Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (52 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/fall-med-hog-promille---far-yrkesskadeerstatning-1.15376789

Om dere ikke har lyst å jobbe mer så er det bare å møte på jobb dritings, og falle ned fra en stige.

Dette er vanskelig. Ja, for de fleste av oss er det et valg å drikke, og da vil det å møte full på jobb medføre oppsigelse.
Men for alkoholikere er det litt mer vanskelig.
Alkoholisme er definert som en sykdom og er tragisk for alle parter.

Ikke alltid så lett å oppdage at noen møter full på jobb uten at man innfører promilletester av alle når de møter på jobb. De som drikker mye blir flinke i å skjule misbruket sitt.
Særlig i det offenlige skal man også prøve å ta vare på mennesket bak, noe som gjør at man lett kommer i vanskelige situasjoner, og det blir fort både etiske og juridiske dilemmaer knyttet til dette. 

Eks:
https://www.arbeidsrettsadvokater.no/oppsigelse/oppsigelse-av-ansatte-som-drikker/

Endret av KalleKanin
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om all den fine sørpen det blir, og grus og salt på bar asfalt. Så kommer det plutselig snødrev igjen, som blir instant sørpe og automatisk snøkaos. Eller bare veier, for så regn, for så å bli minusgrader. Så en bil i grøfta i går, selv om forholdene er gode nå. Bare å passe seg når det plutselig ligger biler på tvers av veibanen som vanlig.

Lenke til kommentar
Skogslik skrev (6 timer siden):

Låsen til både ytterdøren og døren inn forbi er fucked.
Knall!!!!

Hvor bor du? Jeg spør for en venn :D . Har selv et lignende problem. Eldre terrassedører ble låst ved å trykke ned en knott, som kunne lirkes sakte opp. Nyere terrassedører låses ved å dytte opp håndtaket i skråstilling, og låse. Det tåler ofte ikke mye belastning i flere tiår. Nei, får gå tilbake til primitive løsninger som krok, eller lignende. Montere en slå for døra (tversoverplanke på innsida) eller sette en planke på langs opp under dørhåndtaket. Nå er gode råd dyre :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pakke "forsøkt levert  kl 15, mottaker var ikke hjemme, det ble lagt igjen visittkort med beskjed"
Var hjemme hele tiden, sjekket både utenfor dør og i postkasse. Ingenting.
Ringer kundeservice som det anbefales i mailen. 
Havner i en laaang tlf-kø med drittmusikk avbrutt innimellom av en stemme som terper opp og ned om alt du kan finne ut på nettsiden og blablabla.
En svarer omsider, og jeg får sagt 3 ord, før fyren bryter meg av og begynner ramse opp en masse om coronaregler i avsenderlandet osv osv. Får omsider gjennom til han, at jeg var hjemme og at de må besøkt feil adresse. Ok, de skal prøve igjen mandag.
Typisk fredag :roll: 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (15 timer siden):

Hvor bor du? Jeg spør for en venn :D . Har selv et lignende problem. Eldre terrassedører ble låst ved å trykke ned en knott, som kunne lirkes sakte opp. Nyere terrassedører låses ved å dytte opp håndtaket i skråstilling, og låse. Det tåler ofte ikke mye belastning i flere tiår. Nei, får gå tilbake til primitive løsninger som krok, eller lignende. Montere en slå for døra (tversoverplanke på innsida) eller sette en planke på langs opp under dørhåndtaket. Nå er gode råd dyre :) 

Ha 😛

Funnet en midlertidig løsning.
Samboeren til søsteren min er jo låsesmed, han får se på dørene en dag 😛

 

Nåe irriterer ''Dukto'' meg.
Før tok det 1-2 sekunder og overføre et bilde, nå flere minutter, lol, eventuelt feiler.

Noen tips til hvordan jeg får filer fra pc til android mobil tas i mot med stor takk.... 

 

 

Lenke til kommentar

Filer fra Pc til android mobil?
Koble usb kabelen til PC fra mobil Klikk instillinger på mobil. Klikk "tilkoblede enheter", klikk "USB", klikk "filoverføring".
Kommer mapper opp på PC skjermen.
Klikk "delt internlager" eller "SD-kort" etter hva du vil bruke. Velg mappe du vil overføre til. Så kan du overføre filer fram og tilbake mellom PC og mobil med musa som du vil. Mappa til kamera ligger inni den mappa som heter DCIM.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (11 minutter siden):

Filer fra Pc til android mobil?
Koble usb kabelen til PC fra mobil Klikk instillinger på mobil. Klikk "tilkoblede enheter", klikk "USB", klikk "filoverføring".
Kommer mapper opp på PC skjermen.
Klikk "delt internlager" eller "SD-kort" etter hva du vil bruke. Velg mappe du vil overføre til. Så kan du overføre filer fram og tilbake mellom PC og mobil med musa som du vil. Mappa til kamera ligger inni den mappa som heter DCIM.

Får bare opp melding på pcn at usb tilkobling er ukjent.
Ingenting på mobilen som heter ''tilkoblede enheter''.

Lenke til kommentar

Nå tror en visst at alle de eldre som hadde store problemer med dippedutter, er døde. Så da er det bare å kjøre på med digitale løsninger.

https://www.aftenposten.no/norge/i/dlkagw/oslo-kommune-vil-at-de-som-oensker-vaksine-skal-registrere-seg-digital

Oslo ba denne uka alle 75-84-åringer om å registrere seg digitalt for å få koronavaksinen raskere. I Bergen har bussruter på holdeplassene, blitt byttet ut med en kode for smarttelefon som må scannes. Under koronaen kan ikke billettkort brukes, og alle må bruke en app på smarttelefon. Dette fører til at en del eldre føler seg nødt til å snike på bussen. Selv jeg har problemer når eneste betalingsmulighet er med app. Da lar jeg heller være å bruke tjenesten, siden det krever en ny telefon. F.eks. hvis en ikke kan parkere ved togstasjonen uten app. Det er sjokkerende, syns jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...