Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GiaMahan skrev (13 timer siden):

Sånn egentlig, på en måte, ikke sant? 

Vi må jo kanskje på en måte bare gønne på liksom, i forhold til de tingene og greiene som skal skje. Vet ikke, men jeg vil jo iallefall bare prøve å se, så får det gå som det går, må jo på en måte bare innrette seg etter forholdene i forhold til forutsetningene, sant?

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar
Sarcoex - Gnålern skrev (3 timer siden):

Så "rover" betyr tydeligvis "vandrer" eller noe sånt?

Ikke godt å vite alt. Kjente til den sangen fordi musikklæreren heller ville lære bort engelske sanger som "Oh my darling Clementine", enn sangene til landsfader Ivar Aasen. 

Rover kan bety ulike ting, bl.a vandringsmann. Og er til og med beslektet med "røver". En landeveisrøver trodde jeg var en som stjal, men det kan visst være en som bare går langs landeveien. https://en.wiktionary.org/wiki/rover

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har bestilt 1 pakke fra utlandet

I postappen så står det 2 kolli/pakker, hvor den ene krever dokumentasjon for tollbehandling
Vurderer å ringe de i morgen, da de i 2021, ennå ikke har klart å lage en e-post adresse en kan kontakte de på.

Har ikke lyst å betale moms og gebyr på 2 pakker, så sender ikke dokumentasjon på hele sendingen
Ser ut som at den ene pakker er sendt videre

Lenke til kommentar

Alle nyhetssidene som skriver om disse harde tidene for utleiehaiene. For en krise at noen som eier en bygård midt i et betraktet område bare får leid ut 40 av 50 hybler. Helt forferdelig at de ikke får tømt 50 studenters stipend i måneden, å nei så forferdelig! Syns så synd i dem jeg altså, de burde få tapt inntekt dekket av staten eller ved kronerulling as.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NAVer skrev (12 timer siden):

Alle nyhetssidene som skriver om disse harde tidene for utleiehaiene. For en krise at noen som eier en bygård midt i et betraktet område bare får leid ut 40 av 50 hybler. Helt forferdelig at de ikke får tømt 50 studenters stipend i måneden, å nei så forferdelig! Syns så synd i dem jeg altså, de burde få tapt inntekt dekket av staten eller ved kronerulling as.

De som jeg opplever har sutret mest er vel de som "hater" utleiere og nesten skulle ønske å forby utleie, og mener at det burde være forbudt å la leiligheter stå tomme.

Dette er passe spesielt når det er en fare for at Oslo kommune er noen av de verste til å la leiligheter stå tomme:
https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/QodAlW/flere-hundre-kommunale-leiligheter-i-oslo-staar-tomme

Nå er det kanskje naturlig at kommunale leiligheter står litt mer tomme enn hos andre kommersielle, grunnet hvem man leilier ut slike leiligheter til.
Men man skal likevel være ganske forsiktig med å stemple private utleiere som "haier" og "slemme".

Så DET irriterer meg...

(Har ellers null sympati for utleierne. Dette er en risiko man tar når man leier ut.)

Lenke til kommentar

Folk som ikke klarer å tenke forbi sin egen nese.

"Er det verdt å reparere den bilen da? Du kan jo ta bussen eller gå." Nei, men alternativet er å sulte ihjel fordi det ikke går buss hvor jeg bor, og å gå nesten 2 km hjem i motbakke på 10+% stigningsgrad er lite aktuelt med min rygg. Bare fordi du bor i sentrum betyr ikke at alle andre gjør det også.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Skurupu skrev (13 timer siden):

Samme her. Jeg sitter veldig ofte å tenker så mye på hvordan de filmet de forskjellige scenene, alt det som skjer bak kameraet, at jeg helt glemmer å faktisk følge med på handlingen.

Samme, spesielt om det er en dårlig film. Alltid når det er bilscener f.eks så prøver jeg å se om det er greenscreen, stuntmenn, animert etc. I westernfilmer ser jeg etter om det er en hollywoodlandsby med greenscreen, eller om det er ute i bushen. Noe det sannsynligvis nesten aldri er. For ikke å snakke om slåssescener, skyting, eksplosjoner og slikt. Tenker intenst på om det kunne gått på ekte eller ikke, og vingler mellom å bli overbevist og ikke. Det er en grunn til at jeg ofte tyr til youtube i stedet for en film om lysten sniker seg på😄 men som sagt, er filmen bra så har slike ting ikke noe å si.

Lenke til kommentar

Jeg takler ikke overdrevne actionscener. Noe av det verste som er laget er når de flyr helikopter i tunnel på mission impossible.

Scenen i dette klippet er bortimot maks av hva som er mulig å få til med helikopter og stuntet ble fløyet av det som på den tiden var en av verdens beste helikopterpiloter.

MI er overdrevet møkk.

Det går an å fly under ei lita bro, men faen meg ikke i en tunnel.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 timer siden):

Jeg takler ikke overdrevne actionscener. Noe av det verste som er laget er når de flyr helikopter i tunnel på mission impossible.

Scenen i dette klippet er bortimot maks av hva som er mulig å få til med helikopter og stuntet ble fløyet av det som på den tiden var en av verdens beste helikopterpiloter.

MI er overdrevet møkk.

Det går an å fly under ei lita bro, men faen meg ikke i en tunnel.

https://www.flightglobal.com/video-brazilian-helicopter-pilot-completes-mission-impossible-style-tunnel-interior-flight/70544.article

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...