Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det gamle og bedritne skjermkortet

 

Husker at du posta i "Ting som er hyggelige og gjør deg glad" da du fikk dette skjermkortet.

Men i mitt hode var det 5770 du hadde...

 

Tiden flyr og rare ting legger seg i langtidshukommelsen!

Var ganske så hyggelig å oppgradere frå eitt slags nvidia-kort frå steinalderen. Men så innsåg eg at ATI sine drivers tydeligvis er fiska opp frå ein dass i pakistan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irriterer meg litt over at jeg får opp masse underlige personer jeg ikke kjenner på den "Social feeden" på Spotify. Noen andre som får dette? Jeg er ikke interessert i at Ashley Brown hører på Coldplay, eller at Mathias Mellåker hører på Gorillaz. Før fikk jeg bare opp folk jeg hadde lagt til selv. Er ikke koblet til Facebook heller.

 

Edit: Okey, nå har jeg plutselig masse randoms i People-lista som jeg ikke har lagt til selv. Disse kan jeg heller ikke fjerne. Har prøvd å google litt rundt dette, men finner ingenting.

Som Jean Luc Picard sier: What the fuck is this shit?

Tviler på at noen har "hacket" kontoen, men har endret passord just in case.

Endret av RastaXP
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det skjedde ETTER det blei overoppheita :hrm:

Er ikkje noko å spare på helder. Jævla ATI, makan til skrap. Skal ta det gamle acer-kabinettet, den gamle acer-PSUen og det gamle og bedritne skjermkortet og kaste det på sankthans-bålet.

 

GPUen følte liksom det ikkje var nok å plage meg med bluescreens og skjermdriverkræsj i to år, den måtte fysisk skade meg også. Og nesten brenne ned huset. Den blei mektig varm når vifta tok kvelden.

 

Her tar du helt feil, Nvidia er kjent for å brenne ned hus, ATi har bare ikke drivere.

 

På den seriøse siden så har jeg faktisk bortimot null problemer med ATI-kortet mitt, selv om den proprietære Linux-driveren deres kjører senere enn den burde gjøre.

 

Var ganske så hyggelig å oppgradere frå eitt slags nvidia-kort frå steinalderen. Men så innsåg eg at ATI sine drivers tydeligvis er fiska opp frå ein dass i pakistan.

 

Snakket med en Nouveau-utvikler som sa at Nvidia hadde en mye lette jobb enn AMD. Der Nvidia bruker maskinvare for å gjøre noen oppgaver, bruker AMD driveren for å gjøre det. AMD har en haug mye mer software-skriving å gjøre fordi de ikke legger disse oppgavene på hardware.

 

Med andre ord, det er mye vanskeligere å skrive drivere for AMD kort.

 

Jeg vet ikke hvor nøyaktig informasjonen er, og jeg fikk ikke så mye detalj-informasjon, men det var ihvertfall det han sa.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

itavisen er så latterlig teit. Er jo it verdens svar på VG. Forsiden inneholder flust av "anonymous" artikler som ikke hører hjemme der. Artikkelbildet i linken ovenfor er et rageface som bare viser hvor elendig den sida er (Nei, det er ikke hipt eller kult om de bruker et rageface). At den i det hele tatt er der den er i dag er utrolig og jeg er like flau over itavisen som jeg er over artige.no. For ikke å snakke om at absolutt alt av mobilartikler skal vinkler mot apple og hva apple handler om. Kvalm markedsstrategi som bare er der for å trekke mest mulig lesere. Samme faen er det jo om leserne syntes det er noe bra...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...