Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (2 timer siden):

Aha, så rart. Kjenner ingen det har skjedd med i Oslo. Etter 10-14 dager er det ikke noe poeng å teste. Jeg og alle på kontoret fikk test dagen etter vi bestilte, dette for rundt en måned siden. Få av oss har bil. Jeg måtte ikke gå lengre enn 50 meter til min nærmeste teststasjon.

Rart at det er så store forskjeller.

Jeg må gå 3 km fra her jeg bor til nærmeste teststasjon. Det er faktisk et godt stykke når man er syk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DKC skrev (3 timer siden):

Jeg må gå 3 km fra her jeg bor til nærmeste teststasjon. Det er faktisk et godt stykke når man er syk.

Ja, her utenfor Stavanger er det 5 kommuner som deler på samme luftveislegevakt, såvidt jeg kan lese (luftvegslegevakta på Kleppe).  Og taxisjåfører nekter kanskje å kjøre folk til koronatest. Det kan ikke komme på tale å traske i vei til testing, for dem som bor i utkantene av de 5 kommunene. Edit: Leser at store legevakter har "luftveislegebil" som kan kjøre ut til pasienter. Men tror dette kun gjelder i og ved større byer. 

Trump er 74 år og Biden er 77 år. Men om en av dem ikke klarer å være president i 4 år, vil det jo stå klar en erstatter til å overta. Syns Trump kom seg veldig raskt av korona, eller kanskje de bare later som han har kommet seg på grunn av valget. 

Endret av Budeia
Lenke til kommentar

Ser ut som Trump ligger best an nå. Irriterer meg at det er Biden som er presidentkandidat for Demokratene, og Kamala som visepresidentkandidat. Vi har jo gått fra en latterliggjort Bush, til en historisk Obama, og en klovn som Trump. Jeg tror vi trenger en sterk kvinnelig president der nå, for å passe inn i rekken. Biden blir for gammel, tørr og kjedelig. Han er flink ja, men verden ser annerledes ut nå enn den gjorde før han ble pensjonist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pliscin skrev (5 minutter siden):

Ser ut som Trump ligger best an nå. Irriterer meg at det er Biden som er presidentkandidat for Demokratene, og Kamala som visepresidentkandidat. Vi har jo gått fra en latterliggjort Bush, til en historisk Obama, og en klovn som Trump. Jeg tror vi trenger en sterk kvinnelig president der nå, for å passe inn i rekken. Biden blir for gammel, tørr og kjedelig. Han er flink ja, men verden ser annerledes ut nå enn den gjorde før han ble pensjonist.

Helt latterlig at de ikke evnet å dra noe bedre opp av hatten enn en utgammel mann på fire år...

Lenke til kommentar
Budeia skrev (13 timer siden):

Trump er 74 år og Biden er 77 år. Men om en av dem ikke klarer å være president i 4 år, vil det jo stå klar en erstatter til å overta. Syns Trump kom seg veldig raskt av korona, eller kanskje de bare later som han har kommet seg på grunn av valget. 

Trump har ikke hatt covid-19. Det var et spill for galleriet.

Lenke til kommentar

Hensynsløshet blir mer populært. Bane Nor orienterer bønder om at Bane Nor utfører et vedlikehold av gjerdene nå, og deretter overlater ansvaret til bøndene fordi Bane Nor ikke har råd til det mer... Bøndene blir nødt til å gå til rettssak hvis Bane Nor skal fortsette vedlikeholdet. Her står det at det er viktig å opprettholde et godt forhold til naboene:

https://www.jernbanekompetanse.no/wiki/Gjerder#Gjerde_til_vern_mot_beitende_husdyr

I fleire år har grunneigarar langs jernbanen fortvilt grunna dårlege gjerde, påkøyrde dyr og det dei opplever som ei ansvarsfråskriving frå Bane Nor.

Bane Nor, på si side, hevdar at dei ikkje har gjerdeplikt og viser til ei rettssak i Sør-Trøndelag tingrett i 2009 og i Høgsterett i 2012, der det blir slått fast at det er jernbanen som bestemmer, ut frå eige behov, om det skal setjast gjerde og i kva grad desse gjerda skal vedlikehaldast.

– Me oppfordrar alle grunneigarar som har private vegar som personell frå Bane Nor bruker, til å nekta all køyring, står det i eit brev frå styret i Grunneigarlaget for jernbanenaboar i Hå og Grunneigarlaget for jernbanenaboar i Eigersund og Lund. Brevet er sendt til alle medlemmane. Ein kopi er også sendt til Bane Nor.

I brevet til Bane Nor takkar styreleiarane Laurits Stokkeland og Svein Arne Hamre samtidig for dialogen.

– Men me må berre innsjå at det var umogleg å bli samde, slår dei to fast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At internasjonal fotball fortsatt er pågående denne sesongen. Strengt tatt skulle bare nasjonale ligaer vært i drift, til nøds Champions League og Europa League, men selv det er ganske risikabelt. Disse landskampene som skal resultere i et EM spredt over hele Europa er totalt unødvendig, det samme gjelder landskampene som skal resultere i VM i Qatar i desember 2022, som vi bør boikotte.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...