Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

WeirdFace skrev (3 timer siden):

For eksempel dersom noen faller og slår seg stygt på is og snø.

Spesielt eldre folk kan skade seg, men også yngre. Likevel virker det som det er en refleks å le høyt når noen faller på isen. Må innrømme at slike samlinger er morsomme, men du hater dem vel. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WeirdFace skrev (3 timer siden):

Folk som hele tiden ler av andre menneskers problemer. 

For eksempel dersom noen faller og slår seg stygt på is og snø. Så har alle andre det tydeligvis som deres "livsoppgave" å le hysterisk veldig lenge. 

Det er jo standard praksis å skrattle og gjerne stå og peke? Optimalt filme det også så man kan legge ut og le igjen senere ved anledning.

Fra spøk til moro, så lenge folk ikke skader seg skikkelig ser jeg ikke på det som så moralsk avskyelig. Hadde ikke tatt meg nær av det selv om jeg var "offeret" i hvert fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (7 timer siden):

Fra spøk til moro, så lenge folk ikke skader seg skikkelig ser jeg ikke på det som så moralsk avskyelig. Hadde ikke tatt meg nær av det selv om jeg var "offeret" i hvert fall.

Enig, det er jo morsomt at folk 'klæbber' og 'failer' - jeg er den første til å le når jeg gjør det selv. Man bør ikke ta seg selv for høytidelig og det å kunne le av seg selv og 'med' andre er bare sunt. 

Irriterende hvis folk ikke tåler slikt - for en latter har vi godt av alle sammen og vi alle 'klæbber' av og til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fengselstidene i Norge. Altså, ikke strafferammene i seg selv. Det er en annen sak. Problemet er at fengselstiden man blir tildelt, ikke er tiden man sitter i fengsel. Blir du dømt til 21 års fengsel, så sitter du inne i 16-17 år.
Jeg kjenner ei som ble dømt til 3 dagers fengsel. Sonetiden hennes ble fire timer. Hun brukte mer tid på å inntaksregistrering, enn hun gjorde i selve fengselet. Hun kom, registrerte seg, tok en kaffe, dro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De slipper vel ut med prøvetid?
Sånn at om de gjør noe ulovlig igjen så må de inn og sone resten

Fengselskø er latterlig
Hva er vitsen med at folk må i fengsel, når de kan være i det fri å vente på å få sone..
Det viser jo bare at de ikke trenger å være i fengsel og at de kan få straffen på andre måter
Samfunnstraff eller fotlenke i eget hjem

Endret av Dubious
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du blir irritert fordi du tror at veganere og biodrivstoff er det som etterlater det største avtrykket på regnskogen?

Som de fleste lærte fra næringskjedene i naturfag så tar det ca. 10x å gå opp ett steg. For 1 kg animalsk protein trenger man 10 kg planteprotein. Dermed vil norsk storfe som knasker importert soya gjennom vintermånedene gå forbi veganere i soyaforbruk per kg protein for sluttbruker (mennesker) om deres matinntak inneholder over 10% av soyabasert kraftfor i løpet av ett år, noe det gjør for de aller fleste. 

Når det gjelder biodrivstoff så er det litt mindre sannsynlig for oljesøl i havet, så her kunne jeg ha postet bilder av fulgler som er dekket med råolje fra en tanker som har "sluppet ut litt".

Det er mange som skal gi stikk til veganere for ditt og datt, greit det, men å påstå at de etterlater mer avtrykk på miljøet enn folk som bruker konvensjonelle matkilder som inneholder kjøtt henger da ikke på greip. #ikkeveganer

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...