Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Måleenheten "fat". Hva er så spesielt med olje som gjør at det trenger sin egen måleenhet? Hvor mange er det som umiddelbart vet hvor mye 100 fat olje er?

Fat er i utgangspunktet et annet navn for tønne. 100 fat = 100 tønner.

 

3 fat:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Fuel_Barrels.JPG

 

Mye enklere enn x liter. Tenk om du skal bestille 1 fat, men ikke kan si fat, og må si det i liter, hvor mange liter er det i et fat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da får du si at du ikke trenger mer hjelp? Det klarer neppe vedkommende å gjette

 

Pleide gjøre det, sa "det er greit bare få det" flere ganger og prøver få tak i det. Men det er typisk at de ikke vil gi slipp på det. Vil jo helst ikke lage bråk heller. Ingen som kjenner igjen det der? Har opplevd det mange ganger. Derfor sier jeg i dag ofte nei, når noen sier: "se her, la meg få det skal jeg vise det". prøver heller videre selv.

Lenke til kommentar

Ikke noe som var brøytet av bilveier her i dag tidlig.

Brøyte(lat)mannskapet blir vell overbelastet om dem skal ta hånden ut av chipsposen og reise seg fra stolen.

Du skulle bare vist hvor mye anbudsarbeidere sliter for å rekke alt. Privat er billigere, men når staten gjorde jobben så var det bedre overalt.

 

Men da klagde folk på vegvesen som tok skattepenger..

 

Enda det ikke fantes noe som het veibom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det og ha influensa i 7-8 dager, for så og få et lite håp om og bli frisk, jobbet en torsdag og en fredag, ble syk igjen i løpet av helga. Drar til legen på mandag og finner ut at jeg har bronkitt, sykemeldt enda en uke, når den uken er over er jeg enda dårligere, drar til legen og får vite at jeg har lungebetennelse og bihulebetennelse. Sykemeldt enda en uke.... kun fått jobbet 2 dager i 2019.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...