Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Skurupu said:

 

 

Er da ingen her som har sagt eller påstått noe som helst i nærheten av dette. Klassisk stråmannargumentasjon.

Les igjen før du begynner å syte om stråmenn.

 

24 minutes ago, Tåkefyrste said:

Hvor er BLM når unger blir drept av kriminelle i chicago? Betyr ikke livene deres noe?

 

17 minutes ago, Danielzu said:

De er lagt i grus av snuten pga hudfargen deres.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du ute i media og fordømmer all vold som blir begått? Og hvis ikke, betyr det da at du driter i den volden som begås som du ikke kommenterer på? Eller ville du bli foretrukket å bli spurt om noe spesifikt og ta stilling til det, enn å stå til rette for noe du kanskje ikke er klar over engang?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, Larzen_91 said:

Er du ute i media og fordømmer all vold som blir begått? Og hvis ikke, betyr det da at du driter i den volden som begås som du ikke kommenterer på? Eller ville du bli foretrukket å bli spurt om noe spesifikt og ta stilling til det, enn å stå til rette for noe du kanskje ikke er klar over engang?

Jeg hadde foretrukket at media fokuserte på det som virkelig er samfunnsproblem i USA, og det er svart mot svart vold. 

Sier ikke at politiet er problemfritt, men sett oppmot førstnevnte så er det bare en dråpe i havet. Så da irriterer denne prioriteringen meg noe grenseløst. Spesielt når små barn blir drept, det er noe av det verste jeg leser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat lest journalen min fra BUP i barndommen.

Jeg har visstnok hatt en bestevenn med navn Frank. Eneste Frank jeg kjenner er 8 år eldre enn meg, og var naboen min i barndommen. Jeg var visst redd for en plakat på skolen (wtf), engstelig for maskinene i sløydrommet (jeg var den eneste som turte å bruke de).

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (2 minutter siden):

Kjøpte en lommebok på dx.com for 70 kroner for 7-8 år siden, av kuskinn. Fungerer helt utmerket, ikke løsnet en søm. Har brukt den mye, og hatt den mye i lomme i dongeribukse gjennom årene. Trenger ikke koste flesk for å være bra.

Jeg må ha en som er støvtett, og helst vanntett, og solid

Har en av stål som jeg kjøpte på ebay som er trykket sammen så den er trasig å åpne.
Nokså støvtett, men ikke vanntett.

Alle mine lommebøker fra Ebay har blitt knust.

 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (På 21.4.2021 den 0.12):

Det har alltid skjedd, og vil nok alltid skje. Det vil være ungdommer som kappkjører, osv.

Ja? Når de har lokaler i nøyaktig samme tre byer i dag, blir vel dette bare en navneforandring. Tingrettene vil gå over til å hete "rettssteder"? Eller "Sør-Rogaland tingrett avd. Egersund". 

Klar over det, men nå skrev jeg om folk som har fått fratatt lappen noen timer etter at dem har motatt førerkortet sitt. Slike folk synes jeg ikke synd på. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (På 21.4.2021 den 0.12):

Det har alltid skjedd, og vil nok alltid skje. Det vil være ungdommer som kappkjører, osv.

Ja? Når de har lokaler i nøyaktig samme tre byer i dag, blir vel dette bare en navneforandring. Tingrettene vil gå over til å hete "rettssteder"? Eller "Sør-Rogaland tingrett avd. Egersund". 

Om jeg husker rett er dette og de andre sammenslåingene egentlig et forsøk på effektivisering ved å samle administrasjon ved en lokasjon. 

Lenke til kommentar
Laffe skrev (9 timer siden):

Klar over det, men nå skrev jeg om folk som har fått fratatt lappen noen timer etter at dem har motatt førerkortet sitt. Slike folk synes jeg ikke synd på. 

Jeg synes heller ikke synd på de, men det er heller ikke noe å være spesielt overrasket over. Det er jo nettopp de unge og uerfarne som er ville i trafikken.

Lenke til kommentar

Koronastengt barnehage regnes ikke som ferie for barna, så selv om man har tyna både arbeidsgiver og familie et helt år kreves det ekstra ferie i sommer utover det som er vanlig. Det er jo helt håpløst å være aleneforelder i jobb når reglene er så fjerne fra å være forenlige med å kunne ha en hverdag som fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...