Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

jeg snakker IKKE om gardiner. Han har ikke satt opp en stang en gang. Jeg har bare bedt om stang i vinduet sånn at jeg kan henge teppe opp noe for vinduet. Jeg leier jo bare her, så hvorfor skal JEG pålastes utgifter?

Du/dere aner ikke hva slags helvete det har vært å bo her og hvor mye jeg betaler for en dårlig standard.så drop it.

Tilogmed jeg satt opp gardinstenger, og de blir. Sånn er det å leie.

 

Jeg har ordnet i hagen, malt, ryddet ved husveggen (gamle trær) og tilogmed lekt elektriker med en kamerat som er vaktmester.

 

Det du gjør er å kjøpe gardinstenger og oppheng på Jysk, også ringer du huseier og krever å få avdrag på leia. Behold kvittering som du gir til huseier.

Endret av Gouldfan
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Videre er det jævlig spesielt å stirre på folk når man har sex. Til og med med min umodne utleier skjønner dette, og arbeiderne går også han på nervene mtp på privatliv. Han har jo sagt at han skal fikse det, det som irriterer er han ikke følger opp det han lover

Det kan jo hende det er noen med fetisjer der da. Jeg hadde vel spikret opp håndklær i vinduskarmen om det ikke hadde vært mulighet for gardiner der. Det gjorde jeg i min første hybel. Utleieren elsket meg :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At jeg aldri klarer å venne meg til begrepet "pragmatisk". Har ikke så store problemer  med vanlige fremmedord ellers, men "pragmatisk" får jeg ikke inn i blodet.
Betydningen har jeg sjekket flere ganger, men glemmer det igjen lettere enn andre ord. Hvorfor ikke bare si praktisk? Det er jo stort sett det samme.
Er litt problem, for "pragmatisk" er et ord man liksom skal være så gjengs med i sosiale sammenhenger. Et sånt som er akseptabelt for "alle" å bruke, spesielt snertne kvinner. Og hver gang står jeg der og stusser - hva pokkern er det nå det betyr nå igjen. 

Lenke til kommentar

Tilogmed jeg satt opp gardinstenger, og de blir. Sånn er det å leie.

 

Jeg har ordnet i hagen, malt, ryddet ved husveggen (gamle trær) og tilogmed lekt elektriker med en kamerat som er vaktmester.

 

Det du gjør er å kjøpe gardinstenger og oppheng på Jysk, også ringer du huseier og krever å få avdrag på leia. Behold kvittering som du gir til huseier.

Jepp, utleier har også foreslått det, at vi kjøper inn og at han dekker. Og det er ok. Jeg har gjort veldig mye arbeid her i leiligheten da, på eget initiativ. Noe medbeboere og utleier har satt skikkelig pris på også bidrar jeg i sameiet på dugnader osv. Jeg er ganske handy jente så har ingenting imot praktisk arbeid, akkurat det er gøy. Har dog veldig trang økonomi så jeg mener at det blir feil at jeg skal legge ut for uten å få det dekket. Betaler jo allerede mye for å leie her og har ikke inntekt akkurat nå. Føler du var en av de som forsto at det er det å legge ut som er problematikken, ikke å gjøre selve arbeidet. Takk for et konstruktivt svar :) Er ingen "bortskjemt drittsekk" som noen andre skrev, de som kjenner meg vet at jeg er både mer handy enn jenter flest, og har eget verktøy i tillegg så selve arbeidet er null problem :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At jeg aldri klarer å venne meg til begrepet "pragmatisk". Har ikke så store problemer med vanlige fremmedord ellers, men "pragmatisk" får jeg ikke inn i blodet.

Betydningen har jeg sjekket flere ganger, men glemmer det igjen lettere enn andre ord. Hvorfor ikke bare si praktisk? Det er jo stort sett det samme.

Er litt problem, for "pragmatisk" er et ord man liksom skal være så gjengs med i sosiale sammenhenger. Et sånt som er akseptabelt for "alle" å bruke, spesielt snertne kvinner. Og hver gang står jeg der og stusser - hva pokkern er det nå det betyr nå igjen.

Pragmatisk i min betydning betyr den eneste fornuftige løsningen...

 

Altså det behøver ikke være en perfekt løsning... Men den eneste mulige..

 

Feks en massemorder fanger deg og tre vakre ungjenter. Du sitter nær og kan redde en av de vakre jentene, eller ikke gjøre noenting og dø.

 

Da er det pragmatiske å dra med deg den jenta og spurte.

 

 

Jeg har lest mye historie og den regjeringen som satt under okkupasjonen mener enkelte historikere gjorde en pragmatisk løsning..

 

 

Jeg er ikke helt enig, når man tenker på alle jøder, sigøynere og homofile som ble sendt til kremering.

 

Men de sier det var pragmatisk.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jepp, utleier har også foreslått det, at vi kjøper inn og at han dekker. Og det er ok. Jeg har gjort veldig mye arbeid her i leiligheten da, på eget initiativ. Noe medbeboere og utleier har satt skikkelig pris på også bidrar jeg i sameiet på dugnader osv. Jeg er ganske handy jente så har ingenting imot praktisk arbeid, akkurat det er gøy. Har dog veldig trang økonomi så jeg mener at det blir feil at jeg skal legge ut for uten å få det dekket. Betaler jo allerede mye for å leie her og har ikke inntekt akkurat nå. Føler du var en av de som forsto at det er det å legge ut som er problematikken, ikke å gjøre selve arbeidet. Takk for et konstruktivt svar :) Er ingen "bortskjemt drittsekk" som noen andre skrev, de som kjenner meg vet at jeg er både mer handy enn jenter flest, og har eget verktøy i tillegg så selve arbeidet er null problem :)

Skjønner settinga. Og ja huseier burde gjort det, men det gidder de aldri.

 

Ikke tenk på hva det koster, tenk at det er istedenfor leie. Og få en av de guttene du kanskje kjenner til å hjelpe deg.

 

Drill om du ikke har det, kanskje du kan låne?

 

Jeg vet det er ork, vi var uten gardiner selv i to uker mens vi flyttet..

 

Men gardiner SKAL du ha, det er liksom en uskreven norsk nabo norm-regel.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere har problemer, lever i hus og har sex uten gardiner mens polakker ser på..

 

Huseier har sikkert ikke mulighet.

 

Jeg derimot har problemer med iiiinternet.

 

Sørpe fart i to dager, og tele2 vet ikke hva som er problemet.

Hehe, jeg irriterte meg over det en dag også gikk det over siden jeg nettopp hadde ventilert ut her. Egentlig var jeg mer sjokka over hvor lite respekt arbeiderne oss beboere sitt privatliv, vet at de stirrer inn på rommet til utleier også. Det skal sies at hele sameiet er kjempeforbanna på firmaet, de snakket nesten ikke om annet på dugnaden for et par uker siden

 

Jeg vet at huseier har mulighet, han er bare sløv, distré og er generelt sett ikke så stresset med å få ting gjort. Men jeg har vært tydelig med han på at det er viktig at han sier ifra om at han ikke har tid, og ikke sier ja jeg skal fikse det imorgen når det ikke skjer. Viktig å holde det man lover, er kanskje mer et poeng. Hadde han sagt; jeg kommer bare til å glemme det/har ikke tid, kan du gjøre det så dekker jeg så er det jo ikke noe stress

Lenke til kommentar

Men kjøtt skarru haaa.....

Fisk skarru haaa....

Oljepenger skarru haaa....

Strøm skarru haaa....

Ja? Poenget ditt er? Skal stemmen til en grisebonde telle mer enn stemmen til en advokat?

 

Oslo vinner forresten BNP per innbygger LETT, for å bygge på argumentet ditt, selv om (jeg mener) det er grunnløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja? Poenget ditt er? Skal stemmen til en grisebonde telle mer enn stemmen til en advokat?

 

Oslo vinner forresten BNP per innbygger LETT, for å bygge på argumentet ditt, selv om (jeg mener) det er grunnløst.

Når det blir Krig igjen og full blokkade så vet dere hvor dere skal gå...

 

Ta med gull og dra på handletur.

 

Å ikke ha Selvforsyning er bra i fred.

Men om Putin kommer..

Lenke til kommentar

Skjønner settinga. Og ja huseier burde gjort det, men det gidder de aldri.

 

Ikke tenk på hva det koster, tenk at det er istedenfor leie. Og få en av de guttene du kanskje kjenner til å hjelpe deg.

 

Drill om du ikke har det, kanskje du kan låne?

 

Jeg vet det er ork, vi var uten gardiner selv i to uker mens vi flyttet..

 

Men gardiner SKAL du ha, det er liksom en uskreven norsk nabo norm-regel.

Enig. Har ikke drill (kjøper det når jeg flyttet i en kjøpt bolig), men vet at det ikke er noe stress å låne fra naboer. 

Fant en spennestang i passelig størrelse så vurderte å kjøpe dette. Har egentlig lov å borre i veggen (gips tror jeg materialet er?) men spennestang kan kanskje gå? 

Har egentlig ikke gardiner, men det funker helt fint å henge opp f.eks. et teppe eller håndkle, og det har jeg. Så lenge jeg bare får dekket med hva som helst så er jeg fornøyd. 

 

Samtidig har jeg også blitt så careless av det hele at jeg bare har tenkt at hvis de ser inn, så er de som er spesielle, ikke meg som er naken. Er helt normalt å være naken i soverommet sitt, i alle fall nå i varmen. Det å nistirre inn er det som er rart :p 

Lenke til kommentar

Hehe, jeg irriterte meg over det en dag også gikk det over siden jeg nettopp hadde ventilert ut her. Egentlig var jeg mer sjokka over hvor lite respekt arbeiderne oss beboere sitt privatliv, vet at de stirrer inn på rommet til utleier også. Det skal sies at hele sameiet er kjempeforbanna på firmaet, de snakket nesten ikke om annet på dugnaden for et par uker siden

 

Jeg vet at huseier har mulighet, han er bare sløv, distré og er generelt sett ikke så stresset med å få ting gjort. Men jeg har vært tydelig med han på at det er viktig at han sier ifra om at han ikke har tid, og ikke sier ja jeg skal fikse det imorgen når det ikke skjer. Viktig å holde det man lover, er kanskje mer et poeng. Hadde han sagt; jeg kommer bare til å glemme det/har ikke tid, kan du gjøre det så dekker jeg så er det jo ikke noe stress

Er det noe som skal gjøres er det best å gjøre det selv. Kjipt at han lover, det er fail. Enig med deg, helt uten ære.

 

Jeg viste ikke du var jente, men samtidig er det mange jenter som kan.

 

Du sier du gjør mye, og jeg tror deg. Men Gardiner MÅ du ha. Det er faktisk Pri nr1 etter flytting.

 

Huseier blir sikkert sjeleglad om du sier du tar av husleie for stenger og oppheng.

 

Du må få hjelp, venner eller familie osv.

 

Prøv å fikse det.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja? Poenget ditt er? Skal stemmen til en grisebonde telle mer enn stemmen til en advokat?

 

Oslo vinner forresten BNP per innbygger LETT, for å bygge på argumentet ditt, selv om (jeg mener) det er grunnløst.

Jeg ser ikke noe behov for øke Oslos dominans ytterligere. Det er bare å tilbakeføre samtlige inntekter til de regionene m/tilknyttede havområder siden f.eks 1945 og regne om igjen.

 

Bump

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan jo hende det er noen med fetisjer der da. Jeg hadde vel spikret opp håndklær i vinduskarmen om det ikke hadde vært mulighet for gardiner der. Det gjorde jeg i min første hybel. Utleieren elsket meg :D

Haha jeg elsker deg!

 

Haha, ja, jeg har spekulert i om at det er grunnen til at de bruker lengre tid. Vet virkelig ikke hva som foregår i hodet på de arbeiderne. Jeg stirrer riktignok på nakne mennesker jeg også i jobbsammenheng (av og til), men jeg har jo en ganske legitim grunn til å gjøre det, for se etter trykksår osv.  :lol:

Lenke til kommentar

Det er helt normalt å titte inn. Alle gjør det, det er fordi du ikke har gardiner.

 

Jeg blir syk av bekymring av at du har bodd der i lang tid uten gardiner. Særlig når du forteller om hyrdestunder osv.

 

Jeg føler med deg. Kanskje det er høyt opp? Få med en venninne og bruk spisebord/kjøkkenbord om du må.

 

Huseier er ikke der for deg vet du, han er der for pengene.

 

Få det gjort og krev trekk av leie og krev hjelp av venn/familie.

 

sånne ting er det helt påkrevd at venner eller familie hjelper med.

Lenke til kommentar

Enig. Har ikke drill (kjøper det når jeg flyttet i en kjøpt bolig), men vet at det ikke er noe stress å låne fra naboer. 

Fant en spennestang i passelig størrelse så vurderte å kjøpe dette. Har egentlig lov å borre i veggen (gips tror jeg materialet er?) men spennestang kan kanskje gå? 

Har egentlig ikke gardiner, men det funker helt fint å henge opp f.eks. et teppe eller håndkle, og det har jeg. Så lenge jeg bare får dekket med hva som helst så er jeg fornøyd. 

 

Samtidig har jeg også blitt så careless av det hele at jeg bare har tenkt at hvis de ser inn, så er de som er spesielle, ikke meg som er naken. Er helt normalt å være naken i soverommet sitt, i alle fall nå i varmen. Det å nistirre inn er det som er rart :p

 

Ja det er helt lovlig, men du må kjøpe gips plugger på Clas eller Jernia som du presser inn for at skruer skal passe og sitte fast.

 

De hjelper deg å finne rett materiale, null problem.

 

Vær glad du ikke har mur som oss i villa, det er slit å borre.

 

Og mål riktig, kritisk for du vil ikke borre feil. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe som skal gjøres er det best å gjøre det selv. Kjipt at han lover, det er fail. Enig med deg, helt uten ære.

 

Jeg viste ikke du var jente, men samtidig er det mange jenter som kan.

 

Du sier du gjør mye, og jeg tror deg. Men Gardiner MÅ du ha. Det er faktisk Pri nr1 etter flytting.

 

Huseier blir sikkert sjeleglad om du sier du tar av husleie for stenger og oppheng.

 

Du må få hjelp, venner eller familie osv.

 

Prøv å fikse det.

Ja, jeg er enig. Er min erfaring også, at ting blir best når man gjør det selv. Hehe, jeg er jente, men da pappa levde så lærte han meg til å bli selvstendig og "do it yourself".  Han lærte meg opp på så mye som mulig også fikk jeg verktøy til bursdagene mine som yngre. Så takknemlig for det, for det har gjort meg ganske selvstendig. Har ikke hengt opp en gardinstang før (siden det pleier å være på plass), men jeg klarer ikke å se at det skulle vært noe problem for meg å gjennomføre alene selv. Må bare få lånt meg verktøy eller kjøpe den spennestanga jeg vurderer.  

 

Mamma og søsken bor på andre siden av landet og har lite gjenlevende familie. Kjæresten min og venner har ikke noe imot å hjelpe meg vet jeg, men er ikke noe problem å låne noe og gjøre selve prosessen. Som sagt så synes jeg jeg det er gøy å mekke og det gir meg mestringsfølelse når jeg får til ting  :) 

 

Ah, deilig noen som forstår issuet her! At det jeg reagerer på er lovnadene om å gjøre ting og at det ikke blir fulgt opp. Men samtidig så er min utleier så ung (begynnelsen av 30-årene) at jeg på en måte ikke er skuffet over at det ikke skjer. På en side kommer jeg godt overens med utleier, lett å snakke sammen, blir invitert opp til fest, det er lov å si ifra begge veier, men samtidig så tar han seg litt til rette i blant, er litt sløv og ikke så flink til å følge opp ting, så noen ganger blir jeg småriritert, andre ganger så er han ganske chill som utleier. Derfor ventilerer jeg heller ut på nettet, uten å klage på hver eneste lille ting direkte til han. Velger mine "kamper"

 

Kynnx ga jo et fantastisk råd også  :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...