Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Ja det er helt lovlig, men du må kjøpe gips plugger på Clas eller Jernia som du presser inn for at skruer skal passe og sitte fast.

 

De hjelper deg å finne rett materiale, null problem.

 

Vær glad du ikke har mur som oss i villa, det er slit å borre.

 

Og mål riktig, kritisk for du vil ikke borre feil. :)

Takk for tips:) Vi har mur utenfor, men her er det gips mener jeg, etter å ha banket på veggen så høres det i alle fall ut som gips.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er enig. Er min erfaring også, at ting blir best når man gjør det selv. Hehe, jeg er jente, men da pappa levde så lærte han meg til å bli selvstendig og "do it yourself".  Han lærte meg opp på så mye som mulig også fikk jeg verktøy til bursdagene mine som yngre. Så takknemlig for det, for det har gjort meg ganske selvstendig. Har ikke hengt opp en gardinstang før (siden det pleier å være på plass), men jeg klarer ikke å se at det skulle vært noe problem for meg å gjennomføre alene selv. Må bare få lånt meg verktøy eller kjøpe den spennestanga jeg vurderer.  

 

Mamma og søsken bor på andre siden av landet og har lite gjenlevende familie. Kjæresten min og venner har ikke noe imot å hjelpe meg vet jeg, men er ikke noe problem å låne noe og gjøre selve prosessen. Som sagt så synes jeg jeg det er gøy å mekke og det gir meg mestringsfølelse når jeg får til ting  :) 

 

Ah, deilig noen som forstår issuet her! At det jeg reagerer på er lovnadene om å gjøre ting og at det ikke blir fulgt opp. Men samtidig så er min utleier så ung (begynnelsen av 30-årene) at jeg på en måte ikke er skuffet over at det ikke skjer. På en side kommer jeg godt overens med utleier, lett å snakke sammen, blir invitert opp til fest, det er lov å si ifra begge veier, men samtidig så tar han seg litt til rette i blant, er litt sløv og ikke så flink til å følge opp ting, så noen ganger blir jeg småriritert, andre ganger så er han ganske chill som utleier. Derfor ventilerer jeg heller ut på nettet, uten å klage på hver eneste lille ting direkte til han. Velger mine "kamper"

 

Kynnx ga jo et fantastisk råd også  :lol:

 

Det du sier her er dessverre helt riktig.

 

De vil ikke hjelpe med sånt, var det nyoppusset?

 

Dama som var her før meg var original. Hun hang opp gardiner i borrelås......

 

Men jeg har trua på deg og vennene dine.

Dere får det nok til.

 

Synd at far din gikk bort, han hørtes ut som en skikkelig far.

 

Best regards

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt normalt å titte inn. Alle gjør det, det er fordi du ikke har gardiner.

 

Jeg blir syk av bekymring av at du har bodd der i lang tid uten gardiner. Særlig når du forteller om hyrdestunder osv.

 

Jeg føler med deg. Kanskje det er høyt opp? Få med en venninne og bruk spisebord/kjøkkenbord om du må.

 

Huseier er ikke der for deg vet du, han er der for pengene.

 

Få det gjort og krev trekk av leie og krev hjelp av venn/familie.

 

sånne ting er det helt påkrevd at venner eller familie hjelper med.

Haha, jeg har bodd der i over ett år. Nja, man må komme ganske close opp i vinduet for å se inn (bor i kjeller). Man må faktisk gjøre en liten innsats for å se inn. Og det ekstra innsatsen heter å nistirre og være klein :p Folk som gikk forbi bare før fasadearbeidet kom opp tror jeg ikke så så mye. Derimot hendte det at forbipasserende før fasadearbeidet setter seg ned ved vinduet på vei hjem fra byen. Så sitter jeg der da, og ser rett inn ryggene eller deres og får høre masse intime detaljer fra de ;p  Akkurat det der er bare morsomt :rofl: De folka der legger jo ikke merke til at folk bor her nede i kjelleren. Folk som jobber her tror jeg derimot får med seg litt av hvert 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du sier her er dessverre helt riktig.

 

De vil ikke hjelpe med sånt, var det nyoppusset?

 

Dama som var her før meg var original. Hun hang opp gardiner i borrelås......

 

Men jeg har trua på deg og vennene dine.

Dere får det nok til.

 

Synd at far din gikk bort, han hørtes ut som en skikkelig far.

 

Best regards

Haha, kul dame! Hvem vil ikke hjelpe med hva? Jeg trenger ikke ikke noe fysisk hjelp for å få det til selv og kan evt. benytte meg av butikkpersonale og naboer ved utlån av verktøy.  Nei, var ikke nyoppusset når jeg flytta inn.

 

Ja, pappa var verdens beste pappa, så tilstedeværende og kjærlig pappa.  Han døde brått og uventet og veldig ung, men han ga meg så mye visdom jeg virkelig ikke kunne vært foruten. Praktisk og dagligdags visdom:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Borrelås med teip fås på Clas Ohlson enten på rull eller i A4 format. Etter jeg oppdaget det, har ALT blitt festet med dette. Putene i sofaen, gjenstander i bilen jeg er møkk lei forsvinner, partyteltvegg på verandaen for å pirre styrelederen i borettslaget.. listen kan bli lang, men gardiner var nytt. Genialt! Da får bilen gardiner!

Endret av Kynxx
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Borrelås med teip fås på Clas Ohlson enten på rull eller i A4 format. Etter jeg oppdaget det, har ALT blitt festet med dette. Putene i sofaen, gjenstander i bilen jeg er møkk lei forsvinner, partyteltvegg på verandaen for å pirre styrelederen i borettslaget.. listen kan bli lang, men gardiner var nytt. Genialt! Da får bilen gardiner!

Hahahahah, fantastisk! #Life-hacks

Lenke til kommentar

Dere har problemer, lever i hus og har sex uten gardiner mens polakker ser på..

 

Huseier har sikkert ikke mulighet.

 

Jeg derimot har problemer med iiiinternet.

 

Sørpe fart i to dager, og tele2 vet ikke hva som er problemet.

Tele2? Grøss å gru. Eksisterer de enda?

Lenke til kommentar

Kjøpte nytt kamera her i dag på Bestbuy. $500. Kommer hjem til leiligheten og ser det er bulk i den. :)

Det er gøy vettu! Gledet meg til å teste kamera nå men neida venter til i morgen for å høre hva jeg skal gjøre.

1t til butikken så vil helst høre før jeg kjører.

 

Men faen så drit å kjøpe nytt men så er det brukt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Power reklamene er bare helt jævlige, for en vanvittig grusom skrikestemme.

Er det Line V fra Mess som er stemmen , høres veldig ut som henne ?

Lenke til kommentar

Var i Sverige på onsdag og så reklame for 6 GB/m for 79 SEK. Her betaler jeg nærmere 400 NOK i måneden for 4 GB.

Oi, det var billig i Sverige gitt. Tror vel de billigste abonnementene i Norge er på 99 kr (ICE?). Jeg betaler 179 kr for 1 GB, vurderer å gå ned til 129 og 500 MB (One Call) som er billigste abo til One Call. Må ha noe data i tilfelle billettkontroll, men bruker ellers kun wifi, så sparer alltid opp GB for hver mnd

Lenke til kommentar

Normale nettbutikker som har "hent i butikk":

*trykk én knapp og få en liste der alle butikkene er listet opp med lagerstatus.

 

Clas Ohlson sitt opplegg for å sjekke om en vare er på lager i en fysisk butik:

*Knapp som heter "velg en butikk"

*Få en pop-up der du skal velge din "favorittbutikk"

*Scroll i en liste over butikker. Det vises kun 10 rader og du starter alltid på toppen. Scroll til du finner ønsket butikk og klikk på den.

*Sett som favorittbutikk

*Nettstedet oppdateres med lagerstatus for den aktuelle butikken

 

Hø, ikke på lager? Begynn med å "endre butikk" og gjenta hele prosedyren fra scratch. Dette er helt ubrukelig dårlig når man er i kjøreavstand til 5 butikker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var i Sverige på onsdag og så reklame for 6 GB/m for 79 SEK. Her betaler jeg nærmere 400 NOK i måneden for 4 GB.

Irriterer meg over noe lignende. Den ene leverandøren her på Filippinene satt nettopp en grense på sin "Unlimited"-plan. Så vidt jeg vet var de de siste som tilbydde den tjenesten. Andre leverandøren har også fjernet dette de siste par årene

 

Før var det 170 NOK i måneden for ubegrenset data. Det var digg, det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...