Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Barns liv er kun verdt 10 millioner, og de laget fartshumper på E6!!
Kun for å spare latterlige 10 millioner....
Nå må de garantert bruke 40 millioner på å lage undergang når det skjer en ulykke, som kommer til å skje.
Bare se på Klett, de droppet toplanskryss fordi det blir ikke kø her...

https://www.nrk.no/nordland/ma-krysse-veien-til-skolen-nar-statens-vegvesen-kutter-undergang-pa-e6-i-ballangen-1.15458011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nstin skrev (6 timer siden):

Det er også litt av problemet. Altfor mange er konfliktsky.

Ja spesielt når det er kvinner. Det var en jentunge med en mor, pluss at det satt 2 andre kvinner der som virker sårbare.
Da får jeg det bare ikke til.
Hadde det vært far og son og de andre var mannfolk, hadde jeg kanskje sagt noe.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (Akkurat nå):

Ja spesielt når det er kvinner. Det var en jentunge med en mor, pluss at det satt 2 andre kvinner der som virker sårbare.
Da får jeg det bare ikke til.
Hadde det vært far og son og de andre var mannfolk, hadde jeg kanskje sagt noe.

Kvinner er ikke mer sårbare enn menn. Men jeg kan forstå at du føler det sånn, selv om jeg er ekstremt uenig og selv ville ha sagt fra høyt og tydelig.

Lenke til kommentar

Ja, poenget var ikke et stikk mot engelsk spesifikt. Mer at språk forandrer seg og det kommer det alltid til å gjøre. Så lenge budskapet kommer frem er det hovedpoenget. Jeg finner ofte mangler i det norske språk som jeg kan rette med engelsk, eller motsatt. Men når jeg snakker engelsk med noen kan de som regel ikke norsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Store datamaskiner (ref. fysisk mål på kabinett) - typisk for bedriftsmarkedet rundt 2012'ish. Romslige og luftige, ved løft må man få godt grep for å ikke miste.

Tenker at her er det god plass til å stappe inn et antall harddisker for å lage nettverkserver hjemme. Men nei, åpner kabinettet og finner 2 stykk spesialtilpassede skuffer for 3,5' disker - enkelt å ta ut og dytte på plass. Og så er det laget på en sånn måte at ombygging ikke synes mulig pga diverse ledninger/kanaler som er plassert midt i det luftige området - dvs. mye rare løsninger.

Heldigvis ikke betalt noe for dette da det skulle i søpla uansett :p

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Roger Roger said:

Jonas Gahr Støre.

AP generelt. Den båten var forsåvidt allerede seilt for meg da de, sammen med Høyre, gikk inn for DLD - en så grov overtredelse av personvern at det var EU (av alle) som måtte stoppe dem fra å kjøre det gjennom.

Men, om det hadde fantes snev av håp for AP å få min stemme, så hadde den definitivt dødd i dag. Å gå imot rusreformen nå er ren ondskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Zork said:

Men, om det hadde fantes snev av håp for AP å få min stemme, så hadde den definitivt dødd i dag. Å gå imot rusreformen nå er ren ondskap.

De som ruser seg har som alle andre i samfunnet ansvar for egne valg og handlinger, det er ingenting ondskapsfullt i å forby rusmidler.

Da er det straks verre at det innføres moms på kiropraktorbehandling, noe som går utover folk som i utgangspunktet har dårlig råd som nå må betale mer for behandling. I mange tilfeller kan det være nødvendig med behandlinger over tid for å kunne fungere / komme seg ut i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
geir__hk skrev (28 minutter siden):

De som ruser seg har som alle andre i samfunnet ansvar for egne valg og handlinger, det er ingenting ondskapsfullt i å forby rusmidler.

 

Ja, det har de. På lik linje med de som ruser seg på alkohol. Vel, det er i hvertfall ondskapsfullt å straffe mennesker som velger et alternativt, ofte tryggere rusmiddel enn alkohol. Enten de er rusavhengige eller rekreasjonelle brukere.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
51 minutes ago, geir__hk said:

et er ingenting ondskapsfullt i å forby rusmidler.

Vet ikke helt hva du argumenterer for her? Rusmidler er altså ikke forbudt og APs avgjørelse i dag har ingenting med det å gjøre. Du kan fritt gå på polet og enhver daglivarebutikk og kjøpe rusmidler både i form av alkohol, snus og tobakk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, SirOwen™ said:

Irriterer meg grenseløst over at scrolling nedover en side bråstopper på annonser :wallbash:

Dette

Spesielt på nettsider der man har annonser så store at de dekker hele bildet på telefonen. Da må man jobbe for å prøve å finne en liten flekk som ikke er annonse slik at man kommer seg videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...