Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Kris85 skrev (6 timer siden):

Folk som glor!

Jeg tok med en termos med noe varmt, en kopp og et sitteunderlag. Satte meg et stykke utenfor en sånn passe populær tursti i nabolaget. Folk glodde som FAEN på meg. Da snakker vi glo som å stirre sammenhengende met munnen halvåpen i 10-15 sekunder. Bare fordi jeg sitter under et tre og tar meg en kopp te (dagens ufrivillige rim). Greit nok å ta en kjapp titt for å bare anerkjenne at "åja, han sitter der med en en kopp te..." men å glo som faen uten grunn. Hva er poenget med det?

 

What?

:(

Trist det er slik med verden.

''Er en grunn til at jeg alltid går tur i ødemark, langt fra folk''

Endret av Skogslik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, kris85, om folk glor på deg, glo tilbake. Åpne kjeften din, se dramatisk overrasket ut og gi blaffen at folk stirrer. 

Så er det ofte slik at folk stirrer uten å egentlig tenke over på hva de ser på. Jeg kan fint også hvile blikket min på noe eller noen uten å registrere de egentlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk med fullstendig munn-diare, og så absolutt MÅ lese høyt hver eneste lille ting de leser om i aviser eller reklame. Selv om INGEN andre har noen "interesse" av alt det tullet. Eller de repeterer hver eneste lille ting de hører på TV eller radio, pluss deres egne kommentarer til alt dette. 

Bla-bla-bla-bla-bla-bla-bla-bla-bla-bla-bla! 

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (4 timer siden):

"virtue signaling", "gatekeeping", "gaslighting", "mansplaining", "whataboutism" og alle andre lignende snøflak-uttrykk folk slenger ut så fort de er tomme for argumenter.

Gaslighting er et uttrykk brukt i psykiatrien, så nei, det er ikke et snøflakuttrykk. Gatekeeping og whataboutism er også uttrykk man kan spore over 100 år tilbake.

Endret av Dragen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Utsolgte varer og lang leverengingstid, på mange forskjellige varer, "på grunn av corona".

Det er en egen tråd for folk som venter på skjermkort  (jeg har fått mitt)

Men er også ute etter å kjøpe tørketrommel, som forventes på lager i februar, og kanskje tredemølle som kanskje er på lager i mars..

Lenke til kommentar
Dragen skrev (På 30.1.2021 den 14.22):

Gaslighting er et uttrykk brukt i psykiatrien, så nei, det er ikke et snøflakuttrykk. Gatekeeping og whataboutism er også uttrykk man kan spore over 100 år tilbake.

Det spiller ingen rolle hvor uttrykkene kommer fra og hvor gamle de er, men hvordan de hovedsakelig brukes i dag. Det er nesten alltid "nå brukte jeg dette uttrykket, så det betyr at jeg vant diskusjonen og satte deg på plass".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (6 timer siden):

Det spiller ingen rolle hvor uttrykkene kommer fra og hvor gamle de er, men hvordan de hovedsakelig brukes i dag. Det er nesten alltid "nå brukte jeg dette uttrykket, så det betyr at jeg vant diskusjonen og satte deg på plass".

Det er ingenting galt med uttrykkene i seg selv, bortsett fra "mansplaining" som er et ad hominem argument. Gitt at resten blir brukt riktig, så gir det bare presisjon til debatten.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WeirdFace skrev (På 30.1.2021 den 12.01):

Folk med fullstendig munn-diare, og så absolutt MÅ lese høyt hver eneste lille ting de leser om i aviser eller reklame. Selv om INGEN andre har noen "interesse" av alt det tullet. Eller de repeterer hver eneste lille ting de hører på TV eller radio, pluss deres egne kommentarer til alt dette. 

Bla-bla-bla-bla-bla-bla-bla-bla-bla-bla-bla! 

Det er dessverre en kommunikasjonsform som er kommet for å bli. Og legger media opp til det også. Tar meg selv i å kommentere mye rart selv, men det er når det er flere som ser på TV. Er det en viktig eller interessant nyhetssak, så tenker jeg for min det at det er ok, siden jeg liker å holde meg oppdatert. Men folk som skravler er sykt irriterende uansett setting. Det å ta en og annen artig historie er flott, men å ramse opp alt man har gjort i løpet av dagen er bare idiotisk og egoistisk. Dessverre er slike folk ofte egoister.

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/nordland/mikkel-ble-tilbudt-lavere-lonn-pa-fiskemottaket-enn-han-far-utbetalt-i-dagpenger-som-permittert-1.15351283

At satsene på dagpenger etc er så høye

Alle burde fått minstebeløpet, så kan de søke om mer om de virkelig har behov, og ikke får seg jobb
Da vil vi få flere tilbake til arbeid
Ingen gidder å jobbe når de kan få mer av å ikke jobbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

https://www.nrk.no/nordland/mikkel-ble-tilbudt-lavere-lonn-pa-fiskemottaket-enn-han-far-utbetalt-i-dagpenger-som-permittert-1.15351283

At satsene på dagpenger etc er så høye

Alle burde fått minstebeløpet, så kan de søke om mer om de virkelig har behov, og ikke får seg jobb
Da vil vi få flere tilbake til arbeid
Ingen gidder å jobbe når de kan få mer av å ikke jobbe

Det er jo ca sånn det virker og det er en ganske lav maks inntekt som blir dekket... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som følger og liker bilder på instagram bare for å få følgere og likes selv. De følger og avfølger flere ganger. Dete r slik at når du følger veldig mange på en gang så begynner du å få følgere, har testet dette. Da stiger antall følgere på listen din veldig, men den forsvinner også helt ekstremt fort. Og det er noen gjengagere på listen min. En gjeng idioter som skal ha følgere men følge færrest mulig selv.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...