Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

Tenåringene som filmet og lo da en bevegelseshemmet tobarnsfar druknet i Florida, blir ikke straffeforfulgt.

https://www.aftenposten.no/verden/i/KV2oG/Tenaringer-filmet-mann-som-druknet---slipper-straff

Fyfaen, sykeste jeg har lest. Er det faen mulig.

 

Det har noked forsikring å gjøre. I Florida/USA(?) er det slik hvis en mann på gaten skader seg og du hjelper personen til sykehus må du betale.

 

Forøvrig ganske ganske sykt å le og gjøre narr. Helt sykt. Kommer ikke over det, takk for link forresten.

De erkjenner å ha røykt hasj i forkant av videoen ble filmet. Mulig de hadde latterkrampe.

 

Glad vi har et straffebud som gjør at man kan straffes for denne type oppførsel..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mannen skal også ha vandret ut i vannet selv. Jeg hadde tenkt meg om flere ganger før jeg gikk ut i vannet etter noen som er suicidal eller så fjern på ett eller annet at de gjør noe sånt, når offeret får panikk kan også den som prøver å redde bli druknet, så det er ikke alltid så enkelt som at man bare skal gjøre ting fordi de er rett. Det eneste de gjorde galt var å ikke ringe politiet og melde fra om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

I staten dette skjedde finnes det ingen lover som sier at man har plikt til å hjelpe folk i situasjoner som denne. Så de har ikke gjort noe "galt" per definisjon

Har ikke gjort noe ulovlig, mener du.
Niks. Er bare et fåtall stater i USA hvor guttene kunne blitt straffeforfulgt for dette
Lenke til kommentar

Siterer meg selv fra Ting som er hyggelige og gjør deg glad:

 

Etter månedsvis med problemer klarte jeg endelig å kjøpe noe fra Playstation Store. Mest kranglete nettbutikken jeg noensinne har vært borti.

Det ble en kortvarig lykke. Jeg lastet ned DLC-en på min norske PSN-konto (Playstation godtar kun mine norske kreditt-/debittkort), mens spillet var kjøpt i Asia.

 

Sony reklamerer med at både konsoller og spill er uten regionlås, men jeg var ikke klar over at det samme ikke gjelder DLC-er. Ikke får jeg pengene tilbake heller. Har man startet nedlastingen, så er transaksjonen endelig.

 

Jeg skal ringe kundeservice i morgen, men de siterer vell bare nettsiden sin.

Lenke til kommentar

 

Tenåringene som filmet og lo da en bevegelseshemmet tobarnsfar druknet i Florida, blir ikke straffeforfulgt.

https://www.aftenposten.no/verden/i/KV2oG/Tenaringer-filmet-mann-som-druknet---slipper-straff

Fyfaen, sykeste jeg har lest. Er det faen mulig.

 

Det har nok med forsikring å gjøre. I Florida/USA(?) er det slik hvis en mann på gaten skader seg og du hjelper personen til sykehus må du betale.

 

Forøvrig ganske ganske sykt å le og gjøre narr. Helt sykt. Kommer ikke over det, takk for link forresten.

 

 

Sjukt å gjøre narr ja, bør straffes for det, men faen heller om jeg har lagt på svøm i en innsjø i florida for å redde en person med tanke på hvor mange alligators det er i den staten.

 

Ja, loven bør si man har plikt til å hjelpe folk i nød, men man slipper å løpe inn i brennende bygninger av den grunn.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde prøvd å berget personen. Folk som holder på å drukne drar deg ned under vannet i panikken, slik at de selv skal flyte. Det som skjer da er at begge drukner. Er du da en uerfaren svømmer kombinert med null erfaring i livredning så er løpet kjørt

Lenke til kommentar

Folk som ikke skjønner at ikke alle mennesker liker Star Wars og/eller ikke ønsker å prate eller høre på prat om det hele tiden enten de liker Star Wars eller ikke.

 

Eller når folk spør meg: "Har du sett den og den filmen?" og jeg svarer "nei", og de bare: "Hæ?! HAR du ikke det?!?!?! :O"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...