Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

For å ikke fortsette å være en negativ bedrevitende dust, så forlater jeg denne tråden for godt.

Trodde jeg bare skulle få utløp her, for å ikke være en negativ dust IRL. Men det smitter over.

 

Vi snakkes. Angrip meg dersom jeg poster mer her.

 

 

Superheltfilmer. Fyfaen gleder meg til Avengers 7, der en ny by blir trasha igjen av enda flere vesener som ikke gir mening, fy faen sykt bra greier! Sleng inn noen flere helter. Rundt 30 stykk blir bra tror jeg. Legg til generisk musikk som ingen husker, som ingen kan nynne på i ettertid.

Så gjennomtenkt. Bland det hele inn med Norrøn mytologi (forøvrig en verden som ser ut som billige, kunstige kulisser).

 

Hvor går alle pengene egentlig? Waste.

 

Denne karakteren er så dørgende kjedelig at de må gå for øyelapp.

 

 

Er du til bake allt da DJFROSK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det brukes for lite HLR i filmer/serier og som oftest gjøres det feil

Personer som kunne ha vært reddet blir bare erklært død uten noe forsøk på gjennopplivning

De bare prøver i et minutt så knekker de sammen.

Har skjedd i virkeligheten at folk har gjort det i flere timer.

 

 

Dagens irritasjon:

http://trd.by/underholdning/2017/07/19/Netflix-sommer-Dette-kan-du-kose-deg-med-i-juli-15037875.ece

For en trist artikkel. For en forferdelig "netflix-sommer" dette hadde blitt. Hjelpe meg...

Liker hvordan de selv vet at en av filmene der er helt forferdelig dårlig, men "anbefaler" den likevel.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar

Det brukes for lite HLR i filmer/serier og som oftest gjøres det feil

Personer som kunne ha vært reddet blir bare erklært død uten noe forsøk på gjennopplivning

Jeg mener å tro at gjenopplivning fungerer kun i ett mindre antall av tilfeller og jo mer tid som går jo mindre blir sannsynligheten for at det vil hjelpe overhode, så man tenker litt sånn.. Skal ambulansepersonell og lege driver på med en person i flere timer i tilfelle det funker eller burde de ha frie hender for å hjelpe alle de andre som trenger hjelp også? 

 

Lenke til kommentar

Jeg mener å tro at gjenopplivning fungerer kun i ett mindre antall av tilfeller og jo mer tid som går jo mindre blir sannsynligheten for at det vil hjelpe overhode, så man tenker litt sånn.. Skal ambulansepersonell og lege driver på med en person i flere timer i tilfelle det funker eller burde de ha frie hender for å hjelpe alle de andre som trenger hjelp også? 

 

Førstehjelp er veldig viktig, men mest i de tilfellene der vedkommende ikke har helsepersonell rundt seg, som på et sykehus. Der har de maskiner som tar seg av grov-jobben. Men om man faller om på gata så står det om minutter dersom man ikke puster eller har sirkulasjon. Det jeg antar Dubious mener er f.eks. de typiske hjertekompresjonene man ser på film/TV, der den som gir kompresjonene bare såvidt gir et lite dytt på brystet til den "bevisstløse". Hjertekompresjoner skal være rimelig faste, er vel 4-5 cm man skal trykke ned i brystkassa på personen (ja, det høres brutalt ut, og bein brekker). Men det er liksom det som gir klem på hjertet, som er meninga.

 

Hilsen en som har årlig førstehjelpskurs gratis. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...