Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

9 hours ago, Dragen said:

Folk som ikke vet at det er forskjell på karri- og currypulver.
Karri er i hovedsak gurkemeiepulver, og curry er i hovedsak chilipulver.

Kjenner flere som har lært seg forskjellen etter å ha puttet garam masala med bhut jokolia på fiskebollene.

Taushet er gull, sølv, bronse, platinum og titanium. :p

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dama er "atpåklatt" og storebroren er sånn boomer-aktig type som er sånn "pusse opp. skitur. fiske" blalbala. Sist jeg var med dama på hytta så var det liksom at jeg skulle være med å kappe og spikre gelender på jævla hverandaen. Nei vettudfaen meg hva. Nå sier de at de skal pusse opp kjøkken på hytta. Da er det liksom hintet til at jeg skal være med å pusse opp. Fordi menn pusser opp. Nei jeg skal ha ferie. Så fuck right off

  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 hours ago, djgudleif said:

Dama er "atpåklatt" og storebroren er sånn boomer-aktig type som er sånn "pusse opp. skitur. fiske" blalbala. Sist jeg var med dama på hytta så var det liksom at jeg skulle være med å kappe og spikre gelender på jævla hverandaen. Nei vettudfaen meg hva. Nå sier de at de skal pusse opp kjøkken på hytta. Da er det liksom hintet til at jeg skal være med å pusse opp. Fordi menn pusser opp. Nei jeg skal ha ferie. Så fuck right off

Helt enig. 

Man tar da ikke ferie for å jobbe enda mer...

Lenke til kommentar
djgudleif skrev (13 timer siden):

Dama er "atpåklatt" og storebroren er sånn boomer-aktig type som er sånn "pusse opp. skitur. fiske" blalbala. Sist jeg var med dama på hytta så var det liksom at jeg skulle være med å kappe og spikre gelender på jævla hverandaen. Nei vettudfaen meg hva. Nå sier de at de skal pusse opp kjøkken på hytta. Da er det liksom hintet til at jeg skal være med å pusse opp. Fordi menn pusser opp. Nei jeg skal ha ferie. Så fuck right off

La meg gjette, de skal "pusse opp" et koselig hyttekjøkken til et sånt nymotens og fullstendig hvitt kjøkken du finner i fisefine Oslo-leiligheter? Bare tanken gjør meg kvalm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 timer siden):

Sure oppstøt, bokstavelig talt.

Sliter med det innimellom og tar tabletter som skal virke mot det uten at det hjelper mye denne gangen
Vann demper det, så da blir det mye drikking og tissing, og dermed ikke noe søvn i natt

For min del synes jeg at melk virker mye bedre enn vann

Lenke til kommentar
On 2/20/2021 at 12:33 AM, Dragen said:

Nei. Hjemmemarkedet for spill-maskiner, det vi dag kaller konsoller (f. eks Pong), startet på 70-tallet. Hjemme-PC ble ikke vanlig før på slutten av 90-tallet, før det var hjemme-PC forbeholdt enten de som fikk det gjennom jobb eller de som dreit penger.

Det er ikke uvanlig med teknologivegring blant de som er på min alder (midten av 30årene), heller. De fleste av oss vokste ikke opp med PCer i hverdagen. Det eneste av PC-bruk vi hadde før VGS, var på skolen og da gikk det kun i trening av touch-QWERTY og rotten.com.

Tja.. født i 74 og min erfaring er litt annerledes .. spilte på atari 2600 fra ca 1980.. så spilling og programmering på commodore 64 fra 1984.. amiga 500 fra 1988. Første pc var IBM XT 286 fra ca 1990.. før jeg bygde min første pc..en 486 SX 25mhz overklokket til 33 mhz :) rundt 1993..  1993 var også første gang jeg var på internett (FTP mot SUNET). Nå var jeg sikkert litt ivrig men jeg finner det vanskelig å tro at folk rundt 35 i dag ikke har et forhold til teknologi..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørs litt hva man mener. Jeg er, som navnet avslører, født i 1991, og er vel blant de siste som ikke vokste opp med telefon i handa før man engang kan snakke rent. Barn i dag får jo teknologi inn med morsmelka på en helt annnen måte enn generasjonene før de, mye takket være touchskjermer og deres mer intuitive bruk enn mus og tastatur, eller kontroller.

Så joda, de som var teknologifrelste har/er jo selvsagt oppe og går på den fronten, men det er nok mange som er 30-40 år nå som ikke har noe spesielt tett forhold til teknologi.

Edit: som svar på innlegget som snek seg inn rett før mitt. Om det er generelle trender i befolkningen man snakker om så er ikke en spisskompetanse på en gitt nisje spesielt relevant. Det er et faktum at teknologi er mye mer tilgjengelig i dag enn det var for 20-30-40 år siden, være det seg pris, selve teknologien eller måten vi bruker det i hverdagen på.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Mye rare innlegg og påstander om data og telefoni her.

At folk under 50 år nå ikke forstår seg på dette. Det sier mer om skribenten eller nettverket til skribenten.

PC og mobil var vanlig i alle hjem på slutten av 90-tallet. I hvert fall der noen i husstanden var under 50 år. Det er en grunn til at ganske mange på 70 år pluss ikke er med på data og touchmobil. 

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at mange undervurderer gamle mennesker. Gamle mennesker kan ofte mer fordi i dag er alt basert på å trykke på en knapp uten å kunne noe om det som ligger bak. Det er grafiske operativsystem og alt er plug and play. Man redigererer ikke opstartsfiler i timevis for å få frigjort nok minne til å starte et spill. Man trykker Buy/install/update eller play i en app og så er man i gang.

De som skapte trance og elektronisk musikk er ikke ungdomer foran en pcer, det er gamle hippier som i dag er 80 år. Enkelte greier ikke å se at en gang i tiden var disse også bare 20-50 år gamle.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Poenget mitt var at mange undervurderer gamle mennesker.

Det stemmer at det er mer av det enn tidligere, at 65-åringer kan se fram til mange år med Syden-reiser og fjellturer. Men det stemmer også at en del eldre utvikler skjelvende hender, åreforkalking og andre geriatriske tilstander. Som noen skrev tidligere, kan det også ligge mentale ting til grunn hvis en ikke er har fått ta ansvar for økonomi eller data tidligere. 

Er også en del yngre mennesker som har epilepsi og andre tilstander som gjør at de misliker data. Totalt sett er det nok ikke mange som har epilepsi, men det kan være flere ting. Ikke alle som liker/klarer å holde orden på passord til ulike innbokser. 

Lenke til kommentar

Enig med Badcat!

Synes man undervurderer og sykeliggjør eldre, som på ingen måte er homogen gruppe mennesker. Dessuten blir jo vår generasjon gamle også etterhvert. Vi har nærmest har fått IT inn med morsmelken, så frykt ikke fremtiden. I tillegg kan man såklart tenke UU innenfor IT, og dermed ikke bare komme eldre med sykdommer til nytte men befolkningen ellers også. Jeg har stor tro på et samarbeid mellom helsevesenet og IT-bransjen for å utvikle tjenester som er tilgjengelige og anvendelige for alle, og som også forenkler og trygger helsetjenestene 

Artig forøvrig at denne tematikken diskuteres enda her inne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (7 minutter siden):

Synes man undervurderer og sykeliggjør eldre, som på ingen måte er homogen gruppe mennesker.

Vel, det virker som det er nettopp det dere tror... at eldre er en felles gruppe som ikke sliter med skjelvende hender. 

Et eksempel på at unge folk ikke skjønner hvordan eldre fungerer, er de som dyttet en 75 år gammel mann bakover under en demonstrasjon i USA. Flere i kommentarfeltet tror fortsatt han lot som han gikk rett i bakken og fikk brudd på hodeskallen. Folk som skjønner hvordan eldre fungerer, vil se at han ikke hadde nok muskler til å holde balansen. Han hadde også en lav kroppsvekt, var lett i kroppen og ble dyttet direkte overende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...