun blir sikkert glad for å høre at hun har råd til å ha hund alikevel, og samtidig kan droppe å fyre med ved :)

Drivhus fikk 3 millioner dyrere strømregning, ser for meg at de blir glade når de får høre at det ikke er dyrere alikevel. https://www.nrk.no/osloogviken/stromregninga-til-gartner-ble-3-millioner-dyrere-_-ma-kaste-flere-tusen-julestjerner-1.15753525

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
aklla skrev (31 minutter siden):

Da anbefaller jeg å ringe litt rundt å informere de som sliter med å ha råd til å betale.
Leste akkurat om ei som måtte kvitte seg med hunden sin for å kutte kostnadene, hun blir sikkert glad for å høre at hun har råd til å ha hund alikevel, og samtidig kan droppe å fyre med ved :)

Drivhus fikk 3 millioner dyrere strømregning, ser for meg at de blir glade når de får høre at det ikke er dyrere alikevel. https://www.nrk.no/osloogviken/stromregninga-til-gartner-ble-3-millioner-dyrere-_-ma-kaste-flere-tusen-julestjerner-1.15753525

Nå lyver du, aklla. Såklart ingen trenger å kvitte seg med bikkja, og det er jo ikke noen gartnere som har fått høyere strømregning, for Laffe har jo ikke fått noe spesielt høyere regning. Og det som ikke skjer med Laffe, skjer ikke med noen andre. Det må du jo skjønne. Alt handler jo om Laffe.

Laffe har ikke Parkinson's heller, så da kan vi jo bare frigjøre all pengestøtte der også. Ikke noe poeng å betale for å bekjempe en sykdom som ikke eksisterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne hatt et drivhus å føre overskuddsvarmen min inn i.

22 hours ago, Laffe said:

Frykten som mediene skaper angående strømmen. Er som å sammenligne covid19. 

"Flere tusen kr mer i strømregning" 

Javel? De siste mnd har det økt med 500+ kr mer og vi er 6 personer. Ingen endringer på dusje/oppvask/vask av klær/matlaging.

 

Eneste er lyset i huset. Vi slukker nå alt av lys på stuen.

Det er vel ikke en helt triviell kostnad på steder med 3-4-5 kr per kWh + nettleie og andre kostnader. Jeg tror det høyeste som har vært her er ca 3 kr og det bare en dag eller to. Jeg kan takle inntil 15kr kWh per inkludert nettleie før jeg må stenge ned. Jeg tenker at 9 av 10 får en viss følelse av ubehag hvis det blir 2-300 kr per dag i elkostnader per dag for varme og vanlige gjøremål. Dette skjer allerede ved en spottpris på 4kr.

Myndighetene kunne ha satt terskelen for kompensasjon lavere slik at det gav en bedre effekt. Det er fremdeles kostbart for de mange.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (15 timer siden):

I Midt-Norge  er prisen 68 øre for tiden. Sorry, det er 2 øre for lavt til å få kompensasjon.

Uansett skal vel alle få kompensasjon kun for det som overstiger denne grensen.

Dette minner om folk som klaget på at mva skulle innføres på elbiler for prisen over 600k. "Da vil jo alle kjøpe en bil til 599". 

Lenke til kommentar

Da gir det mening. Jeg ble like dum som artikkelen jeg leste. Der stod det at man skulle få halvparten av kostnadene dekt.

Da er jeg tosk i dag.

Ikke rart at folk synes det er en dårlig ordning da. Da har staten større edge enn huset har i Blackjack. Hvis spotprisen når 5 kroner sitter man igjen med 2,15 kr + 0,70 i bunnen. Da vil folk fremdeles slite. Så kan de vel si at de som sliter mest har penger gjennom bostøtten i tillegg, men det vil ikke monne.

I dag må søringene betale 1,20 + nettleie og  omkostninger  i stedet for 1,71. Da er de som har lite penger like langt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...