Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Dubious skrev (6 minutter siden):

Maks beløpet må være enda lavere
Skal aldri belønnes å være uten arbeid før en blir pensjonist

Jeg tror du overvurderer hvor mye penger man kan få og hvor mye det er mulig å kutte i økonomien sin med familie og andre økonomiske forpliktelser når man først har basert livet sitt på en gitt lønn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sexylubb1 skrev (56 minutter siden):

Jeg tror du overvurderer hvor mye penger man kan få og hvor mye det er mulig å kutte i økonomien sin med familie og andre økonomiske forpliktelser når man først har basert livet sitt på en gitt lønn.

Mange som lever over evne, og når de mister jobben har de ingenting i reserve

Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (2 timer siden):

Kult. Hva med de som lever helt vanlige liv på helt vanlige lønninger som plutselig blir kutta til 65%?

Om de ikke takler det, så lever de over evne

Har vært skrevet om oljearbeidere som måtte selge hus og bil måneden etter at de mistet jobben, før covid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (42 minutter siden):

Om de ikke takler det, så lever de over evne

Dette er første gangen jeg hører noen si at det å bruke hele lønna si er å leve over evne (om jeg forstår deg rett). Vanligvis brukes vel det uttrykket om de som bruker mere enn de får inn. At noen må selge unna kostbart ræl når de går ned i lønn betyr ikke nødvendigvis at de har levd over evne før det.

Å bruke alt av cash man får inn er jo en strategi man velger mer eller mindre bevisst, og gambler da på at man aldri får bruk for en masse sparepenger uansett. Kanskje får man rett, kanskje ikke.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (18 timer siden):

Type vifte eller elmotor.

Her om dagen var jeg sikker på at det var en bilalarm som stod og ulte. Da jeg åpnet vinduet, var det stille utenfor. I stedet kom hylingen fra en termos innendørs. Var bare å skru av og på lokket på termosen, og den intense hylingen forsvant. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (4 minutter siden):

Her om dagen var jeg sikker på at det var en bilalarm som stod og ulte. Da jeg åpnet vinduet, var det stille utenfor. I stedet kom hylingen fra en termos innendørs. Var bare å skru av og på lokket på termosen, og den intense hylingen forsvant. 

Har sjekka alt. Eneste som er mulig forklaring er et kjøleskap jeg nok burde gjort noe med men det lager en helt annen lyd og lyden blir sterkere når jeg åpner vinduene på den ene siden av huset og høres stort sett kun på soverommet på den siden. Det er jo ganske kaldt for tiden så jeg mistenker at en nabo i siktlinje (jeg bor relativt høyt oppe med siktlinje til mange hus) rett og slett har en gammel varmepumpe de ikke har gjort service på eller at naboen vegg i vegg har på en eller annen form for vifte eller f.eks. en selvvuggende krybbe (de nylig fått barn).

Lenke til kommentar
2 hours ago, Kjøleskap said:

Får ikke lest, men hvor mange er det egentlig som har lang nok lunsjpause og jobber nærme nok en skiløype til at det der er mulig?

Hjemmekontor + bo nærme skogen + trening i arbeidstiden. Forsvaret har 2 timer med trening i arbeidstiden per uke. En administrativ stilling i forsvaret kan dermed gi deg 4 lunsjturer på 30 min. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...